42

1.4K 110 75
                                    

Jungkook sedang menyemak beberapa fail sambil tangannya ligat menaip di papan kekunci. Matanya sesekali melirik ke arah skrin komputer di hadapannya. Seseorang mengetuk pintu pejabat Jungkook dari luar.

" masuk, "

Ujar Jungkook dan tombol pintu dipulas dari luar. Sejeong masuk dengan senyuman di bibirnya.

" kenapa Sejeong-ah? "

Soal Jungkook memandang Sejeong yang masih tersenyum sedaei tadi. Sejeong mengambil tempat di hadapan Jungkook lalu meletakkan sebuah kotak di atas meja Jungkook. Jungkook mengerutkan dahinya memandang kotak di hadapannya.

" apa ni? "

" happy birthday Jeon Jungkook, "

Ujar Sejeong pantas dan membuatkaj Jungkook tersenyum sedikit. Jungkook mengambil kotak tersebut dan dibuka. Terlihat seutas jam tangan berwarna hitam dengan manik-manik menghiasi jam tersebut di bahagian dalam.

" thanks Sejeong-ah, "

Jungkook tersenyum memandang Sejeong di hadapannya.

" kau pakai tau! "

Jungkook mengangguk laju dan kembali fokus pada kerjanya. Jam tangan dan kotak tadi disimpan di dalak lacinya.

" hadiah tu bukan dari aku tau, "

Jungkook mengerutkan dahinya tak dapat menghadam kata-kata Taehyung tadi.

" maksud kau? "

" well ada orang lain yang kirim ke sini, "

" Kim Taehyung? "

" aku tak tau, "

Jungkook memandang Sejeong tajam meminta Sejeong agar jujur.

" jangan tipu aku. Aku penatlah dengan penipuan ni, "

" aku kenal Taehyung pun tak, kau nak tuduh aku kenapa? "

Jungkook terdiam sebentar mendengar kata-kata Sejeong.

" habis siapa kalau bukan dia? "

" aku tak tau. Benda tu dikirim ke pejabat kau ni ha, "

Jungkook akhirnya mengangguk faham dan kembali meneruskan kerjanya.

" kau tak nak balik Korea? "

Jari jemari Jungkook yang asyik menaip di papan kekunci terhenti seketika lalu wajah Sejeong ditatap.

" tak, segala tentang Korea buat aku sakit, "

" kau ada baca pesanan yang dia kirim pada kau? "

Jungkook menggeleng pantas. Sejeong meraup wajahnya kasar.

" bagilah dia peluang kedua Jungkook walaupun peluang kedua tak seindah peluang pertama tapi sekurang-kurangnya dia belajar untuk menghargai kau supaya dia tak akan kecewakan kau dan kehilangan kau lagi, "

" aku takut nak bagi dia peluang kedua, "

Sejeong mengeluh kasar mendengar kata-kata Jungkook.

" kenapa kau degil sangat Jeon Jungkook? "

" sebab dia dah sakitkan aku, kau ingat senang ke nak terima semua ni? "

" tapi dulu kau tak dengar pun kan penjelasan dia? Kau pergi macam tu je kan? Tapi ada dia biar je kau pergi? Tak kan? Dia kejar kau kan? "

Jungkook sedikit terkesan dengan kata-kata Soyoung lalu badannya di arahkan agar menghadap Sejeong.

" nak diikutkan dulu dia memang selalu keluar bila someone call dia. Masalahnya tak semua tau, cuma sesetengah. Biasanya dia dapat call dia tak akan tinggalkan aku dan terus cuddle aku, "

𝘢𝘯𝘯𝘰𝘺𝘪𝘯𝘨 𝘤𝘭𝘢𝘴𝘴𝘮𝘢𝘵𝘦. 𝙩𝙖𝙚𝙠𝙤𝙤𝙠Where stories live. Discover now