Everyone say bye bye taekook ufufufu.
✿❀✿
Jungkook terus berlari masuk ke dalam rumah dan mencampakkan beg nya di ruang tamu lalu segera naik ke dalam biliknya.
Jungwoo meletakkan kunci kereta di atas meja dan mengambil beg sekolah Jungkook lalu diletakkan di atas sofa. Tidak lama selepas itu, loceng rumah berbunyi dan Jungwoo segera mengenal pasti siapa yang bertandang ke rumahnya.
Jungwoo melihat Taehyung yang berada di sebalik pintu pagar lalu segera keluar dari rumah dan menuju ke pintu pagar rumahnya. Jungwoo keluar dari pintu tersebut dan wajah Taehyung ditatap dengan perasaan marah.
" kau nak apa datang sini? "
" nak jumpa Jungkook, "
" kau balik lah, Jungkook dah tak nak jumpa kau. Kau pergilah jaga perempuan yang mengandungkan anak kau tu, "
Pedas kata-kata Jungwoo membuat Taehyung terasa bagai jantungnya dihiris-hiris. Taehyung meraup wajahnya kasar memandang Jungwoo sekali lagi.
" hyung, benarkan lah Taehyung jelaskan segalanya pada Jungkook, "
" no, anggap je Jungkook yang selama ni kau sayang dah tak ada, "
Balas Jungwoo lalu menolak Taehyung dan masuk ke dalam kawasan rumahnya semula.
" hyung, "
Kedengaran tangisan Taehyung dari luar. Jungwoo hanya membiarkan Taehyung begitu.
" Jungwoo hyung! Bagilah aku explain apa dah jadi sebenarnya, "
Jungwoo masih mengabaikan Taehyung lalu masuk kedalam rumah. Jungwoo naik ke bilik Jungkook dan melihat Jungkook terbaring di atas katil.
Jungwoo merapatkan dirinya ke arah Jungkook lalu bahu Jungkook disentuh perlahan.
" kau okay? "
Jungkook bangun dan memeluk Jungwoo erat dengan tangisan yang masih tak berkurangan.
" kenapa dia tak bagitau aku? Kenapa biar aku terseksa macam ni? "
Jungwoo mengusap rambut Jungkook. Jungwoo tak kuat tengok adik dia macam ni. Rasa nak je dia hempuk kepala Taehyung tadi.
" patutlah dia selalu busy dengan orang call dia. Walaupun lepas dia tukar nombor, dia masih lagi simpan nombor perempuan tu, "
Jungwoo mengetap bibirnya mendengar cerita Jungkook. Jungkook menangis agak lama hingga dia tertidur dalam pelukan Jungwoo.
Jungwoo merebahkan badan Jungkook di atas katil. Badan Jungkook diselimutkan hingga menutupi dada Jungkook.
" Taehyung-ah, "
Jungkook berkata dalam tidurnya. Jungwoo menatap Jungkook kasihan.
" dia dah sakitkan kau pun, kau tetap sayang dia kan? "
YOU ARE READING
𝘢𝘯𝘯𝘰𝘺𝘪𝘯𝘨 𝘤𝘭𝘢𝘴𝘴𝘮𝘢𝘵𝘦. 𝙩𝙖𝙚𝙠𝙤𝙤𝙠
Random〖 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗹𝗲𝘁𝗲𝗱 〗 ❝ tak yang kau semak duduk sebelah aku kenapa? ❞ ❝ lah? salah ke aku duduk sebelah bakal isteri aku? ❞ ◢ top! tae bottom! kook kim taehyung as himself jeon jungkook as himself ◤ a taekook fanfiction happy reading ♡ ⎣ Warning...