BAB 23

5.9K 219 0
                                    

[pov nafiz]

flashback

saatku masih lagi seorang kanak-kanak sekolah rendah.

"mama! papa tak balik ke? dah seminggu papa tak balik rumah! ryan rindu papa.." ujarku separa menjerit sebelum menangis teresak-esak.

"ye nanti papa balikla. papa busyla dengan kerja." mama mengusap kepalaku dengan kuntum senyumannya.

"sabarla cik Nafiz. Nanti dato balikla eyh" Zarief memujukku yang dari tadinya bising menyebut nama papa.

"abang ryan,kitorangkan ada. abang ryan ni tak macholah. papa tak balik pun nak nangis." Najmie dan Neylia serentak mengusap belakangku.

"sayang. don't do that! aha! naughtyla you ni sayang." ujar ARINA gedik apabila papa mencium pipinya.

"Sayang malam ni you, i punya. you tak boleh lari this time." ujar papa.

"tapi isteri you tak marah ke?" ujar ARINA bergesel-gesel seperti syaitan di dada papa.

" it's okay. demi you i takkan kesah langsung pasal isteri i. dia tu i boleh campak kat tepi longkang je." ujar papa disertai gelak tawanya.

"you ni! ni yang i sayang ni.." ujarnya dengan senyuman menggoda.

Arina memang selalu curang dengan Qayyum. Keluar bersama papa adalah perkara biasa. Sehinggakan papa sanggup membuang kami sekeluarga. kami menjadi gelandangan hanya kerana papa melebihkan Arina.

saat aku berumur 12 tahun, papa meninggal akibat sakit jantung dan mama pula meninggal pada aku berumur 13 tahun kerana demam panas yang melampau. Aku terpaksa survive sendiri dengan sokongan Zarief,Najmie dan Neylia.

Manakala, Arina Maisara hidup bahagia dengan penipuannya bersama Qayyum Aeiman. bodohnya kau Qayyum sebab percayakan dia.

end flashback

Kebencian aku pada Arina lebih dari segala-galanya. Dialah wanita yang paling terkutuk yang pernah aku jumpa. Jadi aku puas lepas dia mati.

Kerana dia jugalah,aku berubah dari seorang yang baik kepada manusia syaitan. Bukan kerana dia je,malah kerana papa. Papa yang terlalu kejam dengan mama menyebabkan aku berubah. Bagiku papa lah yang membunuh mama. Kalau papa Tak buang kami,mama yang demam panas tu Akan sempat dirawat.

Namun dalam kegembiraanku, aku terfikirkan gadis yang ku cintai. Dapatkah aku tawan hati seorang perempuan yang telah aku bunuh ibunya.

not that easy.

"Lisa Marina. Aku akan pastikan yang kau jadi milik aku. Memandangkan kita dah sama taraf. Senang aku nak berurusaan dengan kau. Sayang,wait for me." Ujarku sambil menatap gambar lisa yang sentiasa berada di sampingku yang akan ku bawa kemana saja aku pergi.

***

[Pov Lisa]

Flashback

Sewaktu aku berumur 13 tahun.

"Kenapa Kau Ni susah sangat nak dengar cakap aku?!" Tengking mama disertai dengan tamparan kuat di pipiku. "Aku suruh kau kemas rumah! Kau buat ape?!" Sekali lagi tamparan kuat melekat di pipiku.

Tamparan,pukulan adalah perkara biasa yang aku selalu kene. Aku sampai dah Tak rasa sakit dengan semua tu.

Sebabnya aku terlalu dibenci mama adalah sebab aku Ni dilahirkan secara Haram.

Mama Dan papa pernah terlanjur Dan akhirnya dapat aku. Anak luar nikah. Disebabkan Tak boleh terima hakikat, keluarga mama Dan papa halau keluar rumah.

Itulah sebabnya aku terlalu dibenci mama.
Salah siapa sekarang Ni? Kenapa aku yang jadi mangsa? Mama selalu pukul aku Dan papa pulak takut dengan mama. Tak pernah cuba untuk selamat kan aku dari dipukul. Papa hanya lihat dari jauh Dan yang papa Tau,papa nak aku Naik CEO.

End flashback

Air mataku usap perlahan apabila mengingatkan kisah lampau itu.

Aku Tak faham kenapa hidup aku macam ni. Tak layakkah aku mendapat kasih sayang yang sebenar?

Tok..Tok..Tok..

Air mataku cepat-cepat aku seka. Aku memandang gerangan yang mengetuk pintu.

"Owh. Azzam. Asal?" Suaraku serak kerana terlalu banyak menangis.

"Your appointment today is at 9 o'clock at Happy hotel with your client." Azzam menjalankan tugasnya seperti biasa.

"Client Mana eyh?" Soalku.

"Nafiz Ar Ryan. Dia yang buat appointment untuk jumpa kau"
Terangnya.

"Okay. Thank you. Back to your work."

Nafiz Ar-ryan? Dia nak ape lagi? Aku dah settle dengan dia.

***

[Pov Nafiz]

Setelah sekian lama aku tidak bertemu dengan gadis yang Ku puja. Akhirnya,aku dapat menatap lagi wajahnya yang dingin itu.

Kalau kebiasaannya Zarief yang jumpa client aku but today Nafiz keluar sebgai Ceo Devil Boy hanya untuk Lisa Marina.

Setelah menunggu 10 minit. Kelihatan dari jauh kelibat gadis yang memakai blaus biru labuh dipadankan dengan shawl hitam memasuki perkarangan cafe mewah ini.

Kerusi di hadapanku cepat-cepat aku tarik untuk Lisa duduk. Aku kembali ke tempat dudukku semula.

Wajah dingin Lisa seperti biasa akan ditayangkan. Matanya hanya tertancap pada telefon pintarnya. Sombong betul. Dan aku pula hanya menguntum senyuman manis.

"Lisa? Order please." Ujarku lembut.

"Aku datang sini sebab kau buat appointment. Bukan nak lepak minum kopi. Kau nak ape? Cakapla cepat. Aku banyak lagi bende nak buat dari hadap kau." Ujarnya kasar.

Amboi kasarnya. Ni yang aku Makin sayang Ni. Lisa,kau sombongla macam Mana pon. One day you'll be mine.

"Order dulu. Baru aku cakap ape yang aku nak cakap." Aku sedaya upaya memujuk Lisa.

"Latte." Sepatah dia menjawab.

Selesai order minuman,suasana kembali sepi. Lisa masih lagi dengan dunia telefon pintarnya Dan aku masih dengan anganku bersama Lisa.

"Lisa."

'Eye contact.'
Pantas Lisa mengalihlan pandangannya ke arah lain. Aku Tau yang dia malu.

"Lisa." Aku memanggilnya buat Kali yang kedua.

"What?" Soalnya kasar.

"I miss you."

DEVIL BOY ✓ [Complete]Where stories live. Discover now