27

1.9K 131 59
                                    

Taehyung yang baru sahaja bangun dari tidurnya melihat Jungkook yang masih tertidur pulas dalam pelukannya. Taehyung mengerakkan tangannya sedikit agar tidak membangunkan Jungkook.

Setelah meleraikan pelukan, Taehyung menyentuh perlahan rambut Jungkook dan tersenyum.

" morning cinta hati, "

Ujar Taehyung perlahan lalu mengecup dahi Jungkook. Taehyung kemudiannya mencapai telefonnya. Taehyung mengetik pesanan yang dihantar oleh peminat-peminatnya tak lupa jugak Yuna.

Taehyung teringat akan janji nya pada Jungkook untuk menukar nombor telefonnya dan pejabat sekali. Taehyung perlu menunaikan janji nya.

" sayang bangun, "

Ujar Taehyung lalu baring semula di katil sambil memeluk Jungkook. Jungkook mempereratkan pelukan mereka dan masih tertidur.

" bangunlah sayang. Dah pagi ni, "

" 5 minit lagilah. Aku nak peluk kau lagi, "

Taehyung tersenyum dan akur dengan permintaan Jungkook. Halmeoni Kim membuka pintu bilik Taehyung. Jungkook dan Taehyung yang mengelabah terus meleraikan pelukan mereka dan Taehyung berpura-pura sedang bermain telefon.

" tak payah lah berpura-pura. Halmeoni nampak dah. Kan halmeoni kata halmeoni tak kesah? Cuma jangan melebihi batas sampai jadi perkara yang tak diingini, "

Taehyung tertawa lalu tubuh Jungkook diraih semula ke dalam dakapan. Jungkook menyembunyikan wajahnya pada dada Taehyung.

" halmeoni ada apa nak cakap dengan Taehyung ke? "

" taklah. Ingatkan tadi nak kejut, eh rupanya tengah bermesra dengan Jungkook. Halmeoni keluar dulu lah ya? "

Jungkook memukul lengan Taehyung sebaik halmeoni Kim keluar dari bilik mereka. Taehyung melepaskan pelukan mereka lalu wajah Jungkook ditatap.

" walaupun halmeoni kata dia tak kesah aku masih malu. Kau pun satu, ni kan rumah halmeoni dengan harabeoji, hati-hati lah sikit- "

Taehyung mengecup bibir Jungkook agar Jungkook berhenti membebel. Namun sekadar menempel dan tak lebih. Taehyung kemudiannya melepaskan tautan bibir mereka dan wajah Jungkook yang memerah ditatap.

" dah lah aku nak mandi, "

Kata Jungkook lalu segera bangun dan menuju ke tandas. Tuala dicapai dan tombol pintu dipulas.

" aku nak mandi sekali, "

Kata Taehyung lalu memegang tangan Jungkook yang berada di tombol pintu dan segera memulas tombol pintu tersebut lalu menolak Jungkook dan dirinya masuk ke dalam tandas.

" aku tak nak mandi dengan kau! "

" takde takde, kau kena jugak mandi dengan aku hari ni, "

" Kim Taehyung hanat! "

✿❀✿

Selesai mandi Taehyung dan Jungkook keluar dari tandas dan Jungkook segera berlari ke katil. Sungguh dia malu walaupun mereka mandi berasingan tadi.

" sayang. Kau bukan nampak pun aku mandi tadi. Aku pun tak nampak kau mandi. Nak malu apa? "

Jungkook menjeling Taehyung yang sedang menyidai tuala mereka. Taehyung kemudiannya duduk di sebelah Jungkook.

" memanglah mandi asing-asing. Aku tetap malu dengan kau sebab kau pergi bukak baju depan aku! "

" aku bukak baju je sayang. Bukan bukak seluar kan? "

Taehyung mengusik Jungkook yang malu memikirkan hal tadi.

" nanti dah kawin aku bukak semua amacam? "

𝘢𝘯𝘯𝘰𝘺𝘪𝘯𝘨 𝘤𝘭𝘢𝘴𝘴𝘮𝘢𝘵𝘦. 𝙩𝙖𝙚𝙠𝙤𝙤𝙠Where stories live. Discover now