[pov Nafiz]
Aku membuka mata perlahan apabila terasa cahaya mencucuk-cucuk ke dalam mata. Aku terkejut apabila melihat tangan Lisa sudah melingkar di tubuhku yang tidak berbaju.
Aku tersenyum nakal. Wuish! Rasanya syok tak kalau buat pagi-pagi. "Argh." Sakit kepala mula menyerang. Aduh spoil betul.
Eranganku membuatkan Lisa tersedar dari lenanya. "Ermmm!" Lisa menggeliat. "Kau kenapa? Demam lagi ke?" Soalnya dengan muka Toya.
"Aku pening sikit. Takde papela. Okay je." Ujarku taknak Lisa risau.
Lisa bangun dan terus keluar dari bilik. Aku membiarkan saja.
***
[Pov Neylia]
Aku termenung ke luar tingkap. Menantikan bila Ryan nak bawa balik Kak Lisa. Aku rindukan kedua-duanya.
"Ape kau termenung tu? Call jela kalau rindu. Ape punya payah da!" Suara garau Najmie menyapaku dari belakang.
Aku menoleh memandangnya. "Taknaklah kacau dia. Aku tunggu dia yang call." balasku bernada sedih.
"Alahai kau ni,nak tunggu dia yang call kau,sampai kiamat pun tak akanla. Baik kau call je." Najmie tegas.
"Taknaklah. Nanti ada masa lain aku call. Macam tak sesuai je sekarang ni." Aku masih tetap dengan alasanku.
"suka hati kaula. Malas aku nak layan." Ujarnya dan terus berlalu pergi meninggalkanku sendiri.
"hermm." Keluhku sendiri.
***
[Pov Lisa]
Dulang yang berisi bubur,air dan ubat ditatang menaiki tangga.
Pintu bilikku dikuak besar, dulang yang dipegang diletakkan di atas meja sebelah katil. Wajah Nafiz yang masih terseksa dengan serangan pening ku pandang.
"Kau okay tak?" soalku. Rasanya macam soalan aku ni bodoh semacam. Mestilah dia tak okay.
"Kau ni kalau aku cakap bengap tak bengap. Nak cakap bodoh tak bodoh. Nak cakap pandai tak berapa nak pandai. Kau nampak aku macam okay ke? Soalan minta kaki betul." Kan dah agak,memang soalan aku ni bodoh. Tak pasal-pasal dapat hinaan free.
"Alah kau ni tak payahla hina aku sangat. Kau tak tau penat aku macam mana jaga kau semalam. Tak habis-habis merengek. Aku nak tidur pun tak senang. Pastu aku dah caring macam ni kau hina pulak. Dah ah! Rawatla diri kau sendiri. Menyampah aku." Aku terus bangun dari duduk di sebelah katil dan mula mengatur langkah.
Turun naik je darah ni. Kalau aku tau dia nak hina aku,aku biar je dia mati semalam. Bebelku dalam hati.
Belum sempat aku memulakan langkah,Nafiz menarik ku ke dalam dakapannya. "Aku tak bermaksud nak hina kau. Aku terlampau pening sampai tak boleh fikir dengan betul. Lisa,aku nak kau rawat aku. Kalau kau tak rawat aku,aku takkan sihat. Pleaseee..." Rayu Nafiz. Nada suaranya yang kedengaran masih lemah berjaya memujuk hatiku.
Aku menolak lembut tubuh Nafiz yang masih tidak berbaju. "Kau makan."
"Suap." Ujar Nafiz selamba dengan muka innocentnya.
YOU ARE READING
DEVIL BOY ✓ [Complete]
RomanceEdited: 26/1/2019- published 25/5/2019-unpubilshed Apabila menyedari Lisa Marina tidak menyedarkan diri,Nafiz Ar-Ryan kelam-kabut lari pergi ke gudang tempat gadis itu diseksa. *Di hospital* "Kalau Ade Pape jadi Kat Lisa,aku takkan maafkan diri aku...