36

1.6K 122 28
                                    

Pelajar-pelajar senior sedang berada di dewan bagi mendengar taklimat serta menyusun meja untuk peperiksaan SPM mereka yang bakal menjelang tiba lebih kurang 2 bulan lagi.

" tak aku pelik ni, "

Ujar Jungkook tiba-tiba membuat Taehyung dan mereka yang lain memandang Jungkook pantas.

" pelik kenapa? "

Soal Taehyung dan Jungkook sedikit berfikir sebentar.

" exam lama lagi pahal beria nak susun meja ni? "

" oh, cikgu-cikgu sekolah ni memang terlebih excited kalau pelajar-pelajar dorang nak habis sekolah, "

Balas Yoojung jujur dan mereka yang lain bersetuju kecuali Jungkook yang sedikit terpinga-pinga.

" kalau dah habis sekolah kan cikgu-cikgu takyah risau dah dengan pelajar yang selalu main ugut-ugut contohnya Kim Taehyung kekasih kau tu, "

Sambung Jinyoung pantas, melihat Jungkook yang terpinga-pinga tadi.

" asal libat kan aku? "

Soal Taehyung tak puas hati. Jinyoung hanya memandang Taehyung selamba.

" pahal? Tak boleh? "

" tak, kau siapa nak mention nama aku? "

" aku member Jungkook, so what? "

" kau member Jungkook, bukan member aku. Jadi kau tak ada hak nak mention nama aku, "

Jinyoung menjeling Taehyung malas nak berdebat dengannya lagi.

" korang ni dah kenapa asyik bergaduh je? Kang dapat tau korang dua kawin cane? "

Soal Yoojung dengan selamba membuat Taehyung dan Jinyoung mengerutkan dahi masing-masing.

" siapa nak dengan dia ni sial? "

Soal Taehyung dan Jinyoung bersama. Jungkook dan Yoojung tertawa perlahan melihat gelagat mereka berdua.

" kalau korang dua kawin broken teruk lah aku weh, "

" ala sayang, aku tak nak pun dengan dia ni. Perangai mengkhinzir buta je, "

Taehyung ingin memeluk bahu Jungkook namun Jungkook pantas beralih ke belakang sedikit membuat niat Taehyung terbantut.

" kalau tak pegang-pegang memang tak sah eh? "

Soal Jinyoung memandang Taehyung dengan pandangan aku-nyampah-dengan-kau-doh.

" asal? Kau teringin? Kalau teringin pergi lah cari satu- "

" tapi aku nak kau, "

Taehyung mengerutkan dahinya mendengar jawapan Jinyoung yang tiba-tiba. Jungkook mengerdipkan matanya beberapa kali terkejut mendengar kata-kata Jinyoung.

" nak aku? "

Soal Taehyung masih tak dapat mengahadam kata-kata Jinyoung.

" aku nak kau cuddle aku, "

" kau pahal ha?! "

Jungkook menolak bahu Jinyoung agak kuat menyebabkan badan Jinyoung tertolak ke belakang sedikit.

𝘢𝘯𝘯𝘰𝘺𝘪𝘯𝘨 𝘤𝘭𝘢𝘴𝘴𝘮𝘢𝘵𝘦. 𝙩𝙖𝙚𝙠𝙤𝙤𝙠Where stories live. Discover now