[Pov Aradhia]
Aku sudah menunggu 2 minggu di hospital. Farris masih tidak sedarkan diri tapi sudah dipindahkan ke wad biasa. Lisa pula. Langsung x dengar khabar berita.
Aku dah call beribu Kali rasanya tapi dia tetap x angkat.
Lisa! Kau kata Mana. Kau Tau x keadaan Farris sekarang Ni.***
[Pov lisa]
Aku terbangun dari tidur lenaku apabila mendengar orang mengetuk pintu macam nak roboh.
"Ye sabar..aku bukala Ni.." aku memulas tombol pintu.
Jelas di hadapanku wajah bengis Nafiz.
"Kau nak ape?"
"Hamboi kau ni..aku yang kurung kau ke ,kau yang kurung diri sendiri? Aku pantang au kalau pekerja-pekerja aku kunci pintu bilik..even adik aku pon x berani kunci bilik..yang kau ni lagila.. bukan pekerja bukan adik aku..bukan sesape pon..kau ni.." belum sempat Nafiz menghabiskan ayatnya,aku dah potong dulu.
"Yes..aku bukan ape-ape pon dalam rumah Ni..dalam hidup kau..so bole bebaskan aku?" Aku masih Cuba untuk meloloskan diri daripada neraka Ni.
"Xkan Ade sesape yang akan bebas sekali dia masuk dalam hidup aku.. even mistress-mistress aku pon xkan bebas dari aku..tapi satu bende je kalau diorang betul nak bebas.." aku membuat Gaya kelar di leher. "..mati..tapi yang kau Ni pulak lain sikit..kau bukan mistress aku..so kau memang xkan Ade harapan nak lari dari aku.."
Aku menahan darah yang sudah turun Naik. Aku x faham ape yang mamat Ni nak daripada aku.
"Ok..aku x kesah kalau kau xnak bebaskan aku..aku akan bebaskan diri sendiri..but satu bende je yang aku nak sepanjang hidup ngan kau.."
"What?"
"Fon..bagi fon aku balik.." aku menghulurkan tangan.
"Fon? Ok..aku tengok ape yang kau bole buat dengan fon yang aku akan bagi Kat kau.."
"Ok..kite tengok.." aku mengangkat sebelah kening sambil berpeluk tubuh.
Pada waktu itu jugala Nafiz mengambil telefonku yang tersorok di biliknya Dan memberikannya padaku.
"Aku akan perhatikan setiap gerak-geri kau Lisa Marina.." sambil menghulurkan telefon bimibitku.
***
Selesai saja berunding untuk mendapatkan telefonku semula, aku terus mendail nombor Aradhia. Pasti dia tengah risaukan aku sekarang.
Tut..tut..
Belum sampai 3 saat, sudah terdengar suara risau seorang gadis di hujung talian.
"Weyh Lisa! Kau pergi Mana..aku call x angkat,WhatsApp x reply.. kau Tau x aku risau!" Seperti yang ku jangkakan. Mesti Aradhia akan membebel padaku. Aku dah hafal sangat perangai dia ni.
"Kau janganla risau sangat..aku Ade je ni..selamat je..btw, kau Ade jumpa Farris x?" Aku terus bertanya tentang Farris. Aku risau betul kalau Pape jadi kat dia.
"Ha cakap pasal Farris. Kau Tau x yang dia koma..dah 2 minggi weyh..aku nak bagitau kau tapi kau pun hilang..aku dah report polis bagai pon tetap x jumpa kau..aku just hatap kau dapatla datang tengok Farris ni.. haritu sampai masik ICU weyh..memang terokla..time aku tengok Farris tu aku dah Tau yang dia kene belasah..tapi polis masih x jumpa pelakunya.." panjang lebar Aradhia bercerita.
Banyaknya bende yang jadi sepanjang aku duduk sini. Ya Allah,aku kene balik juga dalam Masa terdekat ni. Aku kene jugak keluar dari penjara Nafiz ni.
Farris kene belasah?
"Weyh kau Ade macam bukti ke ape x yang tunjukkan tanda sesiapa yang belasah Farris tu?"
"Xde weyh..aku rasa orang yang buat ni bukan orang biasa-biasa.. bahaya dia ni..sebab xde langsung kesan orang tu..yang aku Tau Farris memang terok keadaan dia.."
Hanya nama Nafiz Ar-Ryan yang bermain di mindaku. Aku x Tau kenapa. Firasat aku kuat mengatakan yang Nafizla lelaki yang belasah Farris.
"Okla weyh,thx for the information.. insyaallah dalam Masa terdekat ni aku balik..bagi aku settle dulu masalah ni.."
"Ok..nanti Pape Roger aku au.."
Dengan serta-merta aku mematikan telefon bimibitku Dan mencapai laptop yang pernah ku minta pada Neyli.
Pantas jariku menaip.
'Nafiz Ar-Ryan'
Hanya gambar Nafiz yang terpapar. Aku Cuba pula mencari Biodata Nafiz. Hanya tertulis tentang Syarikat Devil Boynya. Dan selebihnya tentang umur,tarikh lahir,tempat lahir,tinggi Dan berat.
Tiada langsung maklumat yang menunujukkan tentang pekerjaan terkutuknya tu. Tentang mistress bersepah keliling pinggang. Tentang pembunuhan sorang Demi sorang yang x bersalah.
Nothing.
Hebat jugak mamat ni buat kerja.
Terfikir tentang itu, aku mula memikirkan tentang cara untuk keluar dari sini. Dapatkah aku tempuh Nafiz gila ni?***
Knock..knock..
Pintu bilikku diketuk tetapi agak lembut Kali ni.
Aik..bagus pulak dia ketuk pintu elok-elok. Lagipon bukannya aku kunci Pon bilik ni. Mamat ni dah kenapa?Aku menuju ke arah pintu. Tanganku secara automatik memulas pintu bilik itu.
Lahai..Neyli rupanya. Patutla ayu je. Nak harapkan mamat tu jadi camni, kiamat la der.
Wajah Manis Neyli tersenyum padaku menyejukkan sikit hatiku yang masih membara tentang perkara yang terjadi pada Farris.
"Kak Lisa..nak teman Neyli pegi shopping x?" Ajakan dari Neyli yang Lembut Dan ayu orangnya. Mustahil untuk aku tolak.
Tapi Nafiz bagi ke aku keluar ngan adik dia ni.
Ah! Lantak akula. Dia bukan suami aku yang nak kene minta izin bagai.Aku terus bersetuju tanpa berfikir panjang. Jelas terukir senyuman gembira Neyli apabila aku bersetuju untuk teman dia.
Aku bole agakla yang dia happy sangat. Yela Abang-abang dia nak gakla teman dia gi shopping. Banyak lagi bende diorang bole buat.
***
Keteta BMW meluncur laju keluar dari rumah tanpa disedari sesiapa kecuali security.
Gigih jugak kitorang berlawan ngan security tadi untuk keluar.
Tapi sebab Neyli,senang je kitorang terlepas."Kak Lisa..Kak Lisa study lagi ke?"
"Ye akak study lagi..Kat UM..Ada lagi 1 tahun.."
Kami yang dari tadinya diam memulakan topik perbualan.
"Sekarang ni akak tengah cuti sem lah ni?"
"Senanye akak punye cuti sem dah habis..patutnya akak dah kene masuk U balik..tapi x Taula.."
"kalau dah tersekat dengan Ryan memang payahla akak nak sambung study.."
Ryan? Yes. Adik dia kan Ada Kat depan mata. Semua maklumat aku bole cungkil dari sini je. Aduh bodonya aku. Selalu sangat hampir lepas peluang.
"Neyli..bole x akak nak Tanya something?
YOU ARE READING
DEVIL BOY ✓ [Complete]
RomanceEdited: 26/1/2019- published 25/5/2019-unpubilshed Apabila menyedari Lisa Marina tidak menyedarkan diri,Nafiz Ar-Ryan kelam-kabut lari pergi ke gudang tempat gadis itu diseksa. *Di hospital* "Kalau Ade Pape jadi Kat Lisa,aku takkan maafkan diri aku...