Aku keluar dari wad Dan mencari lisa.
***
Hampir semua tempat aku dah Cari. Batang hidung pon x nampak.
Aku berhenti Dan berfikir sejenak. Kat mana biasa orang akan pergi.
Pantas kakiku melangkah menaiki tangga ke rooftop apabila terfikir tentang bunuh diri.
*Di rooftop*
Aku menghela nafas lega apabila melihat seorang perempuan bertudung.
Aku menuju ke arah perempuan itu.
"Kau buat ape Kat sini? Nak bunuh diri ke?"
"Mana kau Tau aku Ade Kat sini?" Dia memusingkan badannya Dan memandangku.
"Itu kau x perlu Tau la..yang aku Tau kau selamat and x pegi jauh dari sini.."
"Buat ape aku pergi jauh-jauh kalau aku Tau yang kau tetap akan Cari aku jugak.."
Aku tidak membalas kata² Nye Dan terus menarik tangannya.
"Lepas ah! Aku pantang betulla laki pegang aku Ni..aku taula nak berjalan macam mana..x payah nak pimpin konon.."
Aku mengabaikan larangannya Dan terus menariknya kembali ke wad.
***
Semua bodyguard sudah siap beratur di hadapanku.
"This is the first and last warning.. lagi sekali jadi macam Ni..sorang-sorang aku bunuh."
"Baik boss!"
"Keluar!" Arahku.
Pantas mereka melangkah keluar.
"Kau Ni psycho ke bodo?" Soalan yang tiba-tiba terpacul dari mulut Lisa setelah lama berdiam membuat aku tersentak.
Aku memandang wajahnya yang seperti mahu meminta penamparku.
"Asal diam? So aku bole buat kesimpulan sendirila.. kau Ni seorang psycho yang bodo..betol x?"
Tanganku digenggam bagi menahan dari menampar dia. "Ape yang kau x puas hati pagi pasal aku..kau ingat kau hebat sangat ke? Kau x kenal lagi siapa Nafiz Ar-Ryan CEO of Devil Boy Company...aku Ni dah kira cukup baik dengan kau..kalau x aku dah bunuh kau.."
"Kau bukan baik sebab x bunuh aku.. tapi kau pengecut..kau takut nak bunuh aku..betul x? Jangan bodokan diri sendiri bole x..or lebih tepat jangan tipu and malukan diri sendiri.. please.."
Laju tanganku hinggap di pipinya.
Tamparan yang kuat menyebabkan dia terjatuh."Lemah.." katanya Dan memandang ku. "...Kau xkan jadi hebat sampai kau mati kalau kau jenis yang lawan perempuan untuk menang.."
Aku menjeling Lisa Dan terus keluar daripada wad tersebut.
***
[Pov Lisa]
Aku masih memegang pipiku yang baru saja ditampar oleh Nafiz.
YOU ARE READING
DEVIL BOY ✓ [Complete]
RomanceEdited: 26/1/2019- published 25/5/2019-unpubilshed Apabila menyedari Lisa Marina tidak menyedarkan diri,Nafiz Ar-Ryan kelam-kabut lari pergi ke gudang tempat gadis itu diseksa. *Di hospital* "Kalau Ade Pape jadi Kat Lisa,aku takkan maafkan diri aku...