BAB 18

6.1K 224 1
                                    

Sofa lembut di ruang tamu sudah selamat menjadi tempat baringku. Tangan kanan menjadi bantal di kepala. Mataku tertancap pada ukiran bunga Yang terletak di siling rumahku. Zarief yang pergi meeting Aku yang lebih-lebih penat.

'Lisa Marina' getus hatiku. Wanita umpama bunga dalam hidupku. Cantik,Baik,friendly,happy go lucky and penceria even dia ada masalah. 'Bodohnya aku lepaskan dia!' jeritku dalam hati.

"Zarief. Aku sakit." Aduku dalam nada suara Yang lemah.

"Sakit? Cik Nafiz demam ke?" Zarief sudah siap mengambil thermometer untuk memeriksaku.

"Bukan sakit tulah! Haish!" Bantal kecil di sebelahku sudah selamat melekat di muka zarief.

"Habistu? Sakit apa?" Zarief merapatiku. "Lisa ke? Not again?"

"Aku nak Lisa. Aku boleh sakit betul-betul kalau dia takde kat sisi Aku" tangan kanan Yang tadinya menjadi bantal kini beralih ke atas dahi.

"Saya dah cakap banyak Kali dah. Turunkan ego. Tapi Cik Nafiz taknak"

"Turunkan ego?" Aku tertawa kecil. "Aku ni Nafiz Ar-Ryan. Mustahil Aku akan runtuhkan ego Yang Aku dah Bina selama ni hanya untuk seorang perempuan. Nonono."

"Mustahil? Saya bagitau awal-awal. Kalau mustahillah untuk Cik Nafiz runtuhkan ego tu. Jangan menyesal kalau satu hari Cik Nafiz betul-betul hilang Lisa."

Zupp! Sentap. Aku menutup rapat mataku. Boleh ke aku runtuhkan ego aku hanya untuk seorang perempuan Yang aku Sayang?

***

[Pov Qayyum]

"So,how?" Arina,isteriku bersuara sebaik saja aku melangkah masuk ke dalam rumah.

"Ape?" Tanyaku selamba. Akibat kepenatan,jadi aku malas nak cakap banyak.

"Ape? Yela. Macam Mana dengan projek baru tu? Okay Tak?"

"Okay je.." jawabku malas.

"I dengar CEO company Yang bagi you project ni muda." Ujarnya dalam nada kerisauan.

"So what kalau dia muda pon? Tau tak dia ni CEO termuda dan terkaya kat dunia. Jadi you Tak payah risaula. Dia ni boleh dipercayai." Aku meyakinkan Arina walaupun aku Tak Tau pon sebenarnya maklumat pasal budak tu. Aku cuma nak diamkan Arina Yang Tak habis-habis bertanya.

"Takpela kalau you cakap macam tu."

"I Naik dulula. Nak Mandi pastu I nak rehat." Ujarku sebelum melangkah ke bilik.

Genap 9 bulan,setelah berhempas pulas,aku akhirnya siap membuat projek gym terbesar di Malaysia.

Aku masuk ke dalam gym Yang baru siap dibuat. Aku memeriksa barang-barang Yang sudah sampai.

Perfect.

Barang berkualiti. High class. Gym ni Ada pelbagai jenis bahagian senaman. Terdapat juga bahagian gym kanak-kanak Yang tidak terlalu berat.
Tandas high class.

Gym ni Ada jugak court untuk main bola,badminton. Ada juga tempat berehat Yang khas di bahagian hujung gym.

Gym ni juga dilengkapi dengan bilik untuk praktis. Bahagian gymnastic. Semua sukan ada kat gym ni. Even swimming pool pon Ade untuk atlet Dan orang biasa praktis bukan untuk saja-saja.

Senang citer,gym ni perfect. Aku berpuas hati dengan hasil kerjaku. Jarang aku dapat projek macam ni. Modal projek ni terlalu besar. Lebih 20 juta. Jadi aku patut hargai projek ni

"Kalau Ada salah sikit ni mau aku Yang rugi ni. 20 juta tu. Tapi aku tertanya juga dengan CEO company ni.Aku tak pernah jumpa dia. Yang Aku Tau Dia hanya seorang budak Yang baru 25 tahun tapi dah berjaya buat company besar. Aku ni dah Tua baru Ada company sendiri. Tu pon dapat bantuan orang." Aku memuji-muji kehebatan seorang anak muda Yang lagi berjaya dariku.

Setelah selesai memeriksa kawasan gym tersebut Dan memeriksa barangan gym,aku berpuas hati Dan mengupah orang untuk menyusun barang.

Dan bahagian kerjaku sudah siap. Hanya tinggal buat pemeriksaan terakhir lepas barang siap disusun


***

[Pov Nafiz]

Aku menatap komputer ribaku dengan penuh khusyu'. Zarief Yang sudah tertidur dengan teddy bear di sofa pejabatku juga sudah tidak ku hiraukan.

Tak..Tak..Tak..
Tanganku ligat membetulkan kesilapan Yang terdapat pada folio kerjaku.

Ting..ting..
Bunyi notification Kali ke sepuluh berbunyi.

Annoying!

"Aduh! Ape dia ni!" Tanganku mencapai telefon pintarku Yang dari tadinya mengacau fokus ku.

"Bank?"

Aku scroll mesej dari bank ke bawah sebelum terlihat sesuatu Yang menghidupkan api kemarahanku.

" What is this? Zarief! Wake up and see this!" Suaraku bergema ke segenap ruang.

Zarief Yang Lena terus tersedar dari tidurnya. Teddy bear Yang dipeluknya dicampak ke lantai. Airliur basinya dilap. Pantas kakinya melangkah ke arahku.

"Ape ni?!" Aku menunjukkan telefon pintarku padanya.

Zarief Yang melihat juga terkejut. "Macam Mana boleh jadi macam ni? Kejap Cik Nafiz. Biar Saya cek." Serta-merta komputer ribaku ditariknya.

Aku bangun dari dudukku sambil mengipaskan diri untuk memadamkan Api kemarahan yang sudah membara walaupun pendingin Hawa sudah dipasang pada suhu paling paling rendah.

Mana tidaknya. Projek Yang aku bagi pada Qayyum Aeiman langsung Tak bagi aku keuntungan.Penipuan saham. 28 juta Yang aku laburkan hilang macam tu je. And now, bank minta aku bayar cukai 5 juta sebab penipuan saham dalam projek Yang aku usahakan ni. Ada orang tipu aku dari projek sampai ke saham aku.

Memang projek siap tapi duit aku melayang macam tu je. 28 juta bukan kecik. Aku usaha untuk dapatkan setiap satu sen dengan titik peluh aku.

' who did this will regret forever.'

Telefon pintarku dicapai. Laju tanganku menaip nombor telefon Orang Tua tu. Berani dia tipu aku.

Toot..toot..toot..

No Answer.

Aku tersenyum sinis." Dia fikir dia boleh lari dari aku lepas tipu aku. Kau amik duit aku pastu kau lari macam tu je. Bodoh!"

Zarief langsung tidak menghiraukan
Aku Yang sudah serupa dengan orang gila.

"Cik Nafiz. Kalau kita nak balik duit Yang Kita dah labur tu macam mustahil untuk dapat. Memang Kita kene tipu hidup-hidup. Mungkin sebab Kita dah lama Tak bagi projek kat orang lain. Jadi Kita lalai and Tak amik Tau. So,sekarang ni takde ape Kita boleh buat selain daripada diam and bayar je cukai Yang bank minta." Terang Zarief panjang lebar.

"Diam? Ini Nafiz Ar-Ryan. Aku takkan duduk diam lepas kene tipu macam ni."

DEVIL BOY ✓ [Complete]Where stories live. Discover now