BAB 14

6.4K 221 5
                                    

[pov haziq]

Lisa terbatu mendengar kata-kataku. "arr..what do you mean by that?" dia bertanya ragu-ragu.

"okay..apa kata awak balik je dulu. esok awak datang kerja balik. okay?" aku seperti menghalau Lisa.

"okay." dia bangun dari duduknya dan melangkah keluar.

Aku memerhati setiap langkahnya keluar dari pejabatku. "fuh! Lisa². Aku dah bagi banyak kali hint pon kau masih x dapat." aku tersenyum sinis.

***

[pov lisa]

Aku melangkah keluar dari kedai.

'sebab saya tak nak berpisah dengan awak.'

Ayat itu masih terngiang-ngiang di fikiranku. "Ahh! apa aku fikir ni.biasalah tu boss taknak berpisah dengan pekerja dia. lagipon haziq memang ada aku sorang je sebagai pekerja dia. relak ah." aku menggelengkan kepala beberapa kali sebelum masuk ke dalam perut keretaku.

***

"so,how?" Aradhia yang sedang bermain daun terup dengan 'vivi' kucingku,menegurku sebaik saja aku melangkah masuk ke dalam rumah.

"kau dah kenapa main judi ngan vivi?" aku membalas soalan dengan soalan sebelum mengambil tempat di sofa.

"alah.Bukan selalu main judi ni..kau tau x ape yang aku taruhkan and ape yang vivi taruhkan?" Aradhia bermain teka-teki denganku.

"apa dia?" aku terlalu penat ubtuk melayan karenah kawanku seorang ni.

"aku taruhkan ayam merah tu.." Aradhia memuncungkan mulutnya menunujuk ayam yang dikatakannya. "..vivi pulak taruh chicken chop tu ha.." sekali lagi bibirnya dimuncungkan untuk menunjuk chicken chop yang dikatakan.

'amboi! chicken chop? kau main lagi vivi ni. maju!' aku tertawa kecil.

"Lisa? kau okay x? dari tadi aku cakap ngan kau,kau diam je.." Aradhia duduk di sebelahku sambil menayangkan wajah sedihnya.

"aku penatla weh"

Ketika itu,terlintas di fikiranku.
Kalaula aku masih dekat rumah Nafiz,mesti sekarang ni aku tengah rehat,tidur,main fon,membawang dengan Neylia,main game dengan Najmie. Rasa rindu pulak dekat diorang.

"Lisa! kau dengar tak apa yang aku cakap ni?" Aradhia memukul lembut lenganku membuatkan aku tersedar dari lamunanku.

"ha? apa kau cakap?" aku bertanya dengan wajah yang masih bler.

"aku tanya,kenapa dengan kau harini." Aradhia menyebut satu-satu perkataan supaya aku jelas.

"aku okay je. kenapa?" jawabku selamba.

"Lisa. kau bukan macam diri kau yang dulu.." suara Aradhia kedengaran sayu di telingaku. Aku yang dari tadi hanya memandang tv terus memalingkan wajahku memandang Aradhia.

"apa yang lain?"

"tah..aku dapat rasa aura kau yang dulunya lain yang sekarang lain..Lisa better kau bagitau aku mana kau pergi sebulan ni?" mataku direnungnya.

"tak..aku tak rasa pape yang lain pon.." aku cuba berdalih. "..dahla Dhia..aku penat..aku nak mandi pastu aku nak tidur.." aku bangun dan terus melangkah ke bilik tidurku.

"what's wrong with you?" aku dapat menangkap ayat itu keluar dari mulut Aradhia.

***

[pov Nafiz]

Aku melangkah keluar dari pejabat rumahku.

Sunyi.

Selepas aku menyuruh Zarief menghantar Lisa balik,Neylia sudah jarang balik ke rumah. Najmie pula selalu keluar pagi-pagi pastu balik malam.
Pekerja-pekerjaku yang biasanya akan membawang dengan Lisa jarang sekali bersuara selepas Lisa pergi. Selesai saja kerja,mereka akan masuk ke bilik masing-masing.

'Apa yang aku buat ni salah ke? aku hanya buat perkara yang terbaik untuk korang.Kenapa jadi macam ni pula?' bisik hatiku.

"sunyikan cik Nafiz..rindu dengan keriuhan yang ada masa Lisa masih duduk sini.."Zarief yang sudah berdiri di sebelahku tiba-tiba bersuara.

"Kita kat sini je yang sibuk rindu kat dia. Tah dia tengah bahagia dekat luar sana. Langsung dah x ingat kita"
Aku melawan kata-kata Zarief.

"Cik Nafiz. ego xkan bawak kita ke mana pon. saya bukanla ape,saya just xnak cik Nafiz menyesal sebab ego." Zarief menasihatiku.

Yes! Ape yang Zarief cakap memang betul. Aku ego. 'Tapi dapat ke aku runtuhkan ego mafia aku semata untuk seorang perempuan yang aku cinta?' Persoalan itu terus bermain di fikiranku.

"SAYANG!!" Suara lunak yang menjerit dari ruang tamu. Aku kenal sangat suara siapa ni.

'MARYA AMIRA'
OH MY GOD! aku dan zarief serentak memandang ruang tamu.

"sayang! you ni..I call x angkat,mesej x reply..hello! your girlfriend baru balik dari UK okay. at least amikla I kat airport. But it's okay. I tau yang you busy right? so now sebagai denda,I nak you teman I shopping.." dia membelit pada tubuhku seperti ular sawa. lemas aku.

okay. This is Marya Amira. Girlfriend aku aka salah sorang mistress aku. Tapi aku langsung xde perasaan pon kat dia. Dia yang menggedik nak jadi girlfriend aku.So,aku layankan ajela. Aku tau yang dia nak sangat jadi girlfriend aku because of money. Dia ni hanya instafam. And dia ni dapat pergi UK pon sebab duit aku. so,xde ape yang penting sangat pon pasal dia.Mak ngan Ayah dia dah x pernah amik kesah pasal dia.Perangai dia ni cam hanat sikit. Kaki kikis. Habis duit aku dia habiskan. But idk sebab duit aku banyak lagi. And like usual,bile aku dah bosan mainkan dia ni,aku akan bunuh dia.

"shopping?" aku bertanya dengan nada yang dibuat-buatkan.

"yes! shopping sayang.."

"kau baru je balik dari UK. semua bende kau dah beli. apa lagi yang kau nak shopping?" ujarku.

Wajah Marya sedikit berubah. Terkesan mungkin dengan kata-kataku.

"kau? sayang..what's wrong with you?" Marya menyentuh lembut pipiku.

"nothing..okay,you nak shopping? but I ada banyak lagi kerja yang I kene buat. apa kata you pergi dengan Zarief?" aku memandang Zarief.
Wajah Zarief sudah masam mencuka.

"Zarief? No! I baru balik dari UK. And I terpaksa amik teksi bila sampai airport and I terus datang sini untuk jumpa you. and you suruh I pergi dengan Zarief?! what?!" jelas kedengaran suara gediknya itu.

"then apa kata you balik..mesti you penatkan baru balik dari UK.?" aku cuba memujuknya.

"okay. but I nak tidur dekat sini dengan you..I rindu tidur dalam pelukan you.." pintanya sambil bermain dengan jari-jemariku.

"I x bolehla Marya..I busy sangat.."

"I x kesah..I nak.." belum sempat dia menghabiskan ayatnya,aku sudah potong dulu.

"hantar Marya balik.."aku mengarahkan salah seorang driverku untuk menghantarnya pulang sementara aku dan Zarief pula tetus berlalu pergi.

"Nafiz!" Marya memanggilku apabila menyedari dirinya sudah diheret keluar dari istanaku.

"haish! rimas aku"






DEVIL BOY ✓ [Complete]Where stories live. Discover now