"Jason, det er helt nydelig" sier jeg og klemmer han hardt.
"Victoria, jeg.. får.. ikke.. puste.." prøver han å fortelle meg. Jeg slipper han og ser at han fikk vondt ved brystet.
"Au.." sier han og hoster litt.
"Herregud, går det bra? Jeg mente det ikke, unnskyld, unnskyld" sier jeg og får panikk. Nå står Jason der og dør av latter. Og jeg kan ikke noe for det, men ler med han.
"Kom nå, så går vi" sier han og rekker ut hånden hans. Jeg tar den gledelig imot, og vi begynner å gå nærmere vannet.
Det er en liten innsjø, og masse blomster i forskjellige farger. Det er rett og slett nydelig. Det er rart at ingen er her. Eller kanskje ingen vet om dette stedet. Uansett, sola skinner, vannet er klart og til venstre så har vi en piknikkurv og et teppe. Det er dekket på til to. Jeg går mot den og setter meg ned. Har Jason virkelig planlagt så mye? Er han bare ikke helt utrolig?
"Jason, det er perfekt" sier jeg til han og smiler stort før jeg gir han en stor bamseklem.
"Ja, ikkesant? Jeg mener skal vi gå å bade?" spør Jason. Vi tar av oss klærne og Jason løper utti. Jeg stopper opp for å kjenne på vannet. Det er egentlig litt kaldt, men det får gå.
Plutselig bærer Jason meg helt ut fra det blå og løper utti igjen. Også kaster han meg ned. Han skal så få igjen.
"Jason! Jeg kan ikke svømme" skriker jeg og later som om jeg holder på å drukne. Han svømmer mot meg og tar tak i meg.
"Unnskyld, jeg visste ikke.." før han rakk å avslutte setningen sin så dytter jeg han under vannet og svømmer bort fra han.
"Victoria!" skriker samtidig som han ler.
Han svømmer mot meg og spruter masse vann på meg. Jeg bestemmer meg for å gjøre det samme. Vi har det kjempe gøy, og ler mer enn det vi snakker.
Etter en liten stund så svømmer vi mot land igjen. Vi går mot teppet og legger oss ned og hviler oss.
"Skal vi se hva som er i kurven?" spør jeg og ser på Jason som ligger og har vanndråper overalt på kroppen.
Jason setter seg opp og åpner kurven. Der er det masse mat og drikke.
Det er sandwich'er, baguetter, en skål med masse frukt, og en annen med sjokoladedekkene jordbær, også appelsinjuice. Han har jo tenkt på alt sammen.
"Victoria, jeg kan ikke bevege på armene, også er jeg veldig sulten" sier Jason og lager et valpeansikt.
Så utrolig søtt og bra unnskyldning.
"Klarer ikke lille Jason å mate seg selv" sier jeg ironisk. Han rister på hodet, og jeg begynner å le.
"Greit, her åpne opp munnen" sier jeg og mater han. Jeg vet ikke engang hvorfor jeg gjør dette, haha.
Jeg og Jason har nå ligget her i fire timer og snakket om alt mellom himmel og jord. Og solt oss så klart.
"Skal vi kanskje dra hjem og ordne oss til festen?" spør han og ser på meg, mens sola treffer han perfekt.
"Ehm.. Ja greit" sier jeg med litt skuffelse i stemmen min fordi dette er det nydeligste stedet der man kan bade.
Vi kler på oss og begynner å gå tilbake til bilen. Jason kjører hjem igjen, og klokken er allerede mye. Så vi stresser litt, men ikke for mye. Siden festen starter klokken åtte og man kan komme når man vil etter det.
Jeg tar en dusj og ordner meg. Jeg finner frem kjolen jeg kjøpte og alt tilbehøret.
"Jason?" sier jeg litt høylytt.
"Ja" svarer han.
"Kan du komme å hjelpe meg litt" spør jeg.
Jason kommer inn på badet. Jeg meg hinter til at han må dra opp glidelåsen bak på kjolen. Og det gjør han. Jeg sminker meg og fikser håret. Jason står ved siden av og retter håret sitt. Håret hans er stylet perfekt.
Vi tar begge på parfyme, og går ned for å ta på sko. Jason tar på noen svarte pensko og jeg har svarte pumps.
Før vi går ut så får jeg en melding.
Hei Victoria! Jeg ville bare unnskylde meg for hvordan jeg har vært mot deg i det siste. Men uansett hva som skjer så vil jeg bare at du skal vite at.. Jeg er her for deg og vil alltid være det. Du kan alltids komme til meg hvis det er noe. -Mathias.
YOU ARE READING
Jason vs Justin? (Under redigering)
FanfictionEn helt vanlig jente på 18 år hadde et forferdelig liv. Der moren døde og faren hennes torturerte henne. Men det er ikke det hele. Denne jenta finner også ut at noen av beste venninnene hennes ikke er til å stole på. Hva vil skje når to kjente gutte...