Serena's P.O.V
Jeg tar opp mobilen og sender en melding
Det funket. Alt går som det skal. -S
At de er så lettlurte. Har ingen lært dem å ikke snakke med fremmede? Hahah.
Skolen er over så jeg står og venter på Victoria.
Der er hun. Det tok sin tid. Jeg har egentlig ikke tid til dette ' bullshit'e '.
"Hei, Serena. Unnskyld, men lærerene lot oss ikke gå før alle ble stille" unnskylder hun seg.
"Det går bra. Jeg ventet ikke så lenge uansett" sier jeg til henne.
Vi går bort til parkeringsplassen og bort til bilen hennes. Wow, den må være ganske dyr.
Vi setter oss inn og begynner å kjøre.
Victoria's P.OV
Det er noe kjent med navnet hennes. Jeg har hørt det før. At noen har snakket om henne. Jeg bare husker ikke helt hvem det er.
"Så når flyttet du til Miami?" spør jeg henne. For jeg liker ikke klein stillhet.
"En uke siden tror jeg" svarer hun.
"Hvor flyttet du fra?" spør jeg henne før jeg kjører inn i garasjen.
"New York" svarer hun og smiler.
"Sånn nå er vi her" sier jeg til Serena.
"Wow" sier henne.
Jeg begynner å le litt svakt. Det er så typisk.
Vi går inn i huset og øynene til Serena blir bare enda større når hun ser Jason.
"Jeg er hjemme" roper jeg til Jason.
"Heihei, hatt en.." mer sier han ikke.
Jeg står her som et spørsmålstegn. Vent litt er det ikke den Serena jenta Jason var sammen med? Det er der jeg har hørt det fra. At jeg ikke klarte å finne det ut før nå. Jeg bare føler at dette kommer til å bli kleint. De har ikke møtt på hverandre etter at de slo opp, før nå.
"Jason" sier Serena kort og kjapt.
"Serena" sier Jason på akkurat samme måte.
Det her begynner å bli skummelt. Jeg bare håper at de kommer overens.
"Jeg skal bare opp å dusje, si ifra hvis du trenger noe Victoria, okei?" sier Jason og ser i retning mot meg.
"Ja, greit" svarer jeg og smiler svakt.
Jason forsvinner opp trappa.
"Jeg visste ikke at du.."
"Neida, det går så fint" avbryter hun meg.
"Skal vi kanskje bli litt kjent med hverandre først?" spør hun og prøver å få øyenkontakt med meg.
"Ja, du kan starte" svarer jeg henne.
Vi sitter på sofaen i kanskje to eller tre timer og bare snakker om masse rart.
"Det er så fint å ha en venn som forstår meg" sier jeg og sender et varmt smil til henne.
"Det samme med deg å. Men jeg bare lurer. Hva gjør Jason her?" spør hun sånn plutselig.
Jeg hadde håpet på at hun skulle glemme akkurat det der. Hva skal jeg svare nå? Skal jeg si sannheten? Eller kommer alt til å bli værre?
"Eller det er greit du trenger ikke å svare. Men kan jeg bare låne doen litt?" spør hun.
"Ja, opp trappen og andre dør til høyre" svarer jeg til henne og smiler.
Hun går opp trappen og forsvinner inn i gangen.
*PLING*
Serena fikk en melding. Det skader ikke å titte litt.
Hvordan går det? -D
Hm.. lurer på hvem 'D' er.
Jaja, det får vente.
Serena's P.O.V
Jeg skulle egentlig gå på do men istedet går jeg inn der Jason gikk istad. Han står ved siden av en dobbeltseng i hånkelet.
"Hva gjør du her?" spør han og stirrer på meg.
"Jeg? Hva er det du gjør her er egentlig spørsmålet. Du kan bli tatt og hun Victoria kan anmelde deg vet du?" sier jeg til han som en advarsel.
"Jeg vet at hun ikke gjør det" sier Jason bestemt.
"Hvorfor så sikker, J. Jeg vet at du ikke har kommet deg over meg bare innrøm det. Du elsket meg da og elsker meg nå. Du kan ikke nekte for det" sier jeg og smiler lurt.
"Kan du bare gå ut" sier han litt høylytt.
Jeg gjør som han sier, og lar han være i fred. Jeg går ned til Victoria igjen og setter meg ned ved siden av henne.
"Du har fått en melding" sier hun i det jeg setter meg.
Jeg tar tak i mobilen min. Det er bare henne, men det er best at jeg kommer meg ut herfra.
"Jeg tror kanskje jeg må gå nå. Takk for at jeg fikk komme. Snakkes imorgen" sier jeg og gir Victoria en klem. Før jeg går ut av døra.
På veien så åpnet jeg meldingen.
Hvordan går det? -D
Går fint, men har ikke funnet ut av noe vi kan bruke. -S
Skynd deg. Klarer ikke å vente stort mer. -D
Slapp av, finner ut av noe i løpet av uka. -S
Den jenta kan være utrolig plagsom til tider.
YOU ARE READING
Jason vs Justin? (Under redigering)
FanfictionEn helt vanlig jente på 18 år hadde et forferdelig liv. Der moren døde og faren hennes torturerte henne. Men det er ikke det hele. Denne jenta finner også ut at noen av beste venninnene hennes ikke er til å stole på. Hva vil skje når to kjente gutte...