Jungkook sedang menikmati makanan yang dihidangkan oleh pihak hospital walaupun rasanya sangat tawar. Disebabkan lapar, Jungkook telan jugak makanan di hadapannya ni.
Sejeong berada di luar sedang menghubungi seseorang. Wajah Sejeong kelihatan serious ketika bercakap.
" tulah Sejeong tak tau kenapa dia nak bunuh Jungkook, "
Ujar Sejeong menggigit kuku ibu jarinya perlahan. Sejeong terpaksa menipu sebab tak nak Taehyung risaukan Jungkook di sini.
" asal kau tak ikut dia? "
Soal seorang wanita di hujung talian.
" dia tak bagi Sejeong ikut dia lah Soyoung unnie, "
Kedengaran Soyoung mengeluh perlahan.
" unnie, Sejeong mintak maaf sebab tak jaga Jungkook dengan baik. Mungkin Sejeong patut balik Korea je- "
" jangan cakap macam tu, nanti unnie tanya Taehyung dulu kalau dia kata dia tak nak Sejeong jaga Jungkook baru Sejeong balik sini, okay? "
" okay, "
Sejeong mematikan taliannya lalu masuk ke dalam wad Jungkook. Kelihatan Jungkook sedang menonton televisyen dengan tekun. Sejeong mengeluh perlahan lalu duduk di sebelah Jungkook.
" kau kenapa? "
Soal Jungkook melihat Sejeong yang muram sebaik masuk ke dalam wadnya.
" tak ada apa, "
Balas Sejeong membuat Jungkook mengerutkan dahinya.
❀✿❀
Jungkook akhirnya mendaftar keluar dari hospital setelah 3 hari menepu di dalam hospital ni. Jungkook dah rindukan katil dia dan pejabat dia.
" kau tak nak bagitau halmeoni pasal semua ni? "
" tak yah lah nanti kecoh pulak lepas tu jadi kes polis, "
" dia memang patut masuk penjara lah, "
" dia tak sihat Sejeong. Aku tau dia tak sihat, dia psychopath, "
Sejeong terkejut mendengar kata-kata Jungkook.
" kenapa dia boleh jadi macam tu? "
" aku hidup dengan dia ke? Manalah aku tau kenapa, "
Ujar Jungkook menjeling Sejeong yang sedang memandu di sebelahnya. Mulut Sejeong terkumat-kamit memaki Jungkook.
" hantar aku pergi apartmen Jimin, "
" kau nak buat apa? "
Sejeong terkejut dan memandang Jungkook dengan riak wajah yang sedikit tertanya-tanya.
" aku nak cakap dengan Jimin sikit, "
" benarkan aku ikut at least aku boleh back up kau, "
" kau back up aku? "
Soal Jungkook sedikit menyindir Sejeong.
" aku ada tali pinggang hitam dalam taekwondo. Jangan pandang rendah pada aku, "
Ujar Sejeong lalu tersenyum sinis kepada Jungkook yang memandangnya tidak percaya. Sejeong tertawa perlahan melihat reaksi Jungkook.
" makin lama aku dengan kau, makin aku dapat rasa kenapa Taehyung tu sayang sangat dekat kau, "
" itu semua dulu dan aku sendiri tak pasti sama ada dia jujur atau tak dengan perasaan dia, "
" kenapa dia masih hantar pesanan pada kau Jeon Jungkook? "
YOU ARE READING
𝘢𝘯𝘯𝘰𝘺𝘪𝘯𝘨 𝘤𝘭𝘢𝘴𝘴𝘮𝘢𝘵𝘦. 𝙩𝙖𝙚𝙠𝙤𝙤𝙠
Random〖 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗹𝗲𝘁𝗲𝗱 〗 ❝ tak yang kau semak duduk sebelah aku kenapa? ❞ ❝ lah? salah ke aku duduk sebelah bakal isteri aku? ❞ ◢ top! tae bottom! kook kim taehyung as himself jeon jungkook as himself ◤ a taekook fanfiction happy reading ♡ ⎣ Warning...