Alamat rumah Dan gambar Farris yang pengsan dihantar padaku.
Tanganku pantas mencapai tudung Dan kunci kereta.
"Eyh! Kau nak pergi Mana Ni?" Aradhia Cuba menghalangku dari keluar.
"Aku nak keluar kejap je..kalau aku x balik malam Ni..kau JANGAN keluar pegi mana².." aku menghidupkan enjin kereta Dan bergegas ke rumah lahanat tu.
***
[Pov Nafiz]
Tak sampai 30 minit aku mesej Lisa, kereta Honda Civic berhenti di hadapan rumahku.
Wajah cemas gadis tersebut jelas terpapar membuatkan aku tersengih sendiri.
"Mana Farris?"
"Farris? Kau rase dia Kat mana?" Aku Cuba berteka-teki.
"Aku x main-main.. aku Tanya Mana Farris..?!" Suaranya lebih tegas dari yang tadi.
Aku mengarahkan Zarief mengheret dia masuk ke istanaku.
"Lepasla! Eyh,jantan..aku dah cukup sabar dengan kau..kau marah aku bile kau sendiri yang langgar aku, kau sebarkan fitnah pasal aku,and now kau nak libatkan kawan aku..Kau nak ape senanye !!"
Aku memegang dagu gadis tersebut.
"Kau Ni..x bersyukur langsung.. kalau ikot hati aku dah bunuh kau..tapi aku x buat..sebab ape? Sebab aku nak tengok kau boleh pegi bape jauh lagi.." aku menolak dagunya. "...hantar dia dok ngan mamat tu."Dengan serta-merta Lisa diheret ke taman kematian.
***
[Pov lisa]
Aku diheret Dan dicampak ke dalam sebuah gudang. Walaupon badanku lemah,aku masih Cuba untuk mencari Farris yang terkurung di dalam gudang Ni.
Selepas hampir 5 minit aku mencari, aku ternampak sekujur badan sedang terbaring.
"Farris!" Pantasku berlari ke arahnya.
Aku menggoyangkan badannya." Farris..baik kau bangun sekarang sebelum aku nangis.." air mataku sudah bertakung.
" A..ku..ok..la.." suara lemah menjengah di telingaku.
Aku terus mengesat air mataku yang hampir mengalir. "Kau Ni salu buat aku risau..! X bole ke kalau kau jaga diri tu elok².!"
Farris Cuba bangun dari baringnya. "Aku ok jekan sekarang ni...xyahla risau sangat."
Farris memujukku.Aku memandang Farris yang kelihatan sangat lemah. "Aku rasa malam Ni Kita x dapat keluar lagi..Kita terpaksa tidur Kat sini."
"Xpe..aku yakin akan Ade orang selamatkan Kita."
"I hope so.." kami hanya mampu berserah je.
Aku mengambil beberapa kotak yang sudah dilipat,beberapa plastic Dan memberinya pada Farris untuk diiadikan tempat tidur.
Manakala aku hanya bersandar di dinding untuk tidur.
***
YOU ARE READING
DEVIL BOY ✓ [Complete]
RomanceEdited: 26/1/2019- published 25/5/2019-unpubilshed Apabila menyedari Lisa Marina tidak menyedarkan diri,Nafiz Ar-Ryan kelam-kabut lari pergi ke gudang tempat gadis itu diseksa. *Di hospital* "Kalau Ade Pape jadi Kat Lisa,aku takkan maafkan diri aku...