54

1.8K 114 76
                                    

Taehyung bangun terlebih dahulu daripada Jungkook pagi ni. Taehyung melirik ke arah Jungkook di kanannya yang masih tertidur dengan tangannya diletakkan di atas dada Taehyung.

Taehyung mengerakkan tangan Jungkook dan diletakkan di atas katil dengan perlahan. Taehyung kemudiannya bangun dan menuju ke tandas untuk mencuci muka.

Taehyung kemudiannya keluar dari tandas dan menuju ke dapur. Taehyung mengeluarkan beberapa bahan dari peti sejuk dan diletakkan di atas meja. Taehyung mula menyediakan bahan untuk memasak.

Satu persatu sayuran dipotong dan daging dimasak di dalam kuali. Taehyung menyibukkan dirinya dengan telefon sementara menunggu masakannya siap. Beberapa minit kemudian masakannya akhirnya siap dan diletakkan di atas meja makan.

Taehyung melangkah masuk ke dalam biliknya untuk mengejut Jungkook. Taehyung melihat Jungkook masih terbaring di atas katil diulit mimpi. Taehyung segera menghampiri katilnya dan duduk di sisi katil.

Wajah Jungkook ditatap dan rambut Jungkook di usap perlahan.

" sayang, dah pagi ni. Bangunlah, "

Jungkook memusingkan badannya membelakangi Taehyung. Selimut ditarik dan menyelubungi tubuh Jungkook.

" Jeon Jungkook bangun sekarang, "

Taehyung menarik tubuh Jungkook perlahan agar memandang ke arahnya. Jungkook dengan terpaksa membuka matanya dan memandang Taehyung.

" aku mengantuk lagi lah, "

" no, dah pagi ni. Bangun lepas tu mandi, "

Jungkook berdecit lalu menolak selimut yang menyelubungi dirinya dengan kasar. Jungkook bangun dari katil dengan terpaksa dan menghentak kakinya perlahan ketika berjalan menuju ke tandas.

Taehyung hanya memandang Jungkook dari jauh. Sebaik Jungkook masuk ke dalam tandas Taehyung segera keluar untuk menyediakan air. Taehyung terdengar bunyi katalaluan apartmennya ditaip.

" Soyoung-ah? "

Taehyung tidak mendengar sebarang balasan dan hanya bunyi pintu ditutup. Taehyung rasa tak sedap hati tiba-tiba. Taehyung mengenggam sebilah pisau yang berada di atas meja. Taehyung menunggu tetamu tak diundang tersebut tiba di ruang tamu.

" Kim Taehyung, "

Panggil Jungkook yang baru keluar dari biliknya. Langkah Jungkook terhenti ketika melihat seorang perempuan yang baru sahaja membuka kasutnya untuk masuk ke dalam apartmen Taehyung.

" siapa kau? "

Soal Jungkook dan perempuan tersebut secara bersamaan. Taehyung sedikit terkejut dan meletakkan pisau yang dipegang tadi di atas meja. Taehyung melangkah ke ruang tamu.

" Taehyung-ah! "

Ujar perempuan tersebut lalu memeluk Taehyung. Jungkook terkebil-kebil melihat adegan yang dipamerkan oleh mereka berdua. Taehyung hanya membiarkan perlakuan perempuan tersebut kepadanya.

" Jungkook, ni Kyulkyung, "

Ujar Taehyung selepas melepas pelukan mereka. Kyulkyung memandang Jungkook yang masih terdiam di hadapan pintu bilik Taehyung.

" Zhou Jiegqiong, boleh panggil Kyulkyung je, "

Jungkook hanya mengangguk lalu berlalu ke dapur dan duduk di atas kerusi. Taehyung hanya melihat Jungkook dan duduk di sofa. Taehyung menarik Kyulkyung agar duduk di sebelahnya.

" kenapa tak bagitau dah sampai sini? Kan saya boleh ambil awak, "

" saya tak nak susahkan awak. Lagipun, apa salahnya buat surprise sikit kan? "

𝘢𝘯𝘯𝘰𝘺𝘪𝘯𝘨 𝘤𝘭𝘢𝘴𝘴𝘮𝘢𝘵𝘦. 𝙩𝙖𝙚𝙠𝙤𝙤𝙠Where stories live. Discover now