Del 10

877 20 0
                                    

"Hvem snakker du om?" sier Mathias og ser rart på meg.

"Nei, ingen og ingenting" sier jeg kjapt. Jeg føler at jeg begynner å bli nervøs. Hva er det Jason egentlig gjør her.

"Går det bra? Du virker så nervøs" spør Camile.

"Ja ja, det går kjempe bra" svarer jeg henne og 'faker' et smil.

Jeg sitter og prøver å ta et bilde av frappen min. Må jo legge det ut på insta.

"Du virker veldig nervøs er det noe?" hører jeg plutselig at Nathalie spør.

'Busted'. Nei, jeg har kommet så langt. Jeg kan ikke bare gi opp nå.

"Du vet du kan si alt til oss. Vi er vennene dine" sier Camile.

"Ja, jeg vet det. Og det er virkelig ingenting" svarer jeg Camile og fortsetter å ser på mobilen min.

"Ehm, kan vi dra nå? Jeg er veldig sliten etter all den shoppingen" sier jeg til dem som også er veldig konsentrerte på mobilen.

"Ja, greit" svarer dem.

Jo fortere vi kommer oss ut. Jo mindre sjanse er det for Jason å finne ut av at jeg er her.

Alle sammen reiser seg opp og er klare til å gå. I det vi går forbi Jason, så måtte jeg være så klumsette. Jeg snubler og er klar for å lande på gulvet.

Det ble ikke som jeg forestilte meg. Jeg lander på noe mykt. Som også lukter veldig godt, helt himmelsk egentlig. Jeg ser opp og møter øynene til Jason. Det er nå jeg legger merke til hvor fine dem faktisk er. Jeg kjenner at jeg begynner å bli varm. Fra topp til tå.

Jason står på et kne og har meg i armene hans. Jeg kunne ligget sånn i timesvis. Det er da jeg la merke til at vi er på et kjøpesenter. Så jeg bestemmer meg for å reise meg opp. Det samme gjør Jason.

"Du må være forsiktig" sier Jason og sender et varmt smil. Jeg begynner å rødme, men sender et smil tilbake som et takk.

"Ser deg hjemme" hvisker han til meg med den dype stemmen hans. Og går bort.

"Går det bra med deg?" spør jentene og ser bleke ut. Det er som om de så et gjenferd eller noe.

"Ja, jeg landet ikke på gulvet akkurat" svarer jeg.

Mathias står bare der og ser på Jason som går nå ut av senteret.

"Så skal vi dra nå? Denne gangen uten å snuble" sier jeg og ler svakt. Det gjør jentene også. Mathias har vært veldig stille etter at han så Jason.

Vi går ut av senteret, og setter oss inn i hver vår bil. Mathias kommer litt etter og legger bagene inn i baksetene.

Jeg begynner å kjøre hjem igjen. På veien ser jeg Jason som går mot huset. Han skal sikkert hjem nå. Det vil vell ikke skade å spørre han om å sitte på når vi skal til samme stedet.

Jeg stopper bilen rett ved siden av Jason og tar ned vinduet.

"Vil du sitte på?" Spør jeg.

"Ja, greit. Hvorfor ikke" svarer han og smiler det fine smilet hans igjen.

Han setter seg inn og jeg begynner å kjøre.

"Shopping maraton idag eller?" spør han og ler svakt.

"Ja, noe sånt. Ville bare ha nye klær til festen på lørdag" svarer jeg og smiler til han.

"Fest? På lørdag? Kan jeg komme?" Spør han og ser rett inn i øynene mine.

Det blir vanskeligere å kjøre nå. Siden jeg kunne ikke ta øynene mine vekk fra han, men det må jeg. Så begynner jeg å følge med på veien igjen.

"Ja, det kan du sikkert" svarer jeg han kjapt.

Jason vs Justin? (Under redigering)Where stories live. Discover now