" Happy Birthday Jeon Jungkook! "
Sorak beberapa orang yang Jungkook kenal termasuk keluarganya dan keluarga Taehyung. Jungkook terkaku dengan kejutan yang diberikan. Kyulkyung turut berada di situ bersama Jinyoung.
" apa semua ni? "
" kau dah sambut birthday ke tahun ni sayang? "
Jungkook menggeleng lalu tersenyum memandang Taehyung di sebelahnya. Tiba-tiba dia rasa malu sebab salah faham dengan Kyulkyung tadi.
" weh habis tadi Kyulkyung? "
" lakonan je semua tu. Kyulkyung tu girlfriend Jinyoung lah. Aku plan semua ni beberapa hari lepas. Dalam 2 ke 3 hari lepas kau sampai sini, "
Jungkook mengangguk perlahan. Taehyung menarik Jungkook agar duduk di meja paling hadapan menghadap ke arah tetamu.
" penat tau aku yakinkan dorang yang kita dah berbaik. Penat jugak aku explain pasal Yuna sekali. Jungwoo hyung lah yang paling liat nak percaya aku. Hanat jugak hyung kau tu kan? "
" dia memang. Kalau berbual dengan dia sampai esok pun tak habis, "
Jungkook dan Taehyung tertawa bersama. Keluarga Jungkook dan Taehyung turut berbual bersama memandangkan mereka dah menjalin hubungan perniagaan bersama dan kebetulan anak mereka pun begitu.
" jadi Yoojung dengan Doyeon tu? "
" dorang real, tapi tadi tu memang plan nak Yoojung bawak kau balik rumah dia, acah tenangkan kau bagai sampai aku datang, "
Taehyung memeluk Jungkook disebelahnya sambil memerhatikan orang-orang di sekeliling mereka.
" bae, "
" ye sayang, "
Jungkook melepas pelukan mereka lalu wajah Taehyung di tatap lembut.
" betul ke kau tak ada orang lain? "
" sayang, soalan apa kau tanya ni? "
Taehyung menekup kedua pipi Jungkook lalu bibir Jungkook dikecup sekilas.
" mestilah aku ada orang lain, "
Jungkook menumbuk lengan Taehyung kasar lalu bangun dari kerusinya. Taehyung tertawa lalu menarik Jungkook agar duduk kembali.
" maksud aku, mestilah aku ada orang lain di sekeliling aku tapi Jeon Jungkook sorang dalam hati aku, "
" kau ni kan. Gurau kasar, "
Taehyung tersenyum lalu mengusap rambut Jungkook perlahan dan dahi Jungkook dikecup.
" esok kau balik sana dah. Tinggal aku sorang lagi dekat sini, "
" macam tak boleh hidup je kalau aku tak ada, "
" bukan. Maksud aku, rindulah nanti. Dahlah kita baru je baik kau dah kena balik Jepun, "
Jungkook tersenyum melihat Taehyung mempoutkan bibirnya. Kim Taehyung ke disebelahnya sekarang ni? Kenapa manja semacam?
" aku tak boleh duduk sini. Tempat aku dekat Jepun, "
" aku nak ikut kau pergi Jepun weh, "
" habis syarikat appa kau? Nak biar tunggang langgang? "
Taehyung mempoutkan bibirnya sekali lagi. Jungkook mencuit pipi Taehyung sekilas.
" Jungkook, Taehyung! "
Jungkook dan Taehyung memandang ke arah empunya suara.
" smile for the camera! "
YOU ARE READING
𝘢𝘯𝘯𝘰𝘺𝘪𝘯𝘨 𝘤𝘭𝘢𝘴𝘴𝘮𝘢𝘵𝘦. 𝙩𝙖𝙚𝙠𝙤𝙤𝙠
Random〖 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗹𝗲𝘁𝗲𝗱 〗 ❝ tak yang kau semak duduk sebelah aku kenapa? ❞ ❝ lah? salah ke aku duduk sebelah bakal isteri aku? ❞ ◢ top! tae bottom! kook kim taehyung as himself jeon jungkook as himself ◤ a taekook fanfiction happy reading ♡ ⎣ Warning...