[pov Lisa]
Ketawaku terhambur sebaik saja mendengar ungkapan yang menegakkan bulu telingaku itu.
Aduh,punyalah gigih aku berlatih dari Kat office lagi nak kerek je. Buat lawak pulak mamat Ni. Jatuh imej aku. Alang-alang dah gelak tu,gelak jela puas-puas.
Flashback
Di pejabat CEO QA company.
"Ape aku nak buat jap lagi eh?" Aku menghidupkan sel-sel otak yang dah lama Tak berhubung.
"Kerek? Buat bodoh? Buat cam biasa?" Mataku meliar ke cermin lut Sinar pejabatku. Kelihatan Azzam sedang berjalan menuju ke pejabatnya.
"Azzam!"
Pantas kakinya melangkah masuk ke dalam pejabatku.
"Ye." Ujarnya acuh Tak acuh.
Selama seminggu aku jadi CEO Ni. Aku perasan juga yang Azzam Ni selalu macam Tak puas hati dengan Aku. Kalau nak bagitau schedule aku pon macam nak Tak nak je. Ape masalah dia tah aku pun Tak Tau. Dah gigih dah aku try rapat dengan dia. Aku layan dia pun cam kawan. Takkanla dia Tak suka kerja dengan perempuan? Pelik.
"Weh. Ni client first aku. Kau Rasa aku patut buat muka macam Mana?" Soalku selamba.
"Muka macam Mana pon nak Tanya ke?" Ujarnya memerliku.
"Takdela. Aku kenal sangat Nafiz Ni macam Mana. Perangai dia hanat. Aku Tak suka sikit Kat dia Ni. So patut Tak aku buat muka kerek?"
"Buat jela muka kerek kalau kau Tak suka dia. Bende simple pon nak Tanya ke?" Sekali lagi dia memerliku.
"Okay. Bolehla balik Kat kerja kau." Ujarku.
Sepanjang Hari tu any berlatih muka kerek. Aku try tahan gelak sebab aku dah lama Tak jumpa Nafiz Ni. Takut aku tergelak tengok muka dia.
Marah-marah sebab bunuh mak aku pon, aku tetap boleh tergelak kalau dia buat lawak.
End flashback
"Kenapa kau gelak?" Ujarnya kehairanan.
"Kau Tak Rasa kelakar ke? Rindu? Rindu nak try bunuh aku ke? Bukan kau baru je bunuh mak aku ke? Dah terubatlah kan rindu kau."
Perghh! Padu beb.!!
Amik kau. Rindu sangat."Aku Tak main-main do." Ujarnya.
"Kau nampak aku macam main-main ke? Aku Tak main-main Tau pasal kau bunuh mak aku tu. Aku nak Tau kenapa kau bunuh mak aku lepas Ada masalah dengan company papa?" Ujarku terus terang. Malaslah nak berlapik-lapik.
Aku Cuba menyelesaikan masalah Ni secara perlahan-lahan. Setelah fikir masak-masak, aku rasa cara ni paling terbaik. Kalau aku kasar dengan dia Kang, takut dia taknak bagitau aku kebenarannya.
"Kenapa aku perlu bagitau kau?" Ujarnya tarik Tali.
"Sebab kau yang bunuh mak aku."
"Mana kau Tau aku yang bunuh mak kau?" Sekali lagi dia bermain tarik Tali.
Sabar Lisa, sikit je lagi. Kau tarik tali tu kuat sikit and then kau boleh menang.
"NAR DB. Nafiz Ar-Ryan CEO Devil Boy."
Terukir senyuman Di bibirnya. "Aku suka kau sebut nama panjang aku."
"Nafiz, straight to the point."
"Ok fine. Ape yang aku akan dapat kalau aku bagitau kau semua bende?" Nafiz masih tidak mahu membuka cerita.
Terpaksalah aku ambil risiko. "Aku akan jadi mistress kau. Sepenuh Masa." Ujarku selamba.
Jelas kelihatan Sinar cahaya jauh di dalam matanya. "Ok. Deal."
"So, bagitau aku semua bende sekarang." Finally aku berjaya main tarik Tali dengan Nafiz. Senangnya nak umpan dia.
"Aku bagi project Kat bapak kau. And lepas projek yang aku bagi tu siap, company aku Tak dapat Pape. Ada penipuan saham. Rugi 30 juta. Aku bengang gile ah. Tak pernah aku rugi besar macam tu au. So, Aku suruh Zarief bagitau bapak kau yang aku nak duit tu dalam bulan tu juga. Tapi bapak kau Tak dapat bayar. So,aku amik keputusan untuk bunuh mak kau. Aku nak bagi pengajaran Kat bapak kau. Lain Kali jangan tipu aku." Terangnya panjang lebar.
"Bapak aku bukan macam Tula! Aku taula. Memang kalau setiapa Kali ada penipuan saham kau akan bunuh orang Tak bersalah!" Bengang pulak aku dia burukkan papa.
"Orang Tak bersalah? Mak kau tu syaitan bertopengkan manusia. Aku jijik sangat dengan mak kau. Kalau Tak sebab mak kau,mak aku takkan mati." Ujarnya membuatkan aku tersentak.
"Ape maksud kau?" Ujarku tidak faham.
Nafiz menceritakan segalanya padaku. Aku sendiri pun terkejut dengan kebenaran tersebut. Aku hampir benci mama tapi takpela, mama dah meninggal lupakan jela.
"Sorry weh pasal mak aku."
"Bukan salah kau. Mak kau yang bersalah. Kau Tak payah nak minta maaf bagi pihak dia. Aku Tak suka." Ujarnya membelaku.
"Tapi Nafiz, aku perlukan bantuan kau untuk tolong aku selesaikan masalah Ni. Tolong aku Cari dalang di sebalik penipuan saham Ni. Kau sendiri pun nak taukan siapa yang buat. Aku Akan bayar balik 30 juta kau kalau kau tolong company Aku."
Aku menawarkan ganjaran pada Nafiz. Nafiz Ni kalau takde ganjaran,mustahil dia nak tolong."Ok. Aku boleh je tolong. But remember, aku Akan tuntut janji kau untuk jadi mistress aku." Ujarnya dengan senyuman sinis terukir di bibir.
"Payahla kau Ni! Aku taula! Aduh. So Kira settle eyh MEETING Kita Ni." Perliku.
"Settle? Bukan Ni tujuan sebenar aku buat appointment dengan kau Lisa." Ujarnya.
"Habistu ape yang kau nak? Bukan kau kata kau rindu aku? Dah lebih sejam kau tengok muka aku. Kira settlelah appointment kau Ni." Aku Cuba untuk lari dari keadaan.
"No, Lisa."
YOU ARE READING
DEVIL BOY ✓ [Complete]
RomanceEdited: 26/1/2019- published 25/5/2019-unpubilshed Apabila menyedari Lisa Marina tidak menyedarkan diri,Nafiz Ar-Ryan kelam-kabut lari pergi ke gudang tempat gadis itu diseksa. *Di hospital* "Kalau Ade Pape jadi Kat Lisa,aku takkan maafkan diri aku...