Jungkook berada di Café Delight seperti yang dijanjikan oleh Jimin semalam. Jungkook menghirup susu coklat di hadapannya. Susu tersebut ditiup sebentar sebelum dihirup.
Jungkook kemudiannya mengalih pandangan ke luar tingkap menunggu seseorang. Jam di tangannya di tatap sebentar dan mengeluh perlahan. Seorang lelaki masuk ke dalam kafe tersebut lalu Jungkook segera melihat ke arah pintu masuk dan tersenyum kecil.
Lelaki tersebut mengambil tempat berhadapan Jungkook dan tersenyum ke arah Jungkook yang turut tersenyum ke arahnya.
" kenapa awak nak jumpa saya? Macam mana awak tau saya dekat sini Jimin-ssi? "
" walaupun syarikat saya tak lah besar mana dan tak lah terkenal macam awak tapi saya ingat awak dari Jepun, "
" er okay? "
Jungkook sedikit keliru dengan jawapan Jimin yang macam tak ada kena mengena. Jimin meraih tangan Jungkook dan digenggam erat. Jungkook mengerutkan dahinya sedikit.
" saya rindu awak, "
Ujar Jimin membuat Jungkook terkebil-kebil.
" apa yang awak cuba sampaikan ni? "
" awak dah tinggalkan Taehyung kan? Sekarang datanglah pada saya, dah 5 bulan sejak awak tinggalkan Korea, "
Jungkook mengecilkan matanya memandang Jimin sedikit pelik.
" nanti, macam mana awak tau dah 5 bulan saya tinggalkan Korea? "
" dah kalau saya suka awak takkan lah saya tak tau kegiatan awak, "
Jungkook meneguk air liurnya kasar lalu menarik perlahan tangannya namun Jimin mengenggamnya lebih erat.
" awak nak reject saya ke sekarang ni? "
" tak, saya tak selesa, "
Jungkook menarik tangannya kasar lalu memandang Jimin tajam.
" Jungkook-ah, "
" apa motif awak ni? "
" boleh ikut saya ke suatu tempat? "
" dekat mana tu? "
" pantai, "
Jungkook mengerutkan dahinya, Jungkook tak menjangkakan jawapan tadi. Jimin tersenyum sekilas ke arah Jungkook.
" jom? "
Jimin bangun dan menghulurkan tangannya kepada Jungkook. Jungkook tidak menghiraukan tangan Jimin dan terus ke arah kaunter dan membayar minumannya tadi. Jungkook keluar dari kafe dan tangannya ditarik kuat oleh Jimin.
Jungkook merentap tangannya dan wajah Jimin ditatap geram. Jungkook tak suka dengan layanan Jimin sekarang ni.
" awak nak apa lagi ni? "
" Jungkook-ah, be ready to be in the darkness, "
Ujar Jimin dengan senyuman sinis lalu beberapa orang lelaki menutup wajah Jungkook dan mengheret Jungkook masuk ke dalam sebuah kereta. Jungkook meronta-ronta namun tidak dapat melawan lelaki-lelaki lebih kurang 3 orang yang mengheretnya.
Tubuh Jungkook dicampak ke dalam kereta lalu Jimin masuk ke dalam kereta dan menarik Jungkook agar duduk.
Kereta tersebut berhenti di sebuah apartmen lalu lelaki-lelaki tadi mengheret Jungkook keluar dan masuk ke dalam apartmen tersebut. Tubuh Jungkook kemudiannya dicampakkan di atas sebuh katil.
Jungkook tak dapat mengagak lokasi dia berada sekarang memandangkan wajahnya ditutup dengan kain hitam yang agak tebal. Jimin menyerahkan satu sampul yang agak tebal kepada lelaki-lelaki tadi lalu masuk ke dalam apartmennya.
YOU ARE READING
𝘢𝘯𝘯𝘰𝘺𝘪𝘯𝘨 𝘤𝘭𝘢𝘴𝘴𝘮𝘢𝘵𝘦. 𝙩𝙖𝙚𝙠𝙤𝙤𝙠
Random〖 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗹𝗲𝘁𝗲𝗱 〗 ❝ tak yang kau semak duduk sebelah aku kenapa? ❞ ❝ lah? salah ke aku duduk sebelah bakal isteri aku? ❞ ◢ top! tae bottom! kook kim taehyung as himself jeon jungkook as himself ◤ a taekook fanfiction happy reading ♡ ⎣ Warning...