Taehyung menolak pintu pejabat sekolahnya dan terlihat wajah Yuna yang sedang menahan marah. Yuna segera bangkit dari duduknya dan memandang Taehyung tajam.
" you pergi mana?! I call tak angkat, i mesej tak reply! You ingat i ni tunggul ke ha?! "
Taehyung meraup wajahnya kasar, nak ditumbuk perempuan. Kang tak pasal-pasal dikata dayus pulak. Taehyung menarik lengan Yuna kasar lalu dibawa ke tempat letak kereta.
" kau datang sekolah buat apa? "
" i cari you! "
Taehyung menjeling Yuna di hadapannya lalu rambutnya diraup kebelakang menahan marah.
" buat apa kau cari aku? "
" you kata you nak jaga i kan? Tapi kenapa i call tak angkat? Mesej pun tak berjawab? "
" buat apa kau call aku? Kau nak apa lagi? Aku dah cakap kan hari tu? Aku jaga kau hanya untuk pastikan budak dalam kandungan kau tu tak gugur lah sial! "
Kemarahan Taehyung tak dapat dibendung lagi. Sungguh dia dah menyampah dengan Yuna.
" kalau you nak pastikan kandungan ni tak gugur, that's mean you kena jaga i sepanjang masa! "
" kau ingat aku kuli batak kau ke apa babi? "
" Taehyung! Jaga kata-kata you tu! "
" aku peduli apa? Biar budak tu dengar baru dia tau betapa teruknya dunia ni dan aku nak dia rasa peritnya hidup! "
Taehyung memandang Yuna yang sudah terpaku dihadapannya.
" kau jagalah diri kau sendiri. Cari pasal dengan aku boleh takkan nak jaga budak tu pun tak boleh? "
Sambung Taehyung lalu meninggalkan Yuna yang masih marah dengannya di situ. Taehyung berlari untuk ke kelasnya.
Yuna meraup rambutnya kebelakang dan menggigit bibirnya perlahan. Pintu kereta dibuka lalu Yuna segera masuk ke dalam kereta. Kereta Yuna pantas menghilang dari kawasan sekolah.
Taehyung tiba dihadapan kelasnya lalu rambutnya diperbetulkan sedikit. Pintu kelas dibuka dan wajah Jungkook menjadi yang pertama Taehyung lihat.
Jungkook sedang tertawa bersama Jinyoung disebelahnya. Yoojung turut berada di meja Jungkook mendengar ocehan Jinyoung.
Taehyung masuk ke dalam kelas lalu mengorak langkah ke arah mejanya. Taehyung duduk di kerusinya lalu menongkat dagu untuk memandang Jungkook yang sedang mendengar cerita Jinyoung.
" ye weh, aku tak tipu. Semalam aku nampak ada biawak kejar posmen yang tengah hantar surat dekat laman rumah aku, "
Bersungguh-sungguh Jinyoung bercerita namun hanya dibalas gelak tawa oleh semua yang mendengar ceritanya.
" sudah-sudah lah Baejin. Kau nampak cicak pun dah takut, "
Ujar Jungkook membuat mereka yang berada di situ semakin galak ketawa.
" cicak tu huduh. Dah lah dia tayang muka dekat aku waktu tu! "
" habis kau tak huduh? "
Ujar Yoojung di hadapan Jinyoung dengan sisa tawanya masih berbaki.
" Yoojung, aku pikir kau perempuan tau. Kalau tak dah lama tangan aku hinggap dekat muka kau, "
Ujar Jinyoung memandang Yoojung dihadapannya. Gadis bertubuh kecil dengan ketinggian sederhana tertawa lagi mendengar kata-kata Jinyoung.
Taehyung berdehem sedikit melihat Jungkook yang asyik berbual dan tidak perasan akan dirinya. Jungkook memandang Taehyung lalu tersenyum sekilas. Taehyung meletakkan kepalanya di atas meja setelah melihat senyuman Jungkook.
YOU ARE READING
𝘢𝘯𝘯𝘰𝘺𝘪𝘯𝘨 𝘤𝘭𝘢𝘴𝘴𝘮𝘢𝘵𝘦. 𝙩𝙖𝙚𝙠𝙤𝙤𝙠
Random〖 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗹𝗲𝘁𝗲𝗱 〗 ❝ tak yang kau semak duduk sebelah aku kenapa? ❞ ❝ lah? salah ke aku duduk sebelah bakal isteri aku? ❞ ◢ top! tae bottom! kook kim taehyung as himself jeon jungkook as himself ◤ a taekook fanfiction happy reading ♡ ⎣ Warning...