"Greit, kan vi gå å spise? Jeg er skrubbsulten" spør hun, og jeg kan høre rumlelyder fra magen hennes.
"La meg gjette. Etter det så skal vi til Starbucks?" spør jeg, og hever det ene brynet mitt opp.
"Kanskje, jeg vet ikke, eller okei da, ja" svarer hun. Jeg blir helt forvirret.
"Kanskje vi bør skynde oss sånn at vi rekker flyet" sier jeg, hun nikker og vi begynner å gå. Vi leter etter et sted med god mat.
"Så hva har du lyst på?" spør jeg i det vi setter oss.
"En liten kyllingwrap" svarer hun. Jeg går og bestiller, og kommer tilbake til bordet og setter meg ned.
"Så gleder du deg da?" spør jeg, for å ikke ha en klein stillhet.
"Ja, så klart. Vi har ikke sett jenta på flere dager, kanskje over en uke. Før, så vi henne hver dag" svarer hun.
"Hva med deg da?" spør hun og prøver å få øyenkontakt med meg.
"Ja, hva tror du? Hun er jo bestevenninna mi" svarer jeg.
"Her er maten deres. Håper det smaker" sier en servitise, og gir oss maten vår. Vi spiser opp maten, og reiser oss opp. Så går vi til Starbucks.
"En liten karamellfrappe, og en medium svart kaffe" bestiller Nathalie. Hun vet jo hva jeg pleier å bestille. Svart kaffe er egentlig det eneste jeg bestiller av drikke her.
Jeg går og setter meg ned på et tilfeldig bord. Mens Nathalie står, og sier navna våres sånn at de kan skrive det på koppene.
Nathalie kommer mot meg, og setter seg ned, ovenfor meg. Hun gir meg kaffen, og begynner å ta en slurk av frappen.
"Er det ikke litt kjedelig å bestille svart kaffe hele tiden? De andre typene er også gode" sier Nathalie.
"Jeg har tenkt på å smake på de andre, men jeg tar ingen sjanser. Tenk hvis jeg ikke liker det, da blir det bare bortkastet penger" svarer jeg.
"Du kan jo smake på min da" sier hun og gir meg frappen hennes. Jeg tar den imot, og tar en slurk.
"Den er god, men jeg foretrekker kaffen min" sier jeg.
"Greit, men bør ikke vi gå snart? Flyet går om ti minutter" sier Nathalie nervøst. Jeg og Nathalie reiser oss opp, og går til venterommet. Døren er allerede åpen, så vi går inn og rett til setene våres.
Noen timer senere.
Endelig er vi i Canada. Jeg og Nathalie tar en drosje til konserten. Så går vi bak bygningen, og der står det en sikkerhetsvakt.
"Nathalie, kan du si i fra til Justin at vi er her?" spør jeg henne.
"Ja, bare vent litt" svarer hun, og tar opp mobilen for å skrive en melding til Justin.
Noen minutter senere kommer Justin ut. Han åpner døren bare litt, for at ingen ser han. Nathalie og jeg går inn, og står nå rett foran Justin Bieber. Plutselig skriker Nathalie, og besvimer.
Jeg og Justin bærer henne til et rom, og legger henne ned på en sofa.
"Hei, jeg er Mathias. Victoria's bestevenn" sier jeg og rekker ut hånden.
"Hei, Justin. Hyggelig å møte deg" sier han og tar imot hånden min.
"Deg også. Så hva er det med Victoria?" spør jeg nygjerrig.
"Typen hennes var utro, og hun måtte kaste han ut" forteller Justin.
"Type? Hvem type?" spør jeg.
"Jeg vet ikke helt, men han var alltid med henne" svarer Justin.
Vent, litt. Jason skulle bli med Victoria. Så det er nok han det er snakk om.
"Mathias?" spør Nathalie fra sofaen.
"Ja, hva er det?" spør jeg henne.
"Jeg hadde verdens villeste drøm" starter hun å fortelle.
"Jeg drømte at jeg møtte Justin Bieber også besvimte jeg" avslutter hun.
"Hei" sier Justin bak meg, og prøver å se hvor Nathalie er.
YOU ARE READING
Jason vs Justin? (Under redigering)
FanfictionEn helt vanlig jente på 18 år hadde et forferdelig liv. Der moren døde og faren hennes torturerte henne. Men det er ikke det hele. Denne jenta finner også ut at noen av beste venninnene hennes ikke er til å stole på. Hva vil skje når to kjente gutte...