[pov Nafiz]
"Good job guys. Aku naikkan gaji korang bulan Ni." Ujarku disertai ketawa jahat.
"Thanks boss!"
"Ok. Boleh bla. Zarief stay."
Tap..tap..tap..
Laju pasukan pembunuh hilang dari pandangan."Ape yang kau nak cakap Kat aku?"
Ujarku dalam nada tegas sebaik Saja mereka semua pergi."Cik Nafiz taukan yang Arina Maisara mak kepada Lisa?"
Wajahku sedikit berubah sebaik saja soalan tersebut keluar dari mulut Zarief.
"What?! Macam Mana aku boleh lupa pasal tu! Asal Kau Tak ingatkan aku!" Darahku Naik turun.
"Saya sendiri pun lupa. Saya minta maaf." Zarief menundukkan wajahnya.
"It's okay. Biarlah Arina mati. Lagi senang aku nak dapatkan Lisa.Make sure Qayyum Tak Tau siapa yang bunuh isteri dia. Aku Tak kesah kalau Lisa Tau sebab dia bukannya boleh buat Pape pon. " Aku tersenyum sinis.
***
[Pov Lisa]
Telefon pintarku jatuh ke bumi sebaik saja mendengar. Permata jernih jatuh berjurai-jurai ke pipi.
"Mama dah meninggal"
"Aradhia! Aku balik rumah papa aku!" Pantas aku mencapai Kunci kereta.
***
Laju kakiku melangkah masuk ke rumah yang sudah lama tidak jejaki.
"Papa! What's going on!" Tubuh papa Ku dakap.
Papa beri sekeping kertas padaku.
' kalau kau report polis, wait for the next death news. Jaga diri Kau elok-elok.'. -from NAR DB-
"Sape NAR DB? And kenapa dia bunuh mama. Apa kaitan mama dengan dia?" Aku tertanya-tanya. Tulisan tersebut Ku perhati satu persatu.
Nafiz Ar Ryan! Devil Boy! F**k that guy. But why? Kenapa dia bunuh mama? Aku Tak boleh benarkan papa Tau siapa Nafiz. Aku taknak papa masuk campur urusan Ni.
Mama. Tunggu Lisa balas dendam. Walaupun mama Tak pernah curahkan kasih sayang yang sebenarnya Kat Lisa. But it's okay. Lisa akan balas jasa mama sebab lahirkan Lisa.
Tanpa berfikir panjang. "Pa. Naikkan lisa jadi CEO company. Lisa akan settlekan masalah Ni." Aku berkata dengan penuh keyakinan.
"Are you serious about this. Kenapa kene jadi CEO untuk settle masalah Ni? Masalah Ni Ada kaitan dengan company ke? And are You sure you can handle this?" Ujar papa dalam nada risau.
"I know who did this. I know what should I do and I will solve this problem as soon as possible. Trust me pa. Please." Aku bersungguh-sungguh merayu pada papa.
"Papa Tak Tau kenapa Lisa perlu jadi CEO untuk settle kan masalah Ni. Papa Tak faham ape kaitan masalah Ni dengan company. But kalau dengan Lisa jadi CEO, masalah Ni boleh settle. Then go on. Papa akan pindahkan saham papa Kat Lisa esok juga. But please, promise me that you won't get injured. Okay?" Papa mengusap kepalaku.
Seusai jenazah dikebumikan,kami pulang ke rumah dengan perasaan bercampu baur. Sedih,marah,kecewa, kehilangan,menyesal. Semua Ada.
Aku meinta Izin papa untuk kembali ke rumah Aradhia untuk mengemas barang-barang Dan membawa pulang ke rumah papa. Now,aku yang akan teman papa sampai bila-bila.
***
"Asal kau balik rumah papa kau tadi? tetiba je?" Soal Aradhia sebaik saja melihat aku melangkah masuk ke bilikku.
"Mama dah meninggal weh." Ujarku selamba serentak tanganku ligat mengemas barang-barang Ku.
"Meninggal? Sebab? Bile?" Seperti yang aku jangkakan. Mesti Aradhia akan banyak Tanya.
"Kene bunuh. Pape nanti aku ceritalah dekat kau. For now aku just nak ucap terima kasih banyak-banyak selama Ni sebab banyak tolong aku. Aku minta maaf banyak susahkan kau. Lepas Ni Ade rezeki Kita jumpa lagi. And sorry pagi sekali sebab aku Tak dapat sambung belajar sama-sama dengan Kau. Lepas Ni aku terus jadi CEO company papa aku. Ada bende yang aku nak settlekan. Bye weh. Jaga diri leklok Tau. Kirim Salam Farris dengan kawan yang lain." Ujarku sebak seraya mengucup tangan Dan pipi sahabatku itu. Tubuhnya Ku dakap erat.
Ya allah sanggupkah aku berpisah dengan dia?
Laju aku melangkah pergi. Aku takut Makin lama aku di situ, Makin susah aku nak pergi tinggalkan Aradhia.
I'm sorry Aradhia.
Sekali lagi air mataku deras mengalir ke pipi umpama air terjun.Wajahku disandarkan pada stereng kereta. Aku melayan perasaan sebelum menangis sekuat hati.
***
Aku melangkah masuk ke dalam pejabat universiti dengan lafaz Bismillah.
'bismillahirahmanirahim, ya allah permudahkan urusanku'
"Assalamualaikum" senyuman terukir di bibirku.
"Waalaikumussalam." Salamku dijawabnya sebelum membalas senyumanku. "Ya boleh Saya bantu.?" Ujarnya lembut. Serba salah aku nak sampaikan hajat sebenarku datang ke sini.
"Sir. Saya minta maaf mengganggu. Harini Saya nak serahkan borang berhenti." Suaraku diperlahankan.
"Berhenti?" Borangku dibeleknya. " Awak Ni Lisa Marina kan? The top student? Awak nak berhenti sebab ape?" Wajahnya bertukar sedih Dan sayu.
" Saya ada alasan Saya sendiri yang kalau boleh Saya taknakla beritahu. Privacy. Saya minta maaf sangat-sangat."
"Okay takpe Saya faham. Tapi kalau awak tiba-tiba nak kembali. Universiti Ni sentiasa bersedia untuk menerima awak kembali. Saya harap awak akan fikir balikla ye tapi takpela kan." Suaranya sayup-sayup kedengaran.
"Saya minta maaf lagi sekali. Saya pergi dulu." Ujarku sebelum mengatur langkah pergi.
***
Genap seminggu sudah aku bergelar CEO of QA company. Masalah kewangan Dengan devil boy sudah aku selesaikan. Sekarang aku hanya tinggal untuk selesaikan masalah aku dengan NAFIZ AR RYAN.
Aku Tak faham kenapa dia benci sangat Kat aku sampai sanggup bunuh mak aku. Dia takde perasaan ke do. Belas kasihanla sikit. Kalau dia benci Kat aku sekalipon,bunuhla aku. Jangan sentuh mak atau ayah aku.
Kenapala aku suka Kat mamat yang bunuh mak aku sendiri.? yang aku Tak puas hatinya perasaan Ni taknak hilang dari hati. Sakitnya ya allah! pedih!
***
[pov Azzam]
"aihh! serabutnya aku! usaha aku selama ni gagal! aku suruh bunuh orang tua tu,dia bunuh bini dia. aku nak naik Ceo,orang tua naikkan anak dia jadi ceo. kepala hotak dia! aku tak fahamla. susah sangat ke nak faham yang aku ni hanya nak kau jadikan aku CEO. tu je. tak banyak pon.!" Aku menjerit sekuat hati sehingga bergema ke segenap ruang tamu rumahku.
YOU ARE READING
DEVIL BOY ✓ [Complete]
RomanceEdited: 26/1/2019- published 25/5/2019-unpubilshed Apabila menyedari Lisa Marina tidak menyedarkan diri,Nafiz Ar-Ryan kelam-kabut lari pergi ke gudang tempat gadis itu diseksa. *Di hospital* "Kalau Ade Pape jadi Kat Lisa,aku takkan maafkan diri aku...