Nafiz bangun dari tidur lenanya apabila merasakan cahaya matahari sudah mencucuk matanya.
"Sayang.." tangannya meraba tempat di sebelahnya.
Apabila menyedari tiada tubuh yang dia inginkan,matanya dibuka perlahan.
"Sayang? Alahai Mana pulak pergi isteri aku pagi-pagi macam Ni." Rungutnya sendiri sebelum turun dari katil.
Rumah tersegam indah itu diterokanya. Namun batang hidung Lisa masih tidak kelihatan.
"Lisa Marina?! Where are you.?" Jeritnya tidak puas hati. Mana taknye bangun-bangun bini hilang.
Nafiz mengalah apabila tiada sesiapa yang membalas sahutannya. Kakinya melangkah Naik ke bilik Dan mencapai tuala untuk mandi.
***
Susunan Buku-buku di library yang cantik menarik minat Lisa untuk mengambil gambar.
"Cik Lisa. Cik Lisa taknak bagitau cik Nafiz ke yang cik Lisa Ada Kat sini.?" Zarief yang turut bersama menemani Lisa Mula keresahan.
"Taknak. Kalau dia nak aku,dia kena Cari aku. Lagipun aku nak buat something untuk dia. Kau jangan nak buka mulut eh." Lisa memberi amaran awal pada Zarief. Bukan boleh dipercayai Zarief Ni sikit-sikit report Nafiz. Payah betul.
"Cik Lisa nak buat ape?" soalnya setelah beberapa ketika.
"Adela. Sibuklah kau Ni. Kau tengok je nanti." Lisa mengambil tempat dia sebuau meja Dan terus membuka novel devil of my life. Malas dia mahu melayan Zarief.
Satu..
Dua...
Tiga..
Telefon Lisa seperti yang dijangkakan berbunyi. Tangannya pantas melihat siapa gerangan yang menelefonnya.
Senyuman sinis terukir di bibirnya sebelum menekan slide ke kanan.
"Hello? Ye kenapa?" Soal Lisa tenang.
"Sayang awak Kat Mana? Saya Cari awak Satu rumah takde." Sayu Nafiz bersuara.
"Kau yang bangun lambatkan. Siapa suruh tadi aku kejut taknak bangun. Pastu bile aku takde Kat sebelah kau marah." Balas Lisa dengan riak yang sangat tenang.
"Okok kau bagitau aku kau Kat Mana sekarang. Aku datang. Please janganlah buat aku macam Ni." Nafiy bersungguh merayu untuk mendapatkan isterinya yang nakal itu.
"Tempat pertama aku and kau berjumpa." Ujar Lisa sebelum mematikan talian.
"Lisa? Hello? Tempat Mana? Ingat gakla aku. Japjap. Kat mana eh? Aduh main-main pulak bini aku Ni." Pantas tangannya mencapai kunci kereta.
Rambutnya diselak lembut untuk menampakkan lagi kekacakannya.
"Okay let's go babe."
Kereta Lamborghini meluncur laju meninggalkan perkarangan rumah.
***
Lisa sudah keluar dari library Dan terus ke family Mart berdekatan.
Aduh panjang lagi barisan. Bisik hatinya.
"Cik Lisa nak Saya beratur untuk cik Lisa?" Zarief menawarkan diri.
"Tak payah. for now kau pergi jauh-jauh. Janganlah kacau aku. Nanti dalam pukul 2 macam tu kau call aku." Arah lisa tegas.
"But.."
"Takde kau pergi je. Banyak pulak cakap kau Ni. Tumbuk kang. Remember jangan buka mulut!" Tegas Lisa.
"Ok cik Lisa." Ujar Zarief sebelum berlalu pergi.
A few moments later..
"Thank you." Lisa mengambil bungkusan berisi air Dan keluar dari kedai.
Matanya meliar mencari kelibat Nafiz.
Matanya dapat menangkap susuk tubuh yang amat dia kenali. Jelas kelihatan wajah Nafiz yang keresahan. Pantas kakinya berjalan ke arah Nafiz sambil menundukkan kepala.
Buk.!
"Woi! Kau Ni buta ke? Jalan pandang depanlah!" Bentak Lisa.
"Lisa kau pergi Mana?" Tubuh Lisa ditarik ke dalam dakapannya.
Namun ditolak kuat. "Kau dah kenapa? Kau nampak Tak Ni baju aku dah Kotor. So aku nak kau bayar ganti rugi. 50000. Cash. Kau Tau Tak baju Ni Mahal!" Tengking Lisa lagi.
Apabila melihat scene familiar itu. Nafiz terus menarik Lisa ke dalam dakapannya. "I'm sorry Lisa."
Lisa tertawa kecil. "Sakitkan. Sakit hati betul Tak. Nilah cara kau layan aku Masa first time Kita jumpa. Sakit uh. Pergghh. Tak tidur malam." Ujar lisa senada.
Pelukan dilonggarkan. Nafiz merenung anak mata isterinya. "Lisa aku Tau macam Mana teruknya aku layan kau dulu. Cuba bunuh kau. Seksa kau. Lebih dari tu pun Ada. Aku betul-betul minta maaf. Kalau aku Tau yang aku akan jatuh cinta dengan kau,aku takkan buat semua tu.
Aku terlalu sayangkan kau. Aku minta maaf sangat. Aku Tau tu kenangan pqhit yang bukan senang untuk kau lupa. Tapi aku mohon untuk kau jangan simpan dendam pasal tu dekat aku. Aku Tak sanggupla hilang kau." Ujar Nafiz seikhlasnya.
"Aku buat bende Ni sebab aku nak ingat betapa rarenya cara Kita jumpa Masa first time. Tak sangka boleh kahwin. Dan Aku tak pernah simpan dendam Kat kau. Buat ape nak simpan dendam. Tak elok nanti jatuh pulak kat anak aku nanti." Sengaja Lisa memberi hint.
"Anak? What do you mean sayang? Are you pregnant?" Soal Nafiz teruja.
"Kau rasa? kalau dah setiap malam kau buat perangai. kau fikir Tak melekat?" Perli Lisa.
Sekali lagi tubuh Lisa dipeluk erat. "Thank you sayang. Thank you." Ujar Nafiz teruja.
"Ya Allah! Aku dah nak jadi papa! Ya Allah! Alhamdulillah. Terima kasih sebab kabulkan doa aku untuk mendapatkan kebahagiaan bersamanya ya Allah!" Jerit Nafiz.
Lisa sudah menutup mukanya menahan malu. Semua yang lalu di situ hanya tersenyum Dan menggeleng kepala.
***
Setiap penderitaan yang kau lalui. Di hujungnya pasti akan ada sinar cahaya kebahagiaan.
Jadi kau kena sentiasa bersabar Dan berdoa pada yang esa untuk kuatkan diri kau.
Janji Allah.
Setiap penderitaan yang dilalui akan dibalas dengan kebahagiaan.
Percayalah.
TAMAT
YOU ARE READING
DEVIL BOY ✓ [Complete]
RomanceEdited: 26/1/2019- published 25/5/2019-unpubilshed Apabila menyedari Lisa Marina tidak menyedarkan diri,Nafiz Ar-Ryan kelam-kabut lari pergi ke gudang tempat gadis itu diseksa. *Di hospital* "Kalau Ade Pape jadi Kat Lisa,aku takkan maafkan diri aku...