[pov Lisa]
Genap sebulan aku Dan Nafiz Tak bertegur.
Telefon pintarku Mula mengalunkan lagu Without me,Halsey. Slide ke kanan ku tekan.
"Hello Lisa? Kau Kat Mana?" Suara garau Farris mengetuk gegendang telinga ku.
"Aku Kat officela. Mana lagi?"
"Kau Tak datang konvo kitorang ke? Bapak ah! Camni an kawan." Suara kecewa Farris membuatku rasa bersalah.
"Weh aku lupa. Jap weh. Aku gerak sekarang." Aku mematikan telefon sebelum masuk ke dalam perut kereta Dan meluncur laju.
***
Mataku meliar mencari Farris Dan Aradhia. Mana diorang Ni?
Suasana riuh rendah di dalam Dewan menambahkan lagi keserabutqn dalam fikiranku. Nombor telefon Farris Dan Aradhia di dail beberapa Kali.
Voice mail! Ya Allah mana diorang Ni.
Setelah penat mencari,akhirnya aku mengalah. Aku duduk di dalam Dewan seorang diri sambil memerhati keadaan sekeliling. Rasa cemburu Mula menyerang.
Semua student sedang duduk bersama keluarga mereka dengan penuh rasa gembira. Semua student Ni sebaya aku. Tapi kenapa aku Tak pakai jubah macam diorang? Kenapa aku pilih untuk jadi Ceo? Aku patut nikmati Masa muda aku. Masa single aku Yang happening. Takde masalah.
***
Nama seorang Demi seorang disebut. Sorang Demi sorang Naik ke pentas dengan senyuman Manis terukir di bibir.
Dari tadi aku menunggu nama Aradhia Dan nama Farris. Kenapa takde?
"Seterusnya,dijemput Nafiz Ar-Ryan selaku CEO kepada Devil Boy Company untuk menyampaikan hadiah."
Terbuntang mataku melihat Nafiz memakai tuksedo maroon Naik ke pentas dengan senyuman yang tidak lekang dari bibirnya.
Senyuman yang mampu mencairkan semua gadis. Aku dapat lihat Yang semua perempuan sudah tergedik-gedik melihat Nafiz.
"Dipersilakan Aradhia Raisya binti Amir Luqman."
Aradhia Yang kelihatan ayu memakai baju kurung moden dan shawl Yang dipipit kemas Naik ke pentas.
Terpaku juga aku melihat Aradhia. Lawa giler!
"Dipersilakan Farris Adam bin Naim."
Kali Ni aku terpaku melihat Farris Yang memakai tuksedo hitam dengan rambut Yang disikat kemas ke belakang Naik ke pentas.
Ya Allah! Hensem giler! Member aku ke tu?
"Dan Yang terakhir,dipersilakan Lisa Marina binti Qayyum Aeiman. Bekas pelajar cemerlang jurusan sains kedoktoran. Pelajar in merupakan tokoh pelajar pada tahun ini dengan berjaya memecahkan rekod terbaik University Malaya. Beliau sekarang merupakan seorang CEO kepada syarikat QA company. Juga merupakan isteri kepada Nafiz Ar-Ryan. Dan pada Hari ini juga merupakan Hari lahir Lisa Marina. Mari sama-sama Kita nyanyikan lagu Hari jadi."
Tanpa ku sedari air mataku mengalir tanpa henti. Perlahan-lahan aku Naik ke pentas. Menggigil hanya Allah je Yang Tau.
Bunyi tepukan gemuruh bergema ke segenap penjuru Dewan. Nyanyian paguh Hari jadi menambahkan sebak di hati.
"Surprise sayang." Ujar Nafiz seraya menghulurkan sijil dan bunga padaku. Dan menarikku ke dalam dakapannya.
"Wooo!!" Semua student memberikan tepukan gemuruh.
Aku masih Tak faham ape Yang sedang terjadi sekarang? Aku langsung Tak faham. Terangkan dekat aku ape Yang jadi.
Flashback
[Pov Nafiz]
Aku termenung memikirkan cara untuk Lisa konvo. Aku nak buat surprise untuk dia. Lepas aku tengok tarikh konvo tu aku rasa Masa tu adalah Masa paling sesuai until buat kejutan.
Gabungan Hari jadi Lisa.
***
"Kenapa ajak jumpa tiba-tiba Ni?" Wajah Aradhia Dan Farris Yang berkerut-kerut membuatkanku hampir tertawa.
Tapi aku tahankan aje. Tanpa melengahkan Masa,aku berikan idea Yang sudah ku rancang 3 minggu sebelum Hari konvo.
"Aku dengan Lisa dah lama Tak bertegur Dan aku akan terus Tak layan dia selama sebulan Ni. Sebab aku saja nak buat surprise untuk dia. Idea aku macam ni Aku akan mohon dekat pihak University untuk bagi Lisa konvo. Dan Masa korang konvo tu, aku Yang akan Naik pentas Dan bagi sijil Kat korang. Pastikan Masa tu Lisa Ada Kat dalam Dewan. Dan pastikan Yang korang Tak terserempak dengan Lisa Masa Kat UM. Dia call ke ape ke pandailah buat bodoh. Pastu lepas nama korang disebut. Nama Yang terakhir akan disebut Lisa. Pandaila aku suruh dia buat ayat gempak sikit. Masa Lisa nak amik sijil rekat aku tu aku akan bisik surprise Kat dia. Lepas tu Kita ramai-ramai nyanyi lagu Hari jadi. Bab lain tu pandai aku settle sendiri. Korang just buat ape Yang aku suruh. Don't worry. Aku akan bayar korang." Aku memberitahu tentatif program Yang aku akan usahakan Masa majlis konvo diorang.
"Sweetnya kau Ni." Ujar Farris.
"Ye do. Aku pulak Yang jeles." Ujar Aradhia pula dengan mimik muka cemburu.
Aku mengukir senyuman macho. Biasala sayang bini. Kenela jadi sweet.
***
Aku masuk ke dalam pejabat University.
15 minit aku peruntukkan untuk menyampaikan hasratku.
"Lisa Marina binti Qayyum Aeiman? Dia tokoh pelajar Kan? Lahai memang dia akan konvo pun. Dia tu pelajar cemerlang. Takkanlah pihak University taknak panggil diakan. Jadi encik Ni suami dia. Lah dah kahwin dah Lisa tu. Insyaallah Saya akan pertimbangkan peemintaan encik Nafiz." Ujarnya.
"Terima kasih tuan." Aku bersyukur apabila hajatku mudah saja dipekenankan. Sebelum aku keluar dari pejabat,aku menghulurkan cek sebanyak 50k.
End flashback
[Pov Lisa]
"Kau patut bersyukur Yang Nafiz Ni sweet. Kau Tak Tau gigih dia macam mana nak buat surprise untuk kau."
Aradhia dari tadi Tak habis-habis puji Nafiz. Buatkan aku menyampah."Sweetkan aku. Demi kau aku terpaksa tahan dari nak buli kau sebulan Tau. Pandai Tak aku berlakon?" Ujar Nafiz riak.
"Pandai sangat berlakon sampai aku rasa macam nak tumbuk je kau!" Ujarku bengang.
Pecah ketawa semua Yang berada di situ melihat telatahku Yang Tak pernah matured.
Ya Allah aku bersyukur sangat dengan nikmat Yang kau berikan padaku.
Seorang suami Yang sangat penyayang. Kawan Yang Ada ketika susah Dan senangku. Tak semua orang Ada apa Yang aku Ada sekarang. Hidup Yang lebih daripada bahagia. Alhamdulillah.
YOU ARE READING
DEVIL BOY ✓ [Complete]
RomanceEdited: 26/1/2019- published 25/5/2019-unpubilshed Apabila menyedari Lisa Marina tidak menyedarkan diri,Nafiz Ar-Ryan kelam-kabut lari pergi ke gudang tempat gadis itu diseksa. *Di hospital* "Kalau Ade Pape jadi Kat Lisa,aku takkan maafkan diri aku...