5 tahun kemudian一
Jungkook menyiapkan sarapan di atas meja lalu melangkah naik ke tingkat atas. Tombol pintu dipulas lalu Jungkook masuk ke dalam biliknya. Kelihatan Taehyung masih diulit mimpi.
Jungkook mengorak langkah ke arah Taehyung lalu melutut di sisi katil. Rambut Taehyung diusap perlahan, senyuman manis diukir pada bibirnya.
" bae bangunlah, "
Jungkook menepuk perlahan pipi Taehyung. Taehyung memegang tangan Jungkook yang berada di pipinya.
" where is my morning kiss sayang? "
Jungkook tersenyum malu lalu dahi Taehyung di kecup sekilas.
" not there sayang, "
Jungkook menggelengkan kepalanya perlahan lalu bibir Taehyung dikecup agak lama. Tautan mereka dilepaskan selepas beberapa saat.
" dah pergi mandi sana, "
Ujar Jungkook lalu bangkit dari melutut. Taehyung turut bangkit dari berbaring dan memandang Jungkook. Taehyung menarik Jungkook duduk di atas ribanya lalu tubuh Jungkook dirangkul. Jungkook mengusap rambut Taehyung perlahan.
" mandilah bae, "
" sekejap lah sayang, "
" aku nak kejut Jihoon ni, "
Ujar Jungkook membuat Taehyung akhirnya akur dan melepaskan pelukannya. Taehyung mencapai tualanya lalu masuk ke dalam tandas. Jungkook mengorak langkah ke bilik di sebelah bilik mereka.
Jungkook menghidupkan lampu sebaik masuk ke dalam bilik tersebut. Kelihatan seorang kanak-kanak lelaki sedang tertidur pulas di katilnya. Jungkook mengorak langkah ke arah katil tersebut dengan senyuman. Jungkook mengelus pipi kanak-kanak tersebut.
" Hoon-ah, "
Panggil Jungkook dengan tangannya masih mengusap rambut Jihoon.
" Kook appa, "
Jihoon memeluk Jungkook yang berada di sisi katil tersebut. Jungkook sedikit terkejut lalu membalas pelukan Jihoon.
" Hoon dah bangun dari tadi? "
Jihoon mengangguk dalam pelukan Jungkook. Jungkook tersenyum dan mengusap belakang badan Jihoon. Jungkook bangkit lalu keluar dari bilik Jihoon menuju ke biliknya.
Jungkook meletakkan Jihoon di atas katil mereka lalu menunggu Taehyung. Taehyung keluar dari tandas selepas beberapa minit.
" morning sunshine, "
Ujar Taehyung kepada Jihoon yang sedang duduk di atas katil sambil bermain kereta mainannya.
" Tae appa! "
Jihoon mengukir senyuman manis kepada Taehyung membuat Taehyung turut tersenyum.
" sayang dah mandi ke? "
" dah bae, "
Taehyung mengangguk lalu mengorak langkah ke arah almari bajunya. Sehelai sut di capai lalu disarungkan. Jungkook mencapai tali leher buat Taehyung lalu dipakaikan. Taehyung membutangkan lengan bajunya sambil nemandang Jungkook.
" another morning kiss? "
Jungkook memandang Taehyung di hadapannya lalu tersenyum malu. Jungkook mengecup bibir Taehyung sekilas.
" dah lah tu berapa banyak kau nak ni? "
" aku nak banyak-banyak! "
Balas Taehyung girang lalu memeluk tubuh Jungkook. Taehyung mengecup perlahan dahi Jungkook.
YOU ARE READING
𝘢𝘯𝘯𝘰𝘺𝘪𝘯𝘨 𝘤𝘭𝘢𝘴𝘴𝘮𝘢𝘵𝘦. 𝙩𝙖𝙚𝙠𝙤𝙤𝙠
Random〖 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗹𝗲𝘁𝗲𝗱 〗 ❝ tak yang kau semak duduk sebelah aku kenapa? ❞ ❝ lah? salah ke aku duduk sebelah bakal isteri aku? ❞ ◢ top! tae bottom! kook kim taehyung as himself jeon jungkook as himself ◤ a taekook fanfiction happy reading ♡ ⎣ Warning...