Udara subuh yang masih segar kerana belum dicemari nafas kaum munafik menyusahkan kaum muslimin bangun untuk menunaikan fardu solat. Lisa juga tidak lari daripada salah seorangnya.
Lisa menguatkan juga dirinya untuk bangun bagi menunaikan solat subuh yang menjadi kewajipan bagi seseorang yang bergelar muslim. Matanya yang masih berat kerana mengantuk ditahan juga walaupun nafsu berkata 'tidurlah'. Syaitan waktu pagi ni memang banyak. Tak boleh dinafikan.
"Dhia! Kau tak mau bangun ke? Dah subuhlah." Lisa gigih mengejutkan rakannya yang sememangnya susah bangun daripada tidur. Sudahlah tidur mati,susah pula nak dikejut. Kerja dia ni memang menyusahkan orang je eh?
***
Seusai menunaikan solat subuh.
"Kau dah nak pergi kerja ke?" soal Aradhia dengan mulut yang masih penuh dengan makanan.
"Tak adelah."sepatah Lisa menjawab.
"Habis tu? Kau pegi bila?"
"Hari ini aku malaslah nak pergi kerja. Lagipun aku dah beritahu boss aku yang aku cuti harini."
"cuti apa pula. Dah tu hari ni kau nak mereputlah kat rumah?"
"Tak. Aku nak ajak kau pergi library. Weh kita tinggal 2 minggu je cuti. Assignment satu hapak pun aku tak sentuh!"
"Bagusnya kau ni. Bila dah jadi macam ni kau mesti akan heret aku sekali kan." Aradhia yang sangat mengenali perangai rakannya itu mengeluh.
"Alaa.. Weh,aku janji aku tak suruh kau buat apa-apa. Kau hanya duduk kat library tu and aku akan siapkan assignment aku..alaa weh..library ade aircorn,ade wifi. Rugi kalau kau Tak ikut." Lisa memikirkan umpan untuk mengajak Aradhia.
"Ok.! Demi aircond Dan wifi ! Aku akan teman kau!" Aradhia mula bersemangat untuk menemani Lisa.
Lisa yang melihat gelagat rakannya itu hanya tersengih.
***
Lisa masih berusaha mencari maklumat untuk menyiapkan assignment nya sementara Aradhia hanya menghabiskan wifi.
"Dhia. Aku nak keluar kejap tau. Aku nak beli air. Hauslah. Kau nak apa-apa tak?"
"Aku nak air kosong."
"Perggh.!!! Diet ke pompuan." sindir Lisa.
"Diam ah.."
***
Lisa membayar minuman yang diambilnya dari peti sejuk lalu keluar dari kedai tersebut.
Tiba-tiba..!
GEDEBUKK!!
Dengan serta-merta suara garau menerjah ke telinga Lisa yang sudah jatuh terduduk.
"Woi!! Kau ni buta ke apa!! Jalan pandang depanlah pompuan!" Tengking lelaki tersebut. Tak tau malu agaknya dekat tengah jalan terjerit-jerit.
'Kau yang main fon time jalan. Lepas tu kau marah aku. Dasar mamat bongok.!!' Lisa hanya mampu sumpah seranah lelaki tersebut di dalam hati je.
Lisa cuba berdiri dengan kudrat yang masih ada. Dia melihat seorang jejaka tinggi lampai dengan wajah kacak dan mempunyai sepasang mata yang cantik dan rambut berwarna blonde.
"Woi.!! Berapa lama kau nak pandang aku! Kau tak nampak ke baju aku dah kotor ni.!" ujarnya sambil memgang bahagian baju yang dimaksudkan.
Lisa hanya memandang lelaki tersebut tanpa sebarang reaksi.
"Eyhh. Kau ni dahlah buta. Bisu pun ye juga. Oklah, disebabkan aku kesiankan kau. Disebabkan aku masih ade belas kasihan. Aku just nak kau bayar ganti rugi je. tak mhl pon..5000? Cash sekarang.. kalau x,aku akan pastikan yang hidup kau sengsara" lelaki tersebut Cuba mengugut.
Lisa memberikan cek yang mempunyai nilai seperti yang diminta Dan terus berlalu. Belum sempat Lisa melangkah,lelaki tersebut menarik tangan Lisa. Lisa yang menyedari perkara tersebut terus menepis tangan lelaki itu.
"Kau nak pergi Mana .aku cakap aku nak cash.yang kau bagi Ni cek..aku xnak.Okla senang cerita. aku pon xnak la duit kau Ni.." lelaki tersebut mengoyak cek yang diberikan Lisa sebentar tadi."..aku nak kau jadi mistress aku.."
Lisa terkejut namun dia mengawal espresi mukanya. Lisa terus meninggalkan lelaki tersebut tanpa sepatah kata.
"Kau tunggu..kau Tak kenal lagi aku siapa. Sekali kau terlibat dengan aku,sampai bila-bila kau tak boleh lari daripada aku."
So..inila permulaannye..hope korang enjoy cerita Ni even x berape nak best..biasala first time..and sorry Tau sebab memang akan banyak typo.. banyak kesalahan. Banyak terbelit. Merapu. Merapek. Sorry sesangat. jangan lupa vote and promote Kat kawan korang Tau..ajak ramai-ramai baca..Okla tuje. Enjoy reading. Bubye..!
YOU ARE READING
DEVIL BOY ✓ [Complete]
RomanceEdited: 26/1/2019- published 25/5/2019-unpubilshed Apabila menyedari Lisa Marina tidak menyedarkan diri,Nafiz Ar-Ryan kelam-kabut lari pergi ke gudang tempat gadis itu diseksa. *Di hospital* "Kalau Ade Pape jadi Kat Lisa,aku takkan maafkan diri aku...