BAB 44

6.8K 201 2
                                    

Flashback

[Pov Nafiz]

Nombor telefon Wafiy aku dail.
Selepas beberapa saat,terdengar suara serak basah di hujung talian.

"Wafiy kau kena tolong aku Kali Ni." Ujarku mendatar.

"Kau Ni pahal Tiber sangat Ni. Salam tak Ade ape Tak Ade tetiba terjah." Bebelnya.

"Alah kau Ni banyak cekadak pulak. Tolong aku Ni. Tolong. Please." Rayuku bersungguh.

"Hah tolong ape?"

"Tolong aku prank Lisa. Aku dah ajak Luq sekali. Weh dah lama aku Tak buat perangai nakal aku Ni. Bolela we." Pujukku lagi.

"Alahai apelah pulak idea kau Kali Ni. Ha yela." Ujar Wafiy mengalah.

"Okay nice. Jumpa Kat metro." Pesanku sebelum mematikan talian.

***

Setelah semua siap berkumpul,aku mulakan perbincangan.

"Okay idea aku macam Ni. Aku nak prank Lisa dengan cara aku accident. Aku nak tengok reaction dia Bila dapat Tau aku accident." Ujarku.

"Kenapa kena buat accident? Buat cara lain Tak boleh ke? Tak elokla." Neylia bersuara membantah ideaku.

"Accident? Cliche ah" ejek Najmie.

"Habistu? Korang nak aku buat ape?" Soalku.

"Okay macam Ni. Kita amik je idea accident tu. Tapi Kita kasi gempak sikit." Wafiy pula bersuara memberi idea.

"Kita acah yang kau mati. Bagi ah ayat gempak siket." Luqman Pula mencelah.

Perrggh. Gempakla dapat member masuk air macam Ni. Senang nak buat kerja.

"Acah mati caner?" Soalku meminta kepastian.

"Akukan doktor. Pandailah aku buat ayat. Pastu kau buatlah scene Ni Kat hospital aku." Luqman menawarkan tempat lagi untuk scene prank.

"Gempak eh kau Ni. Lagi? Idea lagi?" Aku ingin idea lagi untuk menggempakkan lagi prank Ni.

"Hari yang kau nak buat prank tu kau buatla something supaya Lisa macam taknak cakap dengan kau. Pandai kaula. Pastu kau keluar rumah awal. Bila dah lambat malam macam tu Wafiy lari pergi rumah kau and acah. Kat situ start berlakon. And Neyli pulak kau kena nangis supaya nampak lagi real." Cadang Najmie.

"Lepas tu make sure yang kau Tak bagitau Lisa ape yang jadi. Biar dia tertanya." Tambah luqman.

"Habis kalau dia nangis?" Soalku risau.

"Kata prank. Lekla." Ujar Neylia.

"Eleh tadi dia yang kata Tak elok. Sekali dia pon nak join." Perliku.

"Yela Demi kau dengan kak Lisa bahagia,aku sanggupla" Neyli memeluk tubuh seperti Gaya bangga.

"Okok. Pastu dengar Ni ayat aku sebagai pelakon Ni." Luqman teruja.

DEVIL BOY ✓ [Complete]Where stories live. Discover now