"kenapa weyh?" Aku memuncungkan mulut.
"Tadi bos kau call. Dia cakap Yang dia nak jumpa kau lepas Ni."
"Macam Mana bos aku Tau Yang aku.." ayatku terhenti di situ sebelum aku memandang tajam Ke arah Aradhia.
"Apa?" Aradhia membuat muka selambanya.
"Dhia! Kau bagitau boss aku ke?" Pantas jariku mengetam lengannya.
"Yela.! Dah boss kesayangan kau tu x habis-habis call aku Tanya kau Kat Mana..!" Jerit Aradhia kesakitan apabila lengannya sudah lebam diketamku.
Aku mengeluh sendiri.
Fuh. Nak x nak aku tetap kene pergi jumpa boss.***
Aku menarik nafas dalam sebelum menjejakkan kaki ke dalam Convenient store.
Ting..ting..
Loceng Yang dipasang di pintu Kedai berbunyi.Mataku meninjau ke seluruh Kedai.
Tiba-tiba bahuku disentuh lembut.
Aku memusingkan wajahku.
Wajah Yang sudah lama tidak ku tatap merenungku sambil bercekak pinggang."Boss!" Aku separa menjerit.
"Lisa Marina.." dia menggelengkan kepalanya beberapa kali.
***
Aku melangkah ke dalam pejabat kecil kepunyaan bossku.
Kerusi di hadapan meja kerjanya ditarik sebelum melabuhkan duduk.
Haziq Iman. Nama seorang hamba Yang sangat mulia hatinya. Dia berumur 27 tahun. Muda lagi tapi dia dah ada Kedai sendiri. Kedai dia ni besar lebih kurang gabungan Dua Kedai. Dia Ni kaya sebenarnya tapi aku pon Tak Tau kenapa dia buka Kedai Dan tak sambung belajar or Cari kerja Yang bagus. Tapi aku Tak kesah pasal tu. Yang aku Tau Dialah bossku. Kacak orangnya. Kulitnya sawo matang dengan hidung mancung,mata hazel Dan bibir nipis.Aku bekerja dengan dia lebih kurang 6 tahun. Dia Ni seorang yang sangat baik. Bukan setakat baik. Malah seorang pelawak. Aku senang betul terhibur kalau duduk dengan dia. Suka Dan duka,semua aku kongsi bersamanya selain daripada Aradhia Dan Farris. Dia juga seorang yang memahami Dan menghormatiku. Jadi Tak hairanla kalau aku selesa dengannya.
"Boss..sorryla..kali ni saya ada sebab kenapa x datang sebulan ni.." aku merayu-rayu memohon maaf.
"Awak Ni..cuba cerita dekat saya,awak menghilang ke Mana sebulan Ni?"
Pertanyaan tersebut ku biarkan. "Alah boss..xkanla boss nak buang saya.." mataku dibulatkan untuk meminta belas kasihan.
"Saya x cakap pon Yang saya nak buang awak. Saya cuma Tanya awak menghilang ke Mana sebulan Ni?" Haziq masih tidak mengalah. Rahsiaku masih Cuba dikoreknya.
"Adela something Yang saya settle sebulan Ni.. alhamdulillah memang dah settle dah pon.." aku memberhentikan kata sebelum menundukkan wajahku"...saya tau Yang saya mohon cuti seminggu je tapi saya Lebihkan sampai sepuluh Hari..tapi lepas cuti tu saya terus datang kerja..pastu malam tu pulak tetiba saya Ada masalah sikit.. saya terpaksalah settlekan dulu.. maafla amik Masa sampai sebulan."
YOU ARE READING
DEVIL BOY ✓ [Complete]
RomanceEdited: 26/1/2019- published 25/5/2019-unpubilshed Apabila menyedari Lisa Marina tidak menyedarkan diri,Nafiz Ar-Ryan kelam-kabut lari pergi ke gudang tempat gadis itu diseksa. *Di hospital* "Kalau Ade Pape jadi Kat Lisa,aku takkan maafkan diri aku...