Justin's P.O.V
Jeg gleder meg til å se hvordan Victoria reagerer, når vennene hennes kommer. Også synes jeg ganske synd på henne. Hun går igjennom så mye akkurat nå. Kanskje jeg burde gå å se om hun har det bra. Eller så klart har hun det sikkert ikke bra. Kjæresten hennes var jo utro mot henne. Han fyren burde virkelig angre. Victoria er så snill og morsom. Jeg ville gjort nesten alt for å være bestevennen hennes.
*Bank bank*
"Kan jeg komme inn?" spør jeg forsiktig igjennom døra.
"Ja, døren er åpen" svarer Victoria fra den andre siden av døra.
Jeg går inn og lukker døra etter meg. Så begynner jeg å gå mot Victoria.
"Hvordan har du det nå?" spør jeg fortsatt like forsiktig.
"Fint." mumler hun.
"Jeg vet at du har det ganske tøft nå. Derfor har jeg en liten overraskelse til deg. Den kommer enten imorgen eller over imorgen" forteller jeg til henne uten å si hva overraskelsen er. For da er det ikke så morsomt når de faktisk dukker opp. Og da er det heller ikke en overraskelse.
"Jeg vet ikke om jeg er i nok humør til noe overraskelse" sier hun og legger hodet sitt på puten bak henne.
"Jeg lover du kommer til å elske det, og det er kanskje en sjanse for at overraskelsen endrer humøret ditt" sier jeg og stryker henne på armen.
"Justin?" spør hun ganske så forsiktig.
"Ja?" svarer jeg like forsiktig.
"Kan du bare komme litt nærmere. Jeg må si deg noe" sier hun. Jeg gjør som hun sier kommer nærmere henne. Hun setter seg opp, og gir meg en klem. Det kom som en overraskelse. Jeg klemmer henne tilbake.
"Vær så snill å ikke forlat meg. Jeg føler meg så trygg når du er her" hvisker hun. Jeg kjenner jeg begynner å bli glad. Betyr dette kanskje at jeg og henne er gode venner? For gode venner beskytter hverandre.
"Så klart skal jeg ikke det. Jeg er her alltid hvis du trenger meg. Det er det venner gjør" hvisker jeg tilbake og smiler.
Så slutter vi å klemme, og legger oss ned og ser på tv. Det er ikke så mye på tv'en egentlig. Som vanlig. Derfor skrur vi på netflix og ser på en komedie. Gjennom hele filmen så ler både jeg og Victoria til det uendelige. De gjør så mye dumme ting i filmen at det er til å grine av.
"Det begynner å bli sent, kanskje vi burde legge oss snart?" sier hun etter at filmen er ferdig.
"Ja, så klart. Natta, sov godt" sier jeg og begynner å reise meg opp. Jeg kjenner noe rundt håndleddet. Jeg snur meg, og ser litt rart på Victoria.
"Kan ikke du sove her inatt?" spør hun nervøst.
"Så du hinter til at jeg Justin Bieber skal bli bedre kjent med deg. Og at jeg skal beskytte deg fra alle disse monstrene inatt. De som ligger under senga, inni skapet og utafor vinduet ditt?" spøker jeg med henne.
"Ha-ha. Jeg er ikke redd" sier hun og himler med øynene.
"Ikke det?" spør jeg henne utfordrende. Og hun rister på hodet.
"Hva hvis kilemonstret kommer å tar deg?" sier jeg litt høyt og begynner å kile henne. Hun ligger der, og ler til hun får tårer. Jeg begynner å le selv.
"Okei, kanskje vi burde legge oss nå" sier jeg og slutter å kile henne. For hun holder på å dette ut av senga.
"Greit, men du skal få igjen for det her" sier hun og har et onskapsfullt blikk.
Neste dag.
Victoria's P.O.V
Jeg våkner ekstra tidlig idag, for å ta igjen på Justin. Ikke snakk om at han kommer unna det her.
Jeg går inn på badet, og fyller en bøtte med iskaldt vann. Så putter jeg noen isbiter oppi også.
Jeg tar med bøtta, og går forsiktig inn på rommet igjen. Så heller jeg det iskalde vannet med isbitene over Justin. Han begynner å skrike, og hoppe ut av senga.
"Er du våken nå?" spør jeg han, og dør nesten av latter.
"Det var ikke så morsomt" sier han og furter.
"Jo, det var det" sier jeg og ler bare enda mer.
"Kom hit, jeg vil ha en klem" sier han og løper mot meg.
"Nei, Justin ikke" sier jeg og løper bort fra han. Men han er raskere enn meg, så han tar meg igjen.
"Justin, nå er jeg også kald" roper jeg mens det drypper iskaldt vann fra kinnet mitt.
"Ser du? Det er kanskje ikke like morsomt nå eller?" spør han og krysser armene. Jeg rister på hodet og ser ned på gulvet.
"Unnskyld" mumler jeg.
"Det går bra. Bare gå å skift du, sånn at du ikke blir syk" sier han og dytter meg svakt mot badet. Så går han ut av rommet, og lukker igjen døra.
Jeg lurer på hvor denne fangirl Victoria'en er. Jeg er i samme buss med selveste Justin Drew Bieber. Hvorfor har jeg ikke tenkt på dette litt før? Nå som jeg tenker på det. Jason var vell grunnen. Jeg brydde meg ikke om Justin engang. Da Jason og jeg var sammen, men det var jo hans skyld. Uansett om jeg er eller ikke er en belieber så bør jeg kanskje holde det litt lavt.
Jeg tar en rask dusj, og tar på meg en tynn og myk joggebukse med en topp over. Jeg ordner meg, og går ut av badet. Så går jeg bort til hovedrommet, og setter meg ned på frokostbordet.
"Victoria, hva gjør du oppe så tidlig?" spør pappa nygjerrig.
"Jeg sovnet ganske tidlig igår, så jeg har vell fått i meg nok søvn" svarer jeg og smiler.
"Justin, hva gjør du oppe så tidlig?" spør Scooter og ser nesten forskrekket ut.
"Du pleier nesten aldri å være våken på denne tiden" sier Scooter og ser rart på Justin.
"Jeg hadde en drøm, eller kanskje mer som et mareritt. Det var en jente som var ganske så skummel. Hun helte en bøtte med iskaldt vann over meg. Det føltes så ekte at jeg våknet, og hoppet ut av senga" forteller Justin.
Alle rundt bordet begynte å le inkludert meg og Justin. Jeg spiser opp brødskiven som jeg smørte på. Og går mot sofaen. Jeg setter meg ned, og tar fram mobilen. Jeg har fått en melding fra en ukjent.
*Vi begge vet at det var en tabbe. Jeg kommer tilbake en vakker dag. Bare vent og se.*
YOU ARE READING
Jason vs Justin? (Under redigering)
FanfictionEn helt vanlig jente på 18 år hadde et forferdelig liv. Der moren døde og faren hennes torturerte henne. Men det er ikke det hele. Denne jenta finner også ut at noen av beste venninnene hennes ikke er til å stole på. Hva vil skje når to kjente gutte...