52

1.8K 118 157
                                    

Jungkook dan Taehyung kini berada di ruang tamu. Taehyung memeluk Jungkook yang duduk disampingnya sambil menonton filem yang ditayangkan.

Jungkook mencapai susu coklat yang Taehyung sediakan ketika mereka sampai tadi lalu meneguknya. Taehyung mengambil cawan tersebut lalu meneguknya selepas Jungkook.

" kenapa tak ambil cawan lain? "

" nak indirect kiss, "

Jungkook menepuk bahu Taehyung perlahan. Perangai tak pernah berubah suka sakat Jungkook.

" boleh je direct kiss, nak jugak indirect, "

" ingatkan tak nak cakap tadi, "

Ujar Taehyung lalu mengecup bibir Jungkook. Lama mereka mengekalkan keadaan begitu membiarkan televisyen menjadi penonton mereka.

Taehyung menarik Jungkook agar duduk di ribanya lalu merangkul pinggang Jungkook manakala Jungkook merangkulkan tangannya pada leher Taehyung. Beberapa minit kemudian tautan mereka dilepaskan. Taehyung memandang Jungkook yang berada di ribanya.

" sayang, "

" ye bae, "

Taehyung mengusap rambut Jungkook perlahan lalu menatap kembali wajah Jungkook.

" nak tu, "

" nak apa? "

Jungkook mengerutkan dahinya tak faham akan maksud Taehyung. Nak susu coklat ke?

" yang tu, "

Jungkook makin tak faham, habis berkerut dahi dia. Taehyung tersenyum nakal membuat Jungkook bertambah pelik.

" apa benda? "

" yang boleh buat semangat aku naik tu, "

Jungkook menepuk bahu Taehyung lalu mengerakkan badannya untuk turun dari riba Taehyung.

" sayang nanti, "

" kenapa? "

Taehyung menarik Jungkook ke dalam dakapannya semula. Nafas Taehyung dirasakan turun naik dengan pantas.

" kau tau kan kau duduk atas riba aku sekarang? "

Jungkook mengangguk dalam dakapan Taehyung.

" terasa weh dekat bawah tu, "

Jungkook membeliakkan matanya lalu meleraikan pelukannya dari Taehyung.

" serious? Habis macam mana? "

" biar aku selesaikan sendiri. Kau tengoklah filem tu, "

Taehyung bangun dan bergerak ke biliknya lalu pintu dikunci dari dalam. Jungkook memakai earphone lalu memainkan lagu dengan kadar yang agak kuat agak tak mendengari Taehyung.

Selepas 45 minit, Taehyung akhirnya keluar dari bilik. Jungkook yang melihat Taehyung segera mendapatkannya.

" kau okay? Susah ke tadi? Lama kau dekat dalam tadi, "

" taklah, aku bersihkan tandas kejap tadi, "

Jungkook mengangguk lalu menarik Taehyung agar duduk di sofa. Jungkook memeluk Taehyung sebaik mereka duduk.

❀✿❀

Soyoung menaip katalaluan apartmen Taehyung lalu masuk ke dalam apartmen milik Taehyung. Keadaan dalam apartmen Taehyung gelap gelita nampaknya Taehyung masih belum bangun.

Soyoung menghidupkan lampu lalu ruang tamu diterangi oleh cahaya membuat Soyoung akhirnya melihat Jungkook dan Taehyung yang sedang tidur di atas sofa.

𝘢𝘯𝘯𝘰𝘺𝘪𝘯𝘨 𝘤𝘭𝘢𝘴𝘴𝘮𝘢𝘵𝘦. 𝙩𝙖𝙚𝙠𝙤𝙤𝙠Where stories live. Discover now