Neste skoledag
"Har dere hørt det?" er det noen som sier.
"Hørt hva da?" spør jeg og ser forvirrende ut.
"Det kommer en ny jente idag" svarer noen meg, jeg er ikke sikker på hvem det er men men.
*RING*
Skoleklokken går og alle begynner å gå raskt til timene.
"Som dere sikkert har hørt så kommer det en ny jente idag" sier lærerinnen høyt til klassen.
"Jeg vil at dere skal ta godt imot henne" fortsetter lærerinnen.
"Hei, jeg heter Serena. Jeg liker å synge, danse og spille volleyball" sier hun og smiler til klassen.
Serena virker ganske så snill. Kanskje jeg skal bli kjent med henne?
"Serena, du kan sette deg ved siden av Victoria" sier lærerinnen og smiler til henne.
Serena kommer mot meg, og setter seg ved siden av meg.
"Hei" sier hun.
"Hei" svarer jeg henne.
"Kan du kanskje vise meg litt rundt eller noe? Siden jeg er ikke så kjent her på skolen" spør hun og smiler.
"Ja så klart" svarer jeg henne på en hyggelig måte.
Endelig er timen over. Jeg kan nesten ikke vente med å bli bedre kjent med Serena.
Jeg går til skapet for å legge fra meg bøkene. Jeg ser ved øyekroken at Serena kommer mot meg.
"Hei, V hva gjør du" spør Nathalie meg.
"Hei, N jeg skal vise den nye jenta rundt. Vil du bli med?"
"Klart det, la oss starte da" sier Nathalie spent. Som sagt hun er nesten alltid en gladlaks.
Vi er allerede 45 minutter for sen til timen. Så derfor blir vi enige, om å heller være litt rundt i gangene de siste 15 minuttene.
******
Det er visst matpause. Vi går til kantinen og setter oss ned på det vanlige bordet. Og så klart må jo QueenB komme."Hm, ser fortsatt like ille ut som sist gang" kommenterer Britney og begynner å le.
"Hold deg unna meg og vennene mine. Du er like falsk som lekene fra Kina" sier Serena. Wow, jeg visste ikke at hun er sånn.
Alle på bordet får store øyner. Og det skjønner jeg jo.
Britney ser stygt på Serena før hun fyker ut av kantinen.
"Wow, Serena" kommer det ut av meg.
"Sånt skjer når folk tuller med vennene mine" sier hun og smiler til alle ved bordet.
"Vil du kanskje bli med meg hjem idag?" spør jeg henne og smiler stort med tennene.
"Ja, det kan jeg godt" svarer hun.
"Møt meg ved inngangen når skolen er ferdig, okei?" er det siste jeg sier før jeg går fra bordet, for å hente bøker til neste time. Det samme gjør resten av bordet.
YOU ARE READING
Jason vs Justin? (Under redigering)
FanfictionEn helt vanlig jente på 18 år hadde et forferdelig liv. Der moren døde og faren hennes torturerte henne. Men det er ikke det hele. Denne jenta finner også ut at noen av beste venninnene hennes ikke er til å stole på. Hva vil skje når to kjente gutte...