Aku pelik apabila suasana menjadi tegang. "Kenapa korang tetiba diam?"
"Sebab aku Ada kot." Bisik Nafiz dari belakang telingaku.
Terkejut aku dibuatnya.
Aku terus memusingkan kepalaku memandang Nafiz. Apa yang lagi mengejutkan aku bila wajah kami bertentangan Dan tiada jarak antaranya sehingga aku boleh Rasa nafas yang dihembuskan oleh Nafiz.
Secara automatik aku menolak Nafiz menjauhiku. "Iiyhh!! Ape kau Ni dekat-dekat! Geli ah!" Jeritku.
Nafiz Dan yang lain hanya menertawakanku. Hari perkahwinan pun dah buat onar. Buat malu je.
"Ape korang Ni. Dah kahwin pun cakap kau aku. Cubalah jadi sweet sikit. At least pun awak Saya." Ujar Aradhia apabila mendengar Bahasa perbualan aku Dan Nafiz.
"Awak Saya? Jijik dol! Memang takla!" Ujarku geli geleman.
"Ape salahnya cakap awak Saya? Normallah kalau suami isteri cakap awak saya." Farris pula mencelah.
"Tengokla." Ujarku.
"Kak Lisa!" Suara lunak yang memanggil namaku membuatkan semua yang berada di situ berpaling memandang empunya suara.
Terasa tubuhku ditarik ke dalam dakapannya. "Ya allah,drama betul budak Ni."
"Kak Lisa,tahniah. Selamat pengantin baru. Kak Lisa Tau Tak betapa bahagianya Neyli bila dapat Tau yang Kak Lisa jadi kakak ipar Neyli." Ujar Neyli teruja.
Aku hanya mampu menguntum senyuman. Najmie yang datang sekali bersama Neyli juga hanya tersenyum.
"Lupa nak perkenalan. Ni Neylia Arissa. Adik bongsu Nafiz. Dan yang hensem Ni Najmie Aeron. Adik kedua Nafiz.""Nice to meet you." Mereka saling Salam bersalaman. Tapi salam dengan yang halal jela.
"Weyh Nafiz!! Wassup!!" Seorang lelaki datang Dan bersalaman dengan Nafiz.
"Eyh! Lama Tak jumpa. Kau caner sekarang."
Rancak mereka berborak. "Nilah wife aku. Nama dia Lisa. Lisa Ni Wafiey. Kawan aku." Nafiz memperkenalkan rakannya padaku.
Aku hanya menghadiahkan senyuman padanya.
***
[Pov Nafiz]
Hari yang memenatkan sudah berakhir. Aku Dan Lisa berpindah ke rumah yang baru aku beli minggu lepas. Aku mahukan privacy untuk aku Dan Lisa. Hanya kami berdua.
Lisa melangkah mendekatiku yang masih khusyu melayan bola.
"Nafiz.." ujar Lisa melabuhkan duduk di sebelahku.
"Ye sayang. Kenapa?" Ujarku memautkan lengan pada bahu Lisa.
"Ape sayang-sayang?!" Jerit Lisa serta-merta menolak lenganku.
"Alaa kau Ni. Taknak bagi peluang langsung. Ha asal?" Soalku hampa.
"Bilik aku yang Mana? Gigih aku Cari Tadi." Ujar Lisa mengada.
Iiyh menaikkan nafsu aku betul.
"Bilik kau yang dengan bilik akula."
"Memang takla aku nak bilik ngan kau. Tah Pape nanti kau buat Kat aku. Lagipun kalau aku sebilik dengan kau nanti. Kau kata yang aku asyik Goda kau pulak." Ujar Lisa selamba.
"Kau Tak Goda aku ke sekarang Ni?"
"Of course Tak." Dengan yakinnya Lisa menjawab.
"Kalau kau Tak Goda aku,kau Akan pakai tudung. Kau Tau Tak tengok rambut kau je dah boleh buat nafsu aku Naik. Grrrr.." ujarku menggigit bibir. Geram. Cuma aku tahan je sekarang Ni.
Lisa merenung tajam ke dalam mataku. "Memang aku nak pakai tudung dalam rumahkan. Ha payahla!" Ujar Lisa bengang.
Aku menahan tawaku. Comel betul kalau tengok Lisa perangai budak-budak.
"Alaa,pasal bilik tu nanti aku tunjukla. sekarang sepatutnya tempat isteri dekat sebelah suaminya. So kau kene teman aku tengok TV." Ujarku memeluk erat pinggang ramping Lisa.
"Aku rimas la. Tak payahla peluk-peluk." Lisa menolak tanganku.
Terus mataku tajam merenung anak matanya. "Lisa,kau sendiri yang setuju untuk kahwin dengan akukan? Tapi kenapa kau macam takde pape perasaan dekat aku?" Ujarku memegang lembut bahu Lisa.
"Aku kahwin dengan kau sebab aku taknak jadi mistress kau. Daripada aku jadi yang haram,baik aku jadi yang halal terus. Betul tak? Kau pun suka." Ujar Lisa tenang.
"Lisa, hanya sebab tu kau kahwin dengan aku?" Ujarku kecewa. Aku sorang je yang beriya. Tapi Lisa tak rasa pape pun.
Auchh!! Ape yang toreh hati aku ni. Sakit ya allah.
"Yela." Ujar Lisa selamba. "Dahla tu,tadi kau yang nak aku teman kau tengok bola kan." Lisa menolak tanganku yang masih memegang bahunya dan terus memandang televisyen.
Aku tertunduk sedih. Mungkin salah aku jugak Lisa tak pernah cintakan aku. Aku dah buat macam-macam kat dia. Mustahil dia nak terima aku macam tu je. Mungkin dia setuju untuk kahwin dengan aku sebab dia nak balas dendam.
Aku terganggu daripada lamunanku apabila Lisa sudah tertidur di bahuku.
Lahai cepatnya tidur. Penat sangat kot. Wajah suci itu aku tatap. Cantik.
Aku mengangkat Lisa naik ke biliknya. Memang aku dah siap asingkan bilik sebab aku tau perangai Lisa macam mana. Mesti dia taknak sebilik dengan aku.
"Goodnight sayang." Aku menatap wajah bersih itu sebelum mengucup dahinya lembut.
***
Aku bangun dari tidurku apabila terdengar bunyi bising. Laju kakiku menuju tandas untuk basuh muka sebelum turun ke bawah.
Hmmm. Sedapnya bau. Aku berdiri di sebelah Lisa dan melihat tangan isteriku yang sedang ligat menyiapkan sarapan. "Kau masak ape?" Dah tau ape yang dimasak Lisa tapi sengaja tanya.
"Tengah masak penumbuk weh. Tak nampak ke. Nak rasa?" Pergghh! Isteri dia ni memang tak boleh bawa gurau. Mau kena penumbuk sebiji.
Terhambur ketawaku. Lawakla Lisa ni.
"Dah pergi duduk kat meja tu. Aku nak siapkan lagi sikit ni. Kau ni mengacau betul." Ujar Lisa tanpa memandangku langsung.
Aku hanya menurut. Wuissh! Jarang aku turut arahan ni. Selalunya aku yang bagi arahan. Takpela isteri. Sayang punya pasal.
"Tadaa! Dah siap." Lisa meletakkan semangkuk besar Spagetti di atas meja. Mangkuk kecil dicapainya sebelum mencedokkan spagetti tersebut dan dihulurkan padaku. Kemudian diambil pula mangkuk lagi satu untuk dirinya. Garfu dihulurkan padaku dan barulah dia mengambil garfu. Belum habis lagi. Air teh pula dituangkan ke dalam cawan kecil dan dihulurkan padaku. Kemudian barulah dia tuangkan untuk dirinya.
Aku hanya memerhati Lisa yang meyiapkan segalanya untukku. Aku tersengih sendiri. Kalaulah Lisa layan aku macam ni sebab memang dia cintakan aku. Tapi sebaliknya,dia hanya menjalankan tugas sebagai seorang isteri. Tak lebih dari tu pun.
"Dah puas tenung?" Tegur Lisa.
YOU ARE READING
DEVIL BOY ✓ [Complete]
RomanceEdited: 26/1/2019- published 25/5/2019-unpubilshed Apabila menyedari Lisa Marina tidak menyedarkan diri,Nafiz Ar-Ryan kelam-kabut lari pergi ke gudang tempat gadis itu diseksa. *Di hospital* "Kalau Ade Pape jadi Kat Lisa,aku takkan maafkan diri aku...