POV Tengku Qayral
"Wardah, masuk bilik saya. Now!" Aku bernada tegas. Panggilan di interkom, aku matikan.
Aku memang tegas orangnya. Maklumlah, CEO Niel's Legacy. Kalau tak tegas pekerja nail lemak nanti.
Beberapa saat kemudian seoranv wanita bertubuh tinggi lampai, kurus. Berskirt paras lutut. Berbaju kemeja putih masuk menyapa dengan kebenaran. Aku yang tengok pun bergoyang Iman.
"Ada apa Tengku?" Senyum nipis dilemparkan. Protes la tu.
"Cancel semua meeting saya harini." Ringkas. ITU sahaja aku ungkapkan.
Aku tertekan. Aku bagai magnet penyelesaian yang manarik semua masalah mendekatiku. Aku mahukan ketenangan.
"Baik Tengki. Kalau tak ada apa-apa lagi saya keluar dulu." Pinta Wardah. Jelas menunjukkan risk keterpaksaan.
Aku tahu nanti dia yang dimaki hamun klien, tetapi APA yang aku boleh buat. Itu tugas dia sebagai oembantu oeribadiku.
I need a rest even for a while!
*****
Aku melangkah masuk kedalam banglo milik orang tuaku. Selalunya lepas kerja, aku akan terus pulang me penthouseku, tetapi ada sesuatu yang aku mahu bincangkan dengan orang tuaku. INI melibatkan hidup dan mati. Sangat!Aku melonggarkan tali leher. Lengan kemajaku dilipat hingga me siku. Briefcaseku diletakkan di sebelahku selapas melabuhkan punggung ke atas sofa di ruang tamu. Kebetulan mama dan papa turut ada di situ, menonton telecisyen. Aku terus mengambil kesempatan.
"Pa, I need a holiday. I'm so stress." Ujarku lemah. Aku penat.
"Sure! Papa tahu Qay kerja tak berhenti. Papa tak Kedah. Fazid ada, dia boleh uruskan office. Take your rest as much as you want. Go anywhere."
Ya, Tengku Fazid, adik lelakiku. Aku ada empat orang adik beradik dan aku yang kedua. Di atasku ialah Tengku Hasni, seorang yang tenang. Di bawahku adalah Tengku Fazid, seorang yang periang. Dan dibawah Fazid adlah Tengku Fateh, seorang yang tak menentu moodnya.
Akhirnya ketenangan yang aku impikan bakal menjadi kenyataan. Papa memang orang yang baik dan tenang. Dia tidal pernah berkasar dengan mama mahupun anak- anaknya. Aku hormat sangat kepada dia.
Selepas mengucapkan terima kasih aku terus bergegas pulang me penthouseku. Penatku Khan beransur pulih. Aku tiba-tiba rasa bersemangat. Semua pakain dan keperluan aku masukkan ke dalam bagasi malam itu juga. Aku teruja. Holiday, wait for me!
*****
Sorry chapter Kali ni pendek. Sis tak ada idea sangat. Enjoy it.
.
Vote🌹🔥
YOU ARE READING
MS.TOMBOY, I LOVE YOU (Complete)✔️
Fiction généraleDengan satu lafaz putus mengubah kehidupannya tiga ratus enam puluh darjah. Mahligai yang diimpikan runtuh hanya kerana dusta. . Setiap dugaan yang menghampirinya, cuba ditempuh dengan tabah. Pelbagai hinaan dia terima. . Hadirnya seorang demi seo...