[pov Neylia]
"Neyli bole akak Tanya something?"
Kak lisa yang tadinya fokus bawa kereta terus memberhentikan kereta di tempat perhentian."Ye Kak..nampak serious je.." aku memandangnya dengan wajah curious.
"Akak nak tau pasal Nafiz ni bole x? Akak nak kenal dia betul-betul.."
Tetiba terngiang kata-kata Ryan padaku sebelum dia membawa Kak Lisa tinggal serumah.
"Aku x nak Kau rapat dengan Lisa..dia tu banyak helah..jangan sesuka hati bagi maklumat Kat dia.."
Aku memandang kak Lisa. Wajahnya seperti benar- benar ingin Tau tentang Ryan.
"Ape yang akak nak tau?" Aku berhati-hati sebelum terlepas ape-ape.
"Nafiz ni senanye keje ape?"
"Ryan Ade syarikat sendiri..Devil Boy.. tahu kan.?"
"Yang pasal tu tau..yang x berapa nak tau pasal keje lain dia tu.." Kak Lisa merenung jauh ke dalam mataku membuatkan aku sedikit takut.
"Owhh..pasal keje lain tu..akak taukan yang dia Ada ramai mistress?" Aku hanya banyak menanyakan 'tau atau x'.
"Tau.." sepatah dia menjawab.
"Mistress dia tu bukannya dia Yang cari..tapi pompuan-pompuan tu yang gila kan dia..and dia hanya melayan.. lagipon bende tu dibayar..one night with Nafiz is harganya bla..bla..bla.."
"Macam pelacur pulak dia ni..salunya pompuan..ni laki.."
"Bukan macam tu..sebenarnya awal-awal dulu Masa dia suci lagi dia x pernah pon terfikir yang akan Ada pompuan murah macam tu nak Kat dia..pastu bile pompuan tu ajak tidur ngan dia, Ryan memang x nak pon.. tapi dipujuk dengan duit..time tu pulak Ryan memang perlukan duit..so bile dapat duit hanya dengan tidur dengan pompuan..dia pon dah rasa ok..tapi jujur saya cakap..Ryan x pernah sentuh pompuan lebih dari tu..just tidur sekatil..xde Pape jadi even pompuan tu dah goda dia,Ryan x pernah layan..dia just cakap..'aku akan bunuh kau sekali Kau minta lebih dari ni..'" panjang lebar aku terangkan supaya Kak Lisa x pandang Ryan teruk sangat.
Ryan memang nampak keji. Dia Ada ramai mistress tapi dia x pernah sentuh mistress dia lebih-lebih. And Ryan memang pembunuh bersiri. Tapi dia xkan bunuh orang yang x bersalah.
"Maksudnya kalau difikir logik, Nafiz ni suci lagi lah?"
"Xdela nak kata suci..tapi dari bende tu maybe ye.."
"Owhh..and lagi satu keje dia tu?"
"Yang Mana?" Aku kurang pasti. Yang aku Tau tu jela Nafiz punya kerja.
"Nafiz ni mafia kan? Yang dah bunuh ramai gile orang..and yang akak Tau x ramai Tau dia mafia.."
"Mafia tu pon ye jugak..tapi yang macam saya cakap tadi..dia akan bunuh orang yang Cari pasal ngan dia je..Ryan ni panas baran sikit.. kacau sikit je bole mati..nak Tau x kenapa syarikat dia nama devil boy?"
"Nape?"
"Sebab devil boy bermaksud lelaki setan..same like ryan..dia mafia paling Kejam setakat ni Kat dunia..tapi hebatnya Ryan ni..dia bunuh orang x pernah tinggalkan kesan..that's why xramai yang Tau dia ni mafia..even polis pon x pernah dapat maklumat pasal dia..Ryan ni pandai..dia buat kerja bersih.." gigih aku bercerita tentang Ryan.
"Maksudnya..syarikat dia x de kene mengena dengan keje mafia dia?"
"Yup.."
"And orang Kat luar Sana pandang tinggi Kat dia sebab ingat dia ni baikla..sebab akak pernah difitnah.. neyli Tau x pasal bende viral lately ni.. yang pasal akak dituduh merayu jadi mistress dia tu"
"Tau.."
"Ha.. time tu akak kene kecam teruk.. sebab orang fikir Nafiz ni baik sangat"
"Betulla tu..sebab dia pandai buat keje bersihla orang pandang tinggi Kat dia.."
"Hebat dia ni eyh.."
Aku hanya mengukir senyuman. Kak Lisa x Tau kenapa dia jadi camtu. Dia hebat camtu pon x pernah membanggakan aku. Aku x pernah suka dia jadi camtu.
***
Selesai membeli Dan belah di shopping. Kami pon pulang ke rumah dengan wajah sangat gembira penuh gelak ketawa.
Buka saja pintu rumah. Tidak semena-mena pipiku ditampar kuat sehingga aku terjelupuk ke lantai.
Barang yang ku pegang habis bertaburan di lantai."Aku dah cakap jangan berani bawak pompuan ni keluar dari rumah..kau ni x reti faham Bahasa ke?!!" Ryan yang sudah berubah menjadi singa terus menengkingku.
"Kau buat ape ni?! Dia ni Adik kau Tau..kau Ade nampak aku lari ke? Aku Ade je balik dengan dia..kau ni xde perasaan ke?!" Kak Lisa yang ternampak situasi itu terus bersuara Dan membelaku.
Najmie yang tadinya hanya duduk melayan telefon terus berdiri memandang kak Lisa.
"Eyh..kau x payah nak acah baikla..aku Taula pompuan macam kau ni hanya gunakan helah..kau fikir aku x Tau yang kau gunakan Adik aku untuk keluar dari sini..!"
"X, Ryan! Aku yang ajak Kak Lisa keluar teman aku shopping..aku sendiri yang nak rapat ngan dia..! Kau x pernah faham perasaan aku..kau keluar buat kerja Haram kau! Pastu balik x pernah jenguk aku macam Mana..aku nak kawan ngan sesiapa pon kau x Kasi..sebab kau takut aku sebarkan pasal kau! Kau x Tau bile kau bawak kak Lisa balik,aku rasa happy sangat..lepas mummy ngan daddy meninggal akhirnya Ade sorang yang sudi kawan ngan aku..layan aku baik walaupun dia Tau aku Adik kepada mafia.." air mataku laju mengalir ke pipi.
Aku terus bangun Dan berlari masuk ke bilik. Akhirnya segala yang ku pendam terlepas juga.
***
[Pov lisa]
Aku terbatu mendengar luahan Neylia yang semestinya sudah bersabar lama dengan abangnya itu.
"Kalau one day matila Adik kau tu.. aku harap kau x menyesalla nafiz.."
Aku memandang Nafiz yang seperti langsung x terkesan dengan kata-kata neyli.
"Kau bole duduk diam lagi..xde reaction? Kau ni Ada perasaan ke x? Adik kau kot tu! Aku pelikla and aku tertanya dah bape lama dia tahan sabar dengan kau.." aku terus menapak ke bilikku dengan perasaan marah yang membara.
Aku mula rasa bersalah dengan Neylia apabila mengenangkan kerana aku, Neylia yang dimarah.
YOU ARE READING
DEVIL BOY ✓ [Complete]
RomanceEdited: 26/1/2019- published 25/5/2019-unpubilshed Apabila menyedari Lisa Marina tidak menyedarkan diri,Nafiz Ar-Ryan kelam-kabut lari pergi ke gudang tempat gadis itu diseksa. *Di hospital* "Kalau Ade Pape jadi Kat Lisa,aku takkan maafkan diri aku...