"haish! rimas aku.." jeritku apabila sudah selamat masuk ke dalam perut kereta.
Zarief hanya tergelak kecil apabila mendengar keluhanku.
"suka kau eyh? aduh aku tak bolehla ngan pompuan tu..terlalu gedik. naik menyampah aku.!"
"so? menyesal x lepaskan Lisa?"
Aku terdiam.
"Kalau dia betul jodoh aku,aku menyesal sangat sebab lepaskan dia tapi kalau dia bukan,aku menyesal sebab pernah cintakan dia.." aku tertunduk.
Zarief pula terdiam.
***
[pov Aradhia]
Genap 2 bulan sudah Lisa berperangai pelik.Pagi dia pergi U,dia dengan hidup dia je. Study and library. And lepas tu pergi keje. Kalau xde class,dia akan pergi keje dari pagi sampai malam. Hari-hari lepas je balik dari kerja,dia akan terus masuk bilik. Selama dua bulan ni,jarang sangat dia bercakap denganku.
Aku sampai boleh gila bila dia asyik palau aku. Kadang-kadang tu dia termenung jauh betul.
Why?! Lisa? Are you okay? what's wrong? hanya soalan tu yang sering aku tanyakan padanya dan jawapannya hanya 'okay','nothing'.
Aku sudah siap memakai tshirt labuh ,seluar trecksuit dan shawl labuh menutupi dada.
Aku menapak ke bilik Lisa."Lisa!"
Seperti biasa,Lisa sedang bermain telefon di birai katilnya.
"kau nak pergi mana ni?" ujarnya.
"jogging! weh jom sekali.." aku mengajak.
"malasla" sepatah dia menjawab. Memang itu saja jawapan dia kalau aku ajak pergi mana-mana.
Aku melabuhkan duduk di sebelahnya. "Lisa..aku dah lama nak cakap bende ni dengan kau.."
Lisa mematikan telefonnya dan memandangku.
"lately ni kau makin pelik..perangai kau hundred percent berubah..kau, dah tak suka duduk ngan aku ke?"
"ape kau cakap ni? mana ada aku tak suka duduk dengan kau"
"habistu kenapa kau asyik diam je..? kau marah aku ke? aku ade buat salah ke? kalau ada bagitaula"
"xdela.."
"then kenapa kau berubah camni? kau perasan kan yang Farris sendiri pon dah takut-takut nak tegur kau.."
Farris. Dia baru je keluar hospital bulan lepas. Alhamdulillah dia dah sehat. Cuma parut penuh di tubuhnya.
"aku perasan..and aku tau kau pon sama kan?"
aku mengangguk.
"Dhia..Aku bukannya berubah sebab kau or Farris..ada something yang buat aku jadi camni.."
"ape dia? ceritala.." Aku cuba mengorek rahsia.
"eyh bukan kau kata kau nak gi jogging ke? jomla!" Lisa bangun dan terus membuka almari bajunya.
YOU ARE READING
DEVIL BOY ✓ [Complete]
RomanceEdited: 26/1/2019- published 25/5/2019-unpubilshed Apabila menyedari Lisa Marina tidak menyedarkan diri,Nafiz Ar-Ryan kelam-kabut lari pergi ke gudang tempat gadis itu diseksa. *Di hospital* "Kalau Ade Pape jadi Kat Lisa,aku takkan maafkan diri aku...