Jungkook memandang sekelilingnya, Korea, negara yang dirinduinya walaupun terdapat kenangan yang menyakitkan dirinya. Jungwoo keluar dari kereta dan mendapatkan Jungkook.
" macam mana tadi? Okay? Dah sign kontrak? "
" okay apanya? Membazir masa aku je balik sini! "
Jungwoo mengerutkan dahinya memandang Jungkook sedikit keliru.
" kenapa? "
" syarikat penipu. Aku menyampah lah dengan syarikat macam tu, "
" sebelum kau datang sini kau tak check dulu? "
" dah check, masalahnya dokumen tu dengan dokumen yang perempuan tu bawak berbeza gila! "
Jungwoo tertawa perlahan mendengar kata-kata Jungkook.
" asal dengan dokumen dorang? "
" yang aku check dekat Jepun bukan main elok tersusun rapi. Perbelanjaan dengan keuntungan semua cantik je, tapi sampai sini dokumen terabur. Perbelanjaan okay tapi duit masuk bukan main banyak lagi, "
Jungwoo mengangguk faham dengan kata-kata yang diutarakan oleh Jungkook. Jungkook memandang ke hadapan terlihat sebuah kereta yang agak dikenalinya. Jungkook mengerutkan dahinya dan mengecilkan matanya melihat sang pemandu.
Seorang lelaki keluar dari keretanya dan bergegas ke arah pintu di sebelahnya lalu pintu tersebut dibuka dan terlihat lah seorang perempuan bersama seorang kanak-kanak perempuan.
" T-taehyung, "
Jungkook menyembunyikan dirinya di belakang Jungwoo sebaik terlihat wajah Taehyung.
" perempuan tu siapa Kook? "
" Y-yuna, "
Jungwoo membeliakkan matanya terkejut dengan kata-kata Jungkook tadi.
" uri Haena nak pergi mana hari ni? "
Soal Taehyung pada kanak-kanak perempuan yang digendong oleh Yuna.
" appa bawak lah Haena pergi taman, "
Balas Haena sambil melihat Taehyung di belakang Yuna.
" Haena, appa sibuk lah hari ni. Esok-esok lah kita pergi taman okay? "
Ujar Yuna kepada Haena dan Taehyung sedikit tersenyum.
" appa nak pergi kerja ke? Appa tak nak teman Haena ke? Haena rindu appa, "
Taehyung mengusap rambut Haena yang mempoutkan bibirnya.
" appa kena kerja lah Haena. Nanti kita keluar sama-sama ya? "
Haena hanya senyap tak menjawab kata-kata Taehyung. Merajuk gamaknya. Yuna memandang Taehyung lalu tersenyum seketika.
" you pergi lah kerja. Biasalah Haena ni kalau dah jumpa you, "
" kalau Haena nak, aku boleh je cuti hari ni, "
YOU ARE READING
𝘢𝘯𝘯𝘰𝘺𝘪𝘯𝘨 𝘤𝘭𝘢𝘴𝘴𝘮𝘢𝘵𝘦. 𝙩𝙖𝙚𝙠𝙤𝙤𝙠
Random〖 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗹𝗲𝘁𝗲𝗱 〗 ❝ tak yang kau semak duduk sebelah aku kenapa? ❞ ❝ lah? salah ke aku duduk sebelah bakal isteri aku? ❞ ◢ top! tae bottom! kook kim taehyung as himself jeon jungkook as himself ◤ a taekook fanfiction happy reading ♡ ⎣ Warning...