" esok kita tak yah pergi sekolah dulu, "
Jungkook memandang Taehyung di sebelahnya.
" kenapa? "
" dah malam sayang. Nanti aku jugak yang bawak kereta lepas sampai Seoul. Kau tidur je kerja, "
Jungkook memukul lengan Taehyung perlahan. Taehyung tertawa melihat gelagat Jungkook.
" jadi kita bermalam dekat sini? "
" dekat rumah lah takkan dekat laut ni pulak? "
" yelah maksud aku tu, "
Jungkook menghirup kembali angin sepoi-sepoi di laut berkenaan. Seseorang menghampiri Jungkook dan Taehyung.
" Jungkook-ssi? "
Jungkook membuka matanya dan memandang gerangan di hadapannya. Taehyung yang mengenali lelaki tersebut terus menjeling Jungkook dan mengalihkan pandangannya ke arah lain.
" Jimin-ssi? "
Jimin tersenyum menampilkan eye-smile nya membuat Jungkook turut tersenyum.
" buat apa dekat sini? "
Soal Jungkook menarik sedikit lengan Jimin agar berdiri di hadapannya. Taehyung melihat perlakuan Jungkook melalui sudut matanya sudah menyumpah seranah Jimin.
" ada hal sikit berkenaan syarikat appa saya, "
Jungkook menghela nafasnya perlahan. Semua orang dah sibuk dengan urusan pejabat memandangkan mereka berada di tahun akhir di sekolah. Hanya Jungkook yang masih seronok tidak mengetahui satu hal pun tentang hal pejabat.
" awak buat apa dekat sini? Taehyung pun ada dengan awak? "
" ha? Oh tak saya terserempak je dengan dia, "
Kali ini Taehyung memandang Jungkook tidak percaya. Jungkook tidak mempedulikan Taehyung dan masih fokus kepada Jimin.
" ingatkan korang dah berbaik, "
Jungkook menggeleng pantas.
" belum lagi. Sedang di usahakan, "
" boleh saya tau sesuatu? "
Jimin memandang Jungkook intens. Jungkook mengangkat sebelah keningnya. Taehyung turut melihat Jimin yang terus menerus memandang Jungkook.
Jimin meraih tangan Jungkook lalu memeluk Jungkook. Taehyung tidak dapat menahan sabar, baru sahaja dia ingin menyerang Jimin, Jungkook segera menghalang.
" awak nak tau apa? "
Soal Jungkook masih membiarkan pelukan Jimin tanpa membalasnya.
" sejak awak masuk sekolah tu. Saya minat dekat awak, "
Taehyung menggigit bibir bawahnya menahan marah. Jungkook menolak Jimin perlahan meleraikan pelukan mereka.
" saya ada kekasih, Park Jimin, "
Jimin terkedu seketika lalu kembali tersenyum melihat Jungkook.
" saya akan tunggu awak. Bila-bila masa awak perlukan seseorang, awak boleh datang pada saya, "
Jungkook hanya mengangguk. Jimin kemudiannya meminta diri untuk pulang. Taehyung segera masuk ke dalam kereta tanpa berbicara apa-apa kepada Jungkook.
Jungkook mengikuti langkah Taehyung. Keadaan dalam kereta terasa dingin dan Jungkook juga tak mampu nak bercakap dengan Taehyung. Setibanya di rumah halmeoni dan harabeoji, Taehyung segera keluar dan tidak mempedulikan Jungkook yang terpinga-pinga.
YOU ARE READING
𝘢𝘯𝘯𝘰𝘺𝘪𝘯𝘨 𝘤𝘭𝘢𝘴𝘴𝘮𝘢𝘵𝘦. 𝙩𝙖𝙚𝙠𝙤𝙤𝙠
Random〖 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗹𝗲𝘁𝗲𝗱 〗 ❝ tak yang kau semak duduk sebelah aku kenapa? ❞ ❝ lah? salah ke aku duduk sebelah bakal isteri aku? ❞ ◢ top! tae bottom! kook kim taehyung as himself jeon jungkook as himself ◤ a taekook fanfiction happy reading ♡ ⎣ Warning...