BAB 21

5.8K 209 6
                                    

Wajah kacak yang tidak pernah Ku lihat merenungku dengan senyuman terukir di bibirnya.

"Sorry. Saya Tak sengaja langgar. Nak cepat." Ujarku malu-malu.

"Eh takpe. Awak tu yang kecik sangat sampai Saya Tak nampak." Dia mengukir senyuman manis membuatkan aku mahu pergi dari situ.

"By the way,my name is Azzam Naeim. This is my card." Dia memperkenalkan dirinya seraya menghulurkan sekeping kad padaku.

Aku menilik kad yang diberi oleh Azzam. Macam aku kenal kad Ni. Company ape Ni ek?
Yezza! Company papa!

"Awak kerja Kat QA company?" Aku bertanya dengan penuh rasa teruja.

"Saya PA kepada CEO company Ni." Ujarnya dalam nada riak.

Amboi! Sombongnya. PA je kot. Aku Ni anak dia Tau. Dahla poyo,berlagak pula tu. Nasib baikla hati Ni dah jadi kepunyaan orang lain. Takut je jadi kepunyaan mamat poyo macam ni.

"Opss. Lupa nak perkenalkan diri. By the way,my name is Lisa Marina binti QAYYUM AEIMAN." Terukir senyuman mengusik di bibirku. Sengaja aku tekankan nama papa.

Aku menahan gelakku yang hampir terhambur keluar. Wajah Azzam pucat lesu sebaik Saja aku memperkenalkan diri. Ha! Berlagak lagi lain Kali. Tak pasal-pasal.

"Awak anak boss Saya ke?" Tergagap-gagap dia bertanya.

Aku hanya menahan ketawa sebelum terhambur keluar. "Yes. Saya anak kepada CEO company Ni. Awak PA jekan? Saya nak nasihat sikitla. Lain Kali kalau dah kerja company bagus tu jangan bongkak. Buat malu company papa saya je. Okay? Sorry Saya kene pergi." Aku memulakan langkah sebelum ketawaku terhambur.

Apabila metasakan yang jarak kami sudah agak jauh. "Hahahahhahaha.. padan muka Kau. Berlagak sangat! Iiyh buat aku lagi nak pergi tandas je!" Aku hampir terlupa niat sebenarku ingin pergi ke tandas.

Belum sempatku melangkah masuk ke dalam tandas. Telefon pintarku sudah mengalunkan lagu.

Pantas tanganku menekan slide ke kanan apabila melihat nama yang tertera di skrin telefon.

"Hello! Kau Kat Mana? Aradhia dah beli tiket do! Asal lama sangat? Kau buat ape? Kau pergi tandas ke buat tandas?" bebelnya panjang lebar.

Ya allah tadi dia cakap aku macam moyang dia selalu membebel. Tak sedar diri dia pon sama.

"Weh! Aku baru je nak masuk tandas. Sabarlah!"

"Asal baru nak masuk. Jauh sangat ke?" Ujarnya.

"Nantila aku cerita."

Aku menutup telefon pintarku Dan terus melangkah masuk ke dalam tandas.

***

"Korang! Lama ke tunggu?!" Aku berlari anak ke arah Aradhia Dan Farris.

"Adela dalam sehari juga kitorang tunggu kau. Dah nak tutup dah taman Ni" Farris berloyak buruk.

"Over ah Kau!"

"Dah-dah. Kita datang sini nak main bukan nak gaduh! Okay sekarang nak main ape?" Aradhia menjadi matang Dan meredakan pergaduhan kanak-kanak strawberry macam kami Ni.

"Jom main roller coaster!" Ajakku.

"Jom masuk rumah hantula!" Farris pula mengajak.

"Okay Kita main dua-dua jom!" Ajak Aradhia.

Jadi Kami main dua-dua permainan tadi. Banyak lagi yang kami main.

Akhirnya aku Rasa bahagia walaupun sementara. Aku Tau yang aku akan kembali macam sebelum Ni lepas balik dari taman Ni.

***

[Pov Azzam]

Aku menghempas pintu rumahku sekuat hati. "Iiyhh! Bodoh betul! Macam mana aku boleh Tak kenal pompuan tu. Tak pasal-pasal aku yang malu. Kau tunggu Lisa Marina. Lepas bapak Kau mati. Aku akan pastikan yang Kau takkan hidup senang."

Dart yang aku pegang dibaling.
Krakk.
Tepat pada gambar Qayyum.

"Sabar Azzam. Orang tua tu takkan boleh bayar 30 juta dalam bulan ni. Tak lama lagi kau akan Naik CEO.! Hahahahhahaha..!"

***

[Pov Qayyum]

"Ya allah serabutnya aku..Mana aku nak cekau 30 juta dalam bulan Ni. Bulan Ni aku dapat bawah 15 juta baru. Aduh. Ape aku nak buat Ni!"

Fikiranku bercelaru. Otakku hampir pecah memikirkan penyelesaian masalah Ni.

***

[Pov Nafiz]

Genap sebulan. Mana duit? Aku tersenyum sinis.

Senyuman jahat yang sudah lama tidak Ku ukirkan. Hari ni senyuman tersebut diukir kembali.

"Zarief Aqiel. Come here. It's time. Arina Maisara, aku Tak sabar nak dengar berita kematian kau. Kill her today." Arahan yang sudah lama tidak Ku ucapkan keluar dari bibirku hari Ni.

"Baik cik Nafiz." Zarief menurut perintah Dan terus berlalu untuk melakukan kerjanya.

"Lepas apa yang dah jadi. Aku lagi suka dengar berita kematian kau Arina daripada aku dapat balik 30 juta aku."

***

[Pov Zarief]

Orang bawahanku sudah siap mengepung keliling rumah Qayyum Aeiman. Mask sudah melekat di muka. Pistol,pisau sudah lengkap.

"Tunggu aku bagi green light baru serang masuk." Ujarku melalui walkie talkie.

Setelah mendapat kepastian yang line clear,aku memberi green light.

Semua bodyguard,pekerja yang menjaga keselamatan rumah Qayyum Aeiman selamat ditumpaskan. CCTV juga kami matikan. Segala yang boleh buat kami kantoi dihapuskan.

"Okay, line clear. Group 1 jaga luar. Group 2 jaga dalam. Aku dengan DB akan masuk bilik yang Arina tengah duduk sekarang. Clear?"

"Clear boss!" Kedengaran suara orang bawahanku yang sudah siap bersedia.

Setelah mendapat kepastian tentang laluan,pintu bilik Arina ditendang kuat sehingga terbuka. Kelihatan wajah wanita itu sedang membaca majalah dia atas katil.

"Korang sape!" Wanita tersebut menjerit ketakutan. Majalah yang dipegang dicampakkan. Selimut ditarik menutupi seluruh badan.

"Kau Tak perlu Tau kitorang sape! Arina maisara. Harini kau akan Tau betapa sakitnya kematian. Opss. Tak sakit sangat kot. Pedih sikit je." Ujar salah seorang daripada DB yang mengikutku.

"Ape salah aku?! Pergi! Sebelum aku report polis!" Ujar Arina ketakutan.

"Apa salah kau? Salah Kau sebab hidup Kat muka bumi Ni!" Ujar salah seorang lagi sebelum peluru pistol dilepaskan tepat mengenai kepala Arina.

"Tamatlah riwayat kau Arina Maisara."

"Mission complete. Back!! Back!!" Aku menyuruh semua yang ikot kembali ke gudang Devil Boy.

Sebelum meninggalkan tempat pembunuhan, aku sempat meletakkan nota amaran buat Qayyum Aeiman.

DEVIL BOY ✓ [Complete]Where stories live. Discover now