Jeg går sint bort til henne.
"Britney? Hva i helvete er dette for noe?" spør jeg og jeg kjenner at jeg kommer til å eksplodere.
"Det er ikke som du tror" forsvarer hun seg selv.
"Ånei? Jeg tror og ser at det er akkurat det som jeg tror" sier jeg irritert.
"Det er slutt Britney" roper jeg og går ut av huset. Jeg trenger litt frisk luft.
"Hva med planen da?" roper hun etter meg.
"Det er slutt, alt mellom oss er slutt. Jeg vil ikke ha deg i nærheten lengre. Gå" skriker jeg oppi ansiktet hennes.
Kyssing, klining ogsånt er greit for meg, men det der. Det er drøyt.
Britney's P.O.V
Greit, jeg trenger han ikke uansett. Jeg går kjapt inn igjen.
"Har du alt det jeg trenger?" spør jeg Chad. Det er han, Chris så meg med.
"Her, alt ligger i denne" svarer han.
"Flott" sier jeg til han før jeg går ut av huset.
Jason's P.O.V
Wow, det der kommer folk sikkert til å snakke om på en stund. Jeg hadde vell gjort det samme hvis det skjer med dama mi. Men jeg er jo singel nå.
Jeg har ikke sett Victoria på en stund nå. Jeg tror nok det er best å lete etter henne. Der er henne. Vent, hva?
"Victoria?"
"Hm?" svarer hun og ler svakt.
Jeg kan ikke tro mine egne øyner. Der sitter hun og kliner med Mathias. Jeg kjenner at raseriet mitt strømmer igjennom hele meg. Jeg slår til Mathias helt til han ligger på gulvet.
Jeg drar Victoria ut til bilen og kjører hjem.
"Drita?" spør faren til Victoria.
"Victoria, ja" svarer jeg og bærer henne opp til soverommet.
Jeg legger henne ned på senga og tar dynen over henne.
"Du? Hvem er du?" spør og hun og begynner å le litt.
"Det er ikke så viktig. Du må sove nå" sier jeg til henne.
"Okei, snart. Kjenner du kanskje en som heter Jason?" spør hun og ler fortsatt.
"Ja, bedre enn du aner" sier jeg og smiler til henne.
Hun tar et tungt pust.
"Jeg har alltid tenkt på hvordan jeg skal fortelle han noe" starter hun.
"Fortelle hva da?"
"Jo, jeg har likt han en stund nå. Men jeg vet ikke hva han føler for meg. Jeg spurte han om hva jeg er for han. Og vet du hva han svarte?"
"At du er en god venn" svarer jeg uten å vite det selv.
"Nei, han sa.. Vent litt hvordan visste du det?"
"Jeg gjettet"
"Okei, så tilfeldig da hahah. Men ja han svarte det og jeg tror jeg tar hintet nå. Han liker meg ikke i det hele tatt. Jeg tror ikke jeg skal prøve meg på han" sier hun og ser lei seg ut.
"Jeg synes at du bør prøve deg. Du kan kanskje bli litt overrasket over neste gang du spør han om det samme"
"MEN det er også to andre gutter. Han ene heter Chris han er kjempe fin og har en utrolig personlighet. Jeg tror kanskje at jeg heller prøver meg på han. Men hvis det ikke funker så har jeg fortsatt Mathias. Han har sagt til meg at han liker meg. Jeg og Mathias har vært bestevenner i flere ÅR. Kjærlighetsliv er noe dritt as" sier hun jeg blir litt overrasket over hvor mye hun snakker når hun er drita.
Over til noe annet. Liker hun Chris? Og Mathias er reserve. Dette har gått helt på hodet.
"Du kan jo gi han Jason en sjanse. Jeg vet at han kommer til å overraske deg" sier jeg og stryker hånden min på kinnet hennes. Hun begynner å sovne.
Det som er fortsatt litt forvirrende er hvor kom den piknikkurven og alt det fra? For jeg har ikke gjort det.
Noen kommer inn på soverommet, og skrur på lyset. Det er faren til Victoria.
"Likte hun det?" spør han.
"Hæ? Likte hva, sir?" spør jeg og ser spørrende ut på han.
"Piknikken" svarer han.
"Var det deg?" spør jeg med store øyner.
Han nikker.
"Men hvordan visste du at jeg skulle ta med henne dit?" spør jeg og ser rart på han.
"Du er ikke akkurat så stille når du sover" sier han og blunker før han slår av lyset og går ut.
Men hvorfor gjorde han det? Det er som om han vil at det skal bli noe mellom meg og Victoria. Nei, hva er det jeg tenker på? Så klart er det ikke det. Så hva kan det være da? Jeg stiller meg selv tusenvis av spørsmål, men jeg sovner til slutt.
YOU ARE READING
Jason vs Justin? (Under redigering)
FanfictionEn helt vanlig jente på 18 år hadde et forferdelig liv. Der moren døde og faren hennes torturerte henne. Men det er ikke det hele. Denne jenta finner også ut at noen av beste venninnene hennes ikke er til å stole på. Hva vil skje når to kjente gutte...