Setibanya di Seoul, Taehyung terus menelefon pekerjanya untuk mendapatkan kereta miliknya kembali. Beberapa minit kemudian terlihat sebuah kereta Hyundai di perkarangan lapangan terbang.
Taehyung menarik lengan Jungkook dan berhenti di hadapan kereta tersebut. Seorang lelaki keluar dari kereta tersebut lalu menyerahkan kunci kepada Taehyung.
Jungkook segera masuk ke dalam kereta diikuti oleh Taehyung. Kereta tersebut kemudiannya dipandu menyelusuri jalan raya.
" pekerja kau tadi balik naik apa? "
" kau tak nampak kereta dekat belakang tadi? Soyoung ada dalam kereta tu, "
Jungkook mengangguk faham lalu memerhati keluar tingkap melihat sekitar jalan Seoul. Tiba-tiba rasa rindu pada keluarganya setelah meluangkan beberapa hari dengan Taehyung. Baru sekarang lah nak ingat mak bapak engko ya?
" bae, "
" hm? "
Taehyung memandang Jungkook yang sedang menundukkan wajahnya. Taehyung memberhentikan kereta memandangkan lampu isyarat sudah bertukar merah.
" aku rindu family aku, "
Taehyung tersenyum mendengar kata-kata Jungkook. Wajah Jungkook diraih agar memandangnya.
" aku nak hantar kau balik rumah kau lah ni, takyah bagitau alamat. Dah suruh pekerja aku search tadi, "
Jungkook tersenyum lalu tangan Taehyung digenggam erat. Taehyung kembali fokus pada pemanduannya membiarkan tangannya sebelah lagi dipegang oleh Jungkook.
✿❀✿
Jungkook dan Taehyung tiba di sebuah rumah agam milik keluarga Jungkook. Mereka berdua keluar dalam kadar yang agak sama. Taehyung berlari anak lalu berdiri di hadapan Jungkook.
" jumpa esok ya sayang? "
Jungkook memandang Taehyung dengan wajah cemberut.
" kenapa ni? "
Soal Taehyung melihat Jungkook yang kelihatan sedikit sedih.
" esok tak dapat cuddle dengan kau. Dekat sekolah kena pura-pura jadi musuh kau, "
" esok aku hantar kau balik okay? "
Jungkook tersenyum mendengar kata-kata Taehyung lalu mengangguk pantas. Taehyung mengusap rambut Jungkook perlahan.
" dah pergilah masuk. Family kau mesti tengah tunggu tu, "
Jungkook mengangguk lalu tubuh Taehyung dipeluk. Taehyung membalas pelukan Jungkook. Taehyung meleraikan pelukan mereka lalu menatap wajah Jungkook lembut. Taehyung mengecup bibir Jungkook lama. Setelah beberapa saat baru dilepaskan tautan bibir mereka.
" masuklah, "
Kata Taehyung melepaskan Jungkook dari dirinya. Jungkook melangkah agak berat untuk masuk ke rumahnya. Loceng ditekan oleh Jungkook dengan matanya masih memandang Taehyung.
" jumpa esok Taehyung-ah, "
" ye sayang, "
Taehyung kemudiannya masuk ke dalam kereta dan terus menyelusuri jalan raya untuk pulang ke rumah.
Pintu pagar rumah Jungkook dibuka dan terpacul wajah Encik Jeon di pintu pagar tersebut. Memandangkan sudah malam, pengawal jugak dah pulang ke rumah.
" Jungkook-ah, "
Encik Jeon memeluk anaknya yang baru pulang setelah berhari tiada khabar. Jungkook sedikit berkaca mendapat pelukan dari Encik Jeon.
" siapa tu yeobo? "
YOU ARE READING
𝘢𝘯𝘯𝘰𝘺𝘪𝘯𝘨 𝘤𝘭𝘢𝘴𝘴𝘮𝘢𝘵𝘦. 𝙩𝙖𝙚𝙠𝙤𝙤𝙠
Random〖 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗹𝗲𝘁𝗲𝗱 〗 ❝ tak yang kau semak duduk sebelah aku kenapa? ❞ ❝ lah? salah ke aku duduk sebelah bakal isteri aku? ❞ ◢ top! tae bottom! kook kim taehyung as himself jeon jungkook as himself ◤ a taekook fanfiction happy reading ♡ ⎣ Warning...