Aku melangkah masuk ke bilik dengan perasaan bercampur baur.
Ape sampai macam tu sekali seorang jejaka yang pernah Cuba membunuhku menyayangiku? Sampai macam tu sekalikah Nafiz ar- Ryan menyayangiku?
***
Selesai Mandi Dan mengemas bilik,aku turun ke bawah untuk menyiapkan sarapan.
"Lisa baru bangun ke?" Suara garau yang biasa ku dengar kedengaran lain kali Ni. Suara yang mampu meluluhkan jantungku.
Aku mengambil tempat di meja makan tanpa mengeluarkan suara.
"Lisa? Takkanlah kau marah aku lagi pasal semalam?" Soal Nafiz lembut sebelum melabuhkan duduk di hadapanku.
Aku sedaya upaya melarikan anak mataku. Jantungku seperti mahu terkeluar. Malu, bersalah, sayang, berdebar. Semua Ada.
"Lisa? Kau okay Tak?" Soalnya pagi lembut.
Aku masih mendiamkan diri.
"Okay fine,takpela kalau macam tu. Aku nak keluar dulu Ni. Kau makanlah. Sayang.. aku nak kau Tau yang aku sayang sangat Kat kau walau apapun terjadi,aku tetap akan sayang kau Lisa Marina." Tanpa ku sedar,bayangan Nafiz sudah hilang dari pandangan.
Ya Allah aku malu nak mengaku pada Nafiz. Aku masih takde keberanian untuk menyatakan kata-kata cinta tu.
"Fuh,I'm sorry." Keluhku perlahan.
***
Aku menunggu Nafis pulang dari pukul 7:30 pagi tadi sampai sekarang. Sekarang dah pukul 8 malam. Tak pernah Nafiz keluar pagi Dan balik malam macam ni.
Hatiku Mula rasa Tak sedap.
"Assalamualaikum! Lisa!" Suara garau menjerit dari luar membuatkan aku cemas.
Tanpa berfikir panjang,aku terus mencapai tudungku dan keluar.
Tersembul wajah Wafiy kawan Nafiz di hadapan pintu pagar dengan Tak cukup nafasnya.
"Wafiy kenapa Ni?" Soalku perlahan.
"Kau siap sekarang Lisa! Nafiz.." Belum sempat Wafiy menghabiskan ayatnya aku sudah memotong dulu.
"Kenapa dengan Nafiz?!" Desakku. Jantungku bagai nak meletup kerana terlampau risau.
"Kau siap je sekarang. Nafiz perlukan kau sekarang."
Tanpa berlengah aku berlari sepantas kilat Dan terus menukar baju. Dalam 10 minit saja,aku sudah siap. Kereta Nafiz dihidupkan.
"Biar aku drive." Pinta Wafiy.
Tanpa membantah aku hanya membenarkan aje.
***
Kereta Porche meluncur laju meninggalkan perkarangan rumah. Jantungku semakin berdebar.
"Kenapa dengan Nafiz sebenarnya?" Soalku risau.
Wafiy memandang wajahku dengan wajah sayu.
"Nanti dah sampai Sana kau Tau. Sekarang Ni kau hanya peelu kuat je. Kalau Ada ape-ape kau kena terima dengan tabah." Terang wafiy.
YOU ARE READING
DEVIL BOY ✓ [Complete]
RomanceEdited: 26/1/2019- published 25/5/2019-unpubilshed Apabila menyedari Lisa Marina tidak menyedarkan diri,Nafiz Ar-Ryan kelam-kabut lari pergi ke gudang tempat gadis itu diseksa. *Di hospital* "Kalau Ade Pape jadi Kat Lisa,aku takkan maafkan diri aku...