Selesai bersarapan, Taehyung mengangkat pinggan dan cawan yang mereka gunakan untuk makan tadi lalu membasuhnya. Taehyung memandang Jungkook yang sedang menonton televisyen di ruang tamu.
Soyoung menemani Jungkook memandangkan tadi dia tersasul bercakap tentang Yuna. Selesai mencuci pinggan dan cawan, Taehyung segera mengorak langkah ke arah ruang tamu.
Taehyung mengambil tempat di sebelah Jungkook. Jungkook menjauhkan dirinya sedikit. Taehyung mengeluh perlahan lalu menjeling Soyoung yang sudah menundukkan wajahnya. Menyesal cakap pasal Yuna tadi.
" sayang, kata nak pergi Jeju? "
" batalkan je boleh tak? "
Jungkook tidak memandang Taehyung dan nada suaranya sedikit dingin. Taehyung meraup wajahnya. Tubuh Jungkook diraih ke dalam pelukan.
" mianhae, aku sumpah tak tau pasal perempuan tu, "
Kata Taehyung mengusap rambut Jungkook perlahan. Jungkook masih lagi senyap.
" aku akan tukar nombor telefon pejabat sekali dengan nombor aku okay? "
Jungkook segera memandang Taehyung dengan senyuman lalu menganggukkan kepalanya. Taehyung turut tersenyum melihat Jungkook yang sudah ceria.
" macam ni lah sayang saya, "
Soyoung mengangkat wajahnya sebaik mendengar kata-kata Taehyung dan melihat Jungkook yang sudah tersenyum.
" mianhae sebab saya tercakap pasal Yuna depan awak, "
Kata Soyoung lalu memandang Jungkook. Jungkook hanya mengangguk dan tersenyum ke arah Soyoung.
Sedang mereka berbual telefon Taehyung berbunyi menandakan ada panggilan masuk. Taehyung segera mencapai telefonnya dan nama sang pemanggil ditatap dengan malas.
Taehyung menggulingkan biji matanya malas. Kalau tak ada peraturan dalam hidup dah lama Taehyung bunuh si Yuna. Dasar perosak kebahagiaan. Taehyung mengangkat panggilan tersebut dan wajah Jungkook yang sedang tersenyum ditatap.
" hello? "
" baby you dekat mana?! "
Teriak Yuna di hujung talian. Taehyung menjauhkan telefon dari telinganya. Jungkook melihat Taehyung pelik dan Taehyung mengecup sekilas bibir Jungkook. Jungkook menumbuk perlahan dada Taehyung lalu memandang Soyoung yang sudah tersenyum melihat mereka berdua.
Taehyung keluar dari apartmen nya untuk menjawab panggilan dari Yuna.
" apa benda kau nak? "
Soal Taehyung sebaik pintu ditutup.
" pekerja you tak bagitau ke i call tadi ha? I cakap i ada appointment dengan doktor hari ni! "
" aku cakap aku akan jaga kau je dan itu tak termasuk bawak kau pergi jumpa doktor. Aku jaga kau hanya untuk pastikan budak dalam perut kau tu tak mampus, "
YOU ARE READING
𝘢𝘯𝘯𝘰𝘺𝘪𝘯𝘨 𝘤𝘭𝘢𝘴𝘴𝘮𝘢𝘵𝘦. 𝙩𝙖𝙚𝙠𝙤𝙤𝙠
Random〖 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗹𝗲𝘁𝗲𝗱 〗 ❝ tak yang kau semak duduk sebelah aku kenapa? ❞ ❝ lah? salah ke aku duduk sebelah bakal isteri aku? ❞ ◢ top! tae bottom! kook kim taehyung as himself jeon jungkook as himself ◤ a taekook fanfiction happy reading ♡ ⎣ Warning...