51

1.9K 121 120
                                    

Taehyung memandang Jungkook setelah menceritakan segalanya dari 2 tahun lepas. Jungkook menundukkan kepalanya sedikit malu setelah mendengar penjelasan Taehyung.

" so sayang, how do you feel lepas dah dengar semuanya? "

" aku sebersalah, "

Taehyung mengelus rambut Jungkook dihadapannya lalu tersenyum.

" its okay, kalau aku jadi kau pun aku lari, "

" tapi aku bodoh sebab tak dengar dulu penjelasan kau, "

" takpe aku faham sayang, "

Taehyung menggenggam tangan Jungkook lalu terlihat jam tangan yang Jungkook pakai. Taehyung kebelakangkan dirinya sedikit untuk melihat kasut yang Jungkook pakai lalu tersenyum.

" kau pakai jugak kan hadiah aku? "

Jungkook sedikit keliru lalu mengerdipkan matanya beberapa kali. Taehyung menunjukkan jam tangannya yang seiras dengan milik Jungkook.

" sekarang baru aku faham kenapa aku rasa sedih dan rindu bila pakai benda ni semua, "

" kenapa kau masih pakai kalau kau rasa macam tu? "

" aku pun tak tau kenapa. Aku cuma rasa benda ni berharga sangat jadi aku pakai, "

Taehyung mengangguk faham akan kata-kata Jungkook.

" aku rindu kau bae, "

Taehyung menjadi lemah tiba-tiba saat Jungkook menggunakan panggilan yang sentiasa dia rindui.

" aku rindu kau jugak sayang, "

Taehyung bangkit sedikit longlai lalu bergerak untuk duduk di sebelah Jungkook. Taehyung meraih Jungkook ke dalam dakapannya dan menghidu aroma badan Jungkook yang tak pernah berubah begitu jugak dengan dirinya.

❀✿❀

Kini Jungkook dan Taehyung berada di apartmen Taehyung. Taehyung mengeluarkan beg baju Jungkook dari but keretanya lalu mengorak langkah ke arah lif bersama Jungkook.

Punat tingkat 12 ditekan dan lif bergerak ke atas menuju ke tingkat tersebut. Jungkook segera keluar dari lif sebaik tiba di tingkat 12. Katalaluan yang Jungkook ingati dimasukkan namun tak diterima.

Jungkook mengerutkan dahinya lalu memandang Taehyung yang sedang membawa bagasinya. Taehyung sedikit tersenyum melihat Jungkook yang keliru.

" birthday kau sayang, "

Jungkook tersenyum tipis lalu memasukkan katalaluan dan pintu terbuka. Jungkook menahan pintu memberikan Taehyung laluan untuk masuk ke dalam apartmennya.

Taehyung meletakkan bagasi Jungkook di tepi sofa lalu bergerak ke dapur. Jungkook menghidupkan televisyen lalu melabuhkan punggungnya di atas sofa. Jungkook melihat sekeliling tak ada satu pun yang berubah.

Taehyung bergerak ke ruang tamu dengan secawan susu coklat di tangannya. Susu coklat diletak diatas meja dan Taehyung mengambil tempat di sebelah Jungkook.

" thanks sebab masih tunggu aku, "

Taehyung tersenyum lalu tubuh Jungkook ditarik sedikit dan tangannya dilingkarkan pada bahu Jungkook.

" aku akan sentiasa tunggu kau walaupun kau ambil masa 10 tahun untuk balik sini, "

" aku memang nak balik sini lama dah tapi ego aku tinggi, "

𝘢𝘯𝘯𝘰𝘺𝘪𝘯𝘨 𝘤𝘭𝘢𝘴𝘴𝘮𝘢𝘵𝘦. 𝙩𝙖𝙚𝙠𝙤𝙤𝙠Where stories live. Discover now