31

1.8K 140 38
                                    

Jinyoung duduk di sebelah Jungkook seperti biasa masih membiarkan Yoojung sendirian di tempat duduknya yang lama. Taehyung membuka pintu kelasnya lalu langkahnya di arahkan ke tempat duduk Jungkook.

" Baejin, kau duduk lah tempat lama kau, "

Ujar Taehyung berdiri di sebelah meja Jinyoung. Jinyoung memandang Taehyung dengan mengerutkan dahinya.

" taknak, aku nak duduk dengan Jungkook, "

" kau kekasih Jungkook ke aku? "

" apa kena mengena? "

" kau kawan dia je kan? Pergilah, hati yang dia kena jaga tu hati aku bukan hati kau, "

Jinyoung tertawa perlahan mendengar kata-kata Taehyung.

" oh nak cakap kau cemburu lah? "

" tak, tak ada cakap macam tu pun, "

Ujar Taehyung agak gagap sedikit. Jinyoung tetap di tempatnya dan tidak berganjak walau sedikit.

" Baejin bangunlah, "

Ujar Taehyung lagi, Jinyoung tidak mempedulikan Taehyung.

" Bae Jinyoung, "

" ngaku dulu kau cemburu, "

Jungkook merasakan perbualan mereka berdua semakin intens lalu tertawa perlahan. Taehyung menggigit bibir bawahnya perlahan, tak nak mengaku.

" tak nak dah, biar aku je duduk sini, "

" okay okay! "

Jinyoung memandang ke arah Taehyung menunggu kata-kata Taehyung seterusnya.

" ye aku cemburu, "

Ujar Taehyung perlahan membuat Jinyoung dan Jungkook mendekatkan telinga mereka untuk mendengar kata-kata Taehyung tadi.

" apa? Tak dengar, "

Ujar Jinyoung membuat Taehyung rasa nak campak je Jinyoung ni keluar tingkap.

" ye aku cemburu, "

" cemburu dengan siapa? "

Taehyung mengerutkan wajahnya seketika lalu mengetap bibirnya agak malu nak cakap macam ni depan Jungkook. Taehyung tak pernah bagitau Jungkook kalau dia cemburu, jadi perasaan ni agak berlainan membuat Taehyung segan nak berkata-kata.

" Kim Taehyung cemburu sebab Jeon Jungkook terlalu rapat dengan kawan baik dia sendiri as known as Bae Jinyoung, jadi Kim Taehyung nak Bae Jinyoung berambus dari tempat ni sebelum Kim Taehyung campak Bae Jinyoung ke luar tingkap, "

Ujar Taehyung membuat Jungkook dan Jinyoung gelak sakan. Yoojung memerhati mereka dari jauh dan mengeluh sebab tak dapat join sekali.

" berambus cepat, kang tak pasal-pasal keluar berita pelajar lelaki Yonsan Highschool mati sebab kena campak ke luar tingkap, "

Jinyoung masih lagi tertawa lalu mengangkat begnya dan beredar ke tempat duduk lamanya iaitu bersebelahan dengan Yoojung. Taehyung segera mengambil begnya dan diletakkan di tempat Jinyoung tadi.

" macam ni baru ada semangat nak belajar, "

Ujar Taehyung lalu menongkat kepalanya dan memandang Jungkook yang sedang memandang Taehyung.

" kenapa sayang? "

Jungkook mencubit peha Taehyung membuat Taehyung mengaduh kesakitan lalu pehanya digosok-gosok.

" jangan panggil aku macam tu, public ni, "

Ujar Jungkook dan Taehyung tersenyum lalu mengangguk. Pandangan Taehyung di alihkan ke hadapan memandangkan Cikgu Han sudah masuk ke kelas.

𝘢𝘯𝘯𝘰𝘺𝘪𝘯𝘨 𝘤𝘭𝘢𝘴𝘴𝘮𝘢𝘵𝘦. 𝙩𝙖𝙚𝙠𝙤𝙤𝙠Where stories live. Discover now