[Pov Nafiz]
Setelah mendengar kata-kata Lisa. Aku sedari yang dia sudah tidak menyedarkan diri. Aku kelam-kabut lari pergi ke gudang tempat Lisa diseksa.
***
"Bukak pintu!" Arahku.
Pintu gudang tersebut dibuka. Aku terus berlari anak ke arah Lisa. Tubuhnya ku goyangkan.
"Lisa,kau bangun..Lisa bangun!"
Tiada reaksi daripada gadis tersebut. Aku terus mendukungnya Dan mengarahkan Zarief menyediakan kereta.
Aku meletakkan Lisa perlahan-lahan di belakang kereta Dan terus menuju hospital.
*Di hospital*
"Doktor tolong! Selamatkan pompuan Ni.." badan Lisa yang sudah tidak bergerak dicempungku.
Serta-merta sebuah katil dibawa ke arahku.
"Letak perempuan tu.."
Aku terus meletakkan Lisa diatas katil tersebut. Beberapa orang jururawat menolak katil tersebut ke bilik pembedahan.
***
Sudah lebih kurang 1 jam aku menunggu di luar bilik pembedahan. Masih tiada doktor yang keluar.
"Zarief,kalau Ade something jadi Kat lisa,aku xkan maafkan diri aku sendiri.."
"Cik Nafiz janganla risau sangat..saya yakin yang Lisa akan selamat.."
Belakangku diusap oleh Zarief untuk menenangkan ku. Kata² semangat daripada Zarief juga Mula menenangkan hati ku yang keresahan.
***
Selepas 2 jam setengah menunggu, seorang doktor keluar. Kakiku secara automatik berdiri Dan berjalan ke arahnya.
"Macam Mana keadaan dia?" Aku bertanya dengan penuh kerisauan.
"Dia x Pape..dia hanya lemah Dan kurang air..jadi kami sedang berusaha masukkan air dalam badan dia.."
"Bile Saya bole tengok dia?"
"Erm..kami akan pindahkan Cik Lisa ke wad biasa Dan encik bolela tengok dia.."
"Thanks doc.."
Doktor tersebut menghadiahkan sekuntum senyuman sebelum beredar.
"Fuh..Seb baik selamat..kalau x aku x taula nak buat ape.."
"Alhamdulillah dia selamat Cik Nafiz.."
Sebaik saja mendengar perkataan 'alhamdulillah' yang keluar dari mulut Zarief,hatiku tersentak.
Aku memandang Zarief yang masih tersenyum."Kau dah bunuh ramai orang pon kau still nak bersyukur Kat tuhan? Kau x malu ke?"
Zarief yang mendengar kata-kata ku terus terdiam.
***
Aku melawat Lisa yang sudah dipindahkan ke wad biasa.
YOU ARE READING
DEVIL BOY ✓ [Complete]
RomanceEdited: 26/1/2019- published 25/5/2019-unpubilshed Apabila menyedari Lisa Marina tidak menyedarkan diri,Nafiz Ar-Ryan kelam-kabut lari pergi ke gudang tempat gadis itu diseksa. *Di hospital* "Kalau Ade Pape jadi Kat Lisa,aku takkan maafkan diri aku...