BAB 11

6.7K 227 0
                                    

[pov Nafiz]

Aku menapak ke bilik Lisa apabila mendapati yang sudah 10 minutes Zarief masih tidak turun bersama Lisa.

"Ape yang lama sangat? Suruh panggil je kan.." aku berpeluk tubuh di hadapan bilik Lisa.

Ketika itu aku melihat keadaan Lisa yang begitu serabai. Dengan tudungnya sudah senget benget. Wajahnya sembab seperti baru lepas nangis.
Aku merapati Lisa Dan mengarahkan Zarief keluar.

"Kau kenapa ni?" Aku melutut di sebelah Lisa.

"Aku nak keluar.."

Aku terpaku mendengar suara Lisa yang betul-betul serak. Suaranya begitu lemah. Pantas tanganku menyentuh dahinya.

Namun ditepis kasar.

"Lisa..kau kenapa senanye?" Aku masih Cuba berlembut.

"Aku nak keluar dari sini..!"

Darahku mula Naik turun.
Ape yang pompuan ni nak senanye! Selama sebulan ni okay je duduk sini.
Okay je ceriakan rumah ni.
Kenapa sekarang?!
Tiba-tiba je.

Aku terus bangun Dan meninggalkan Lisa di situ.

***

"Mana Kak Lisa?" Neyli bersuara sebaik saja nampak aku turun sendiri.

"Makan jela..pompuan tu x penting pon!" Tegas suara ku.

Najmie Dan Neyli saling berpandangan. Mungkin pelik dengan perangaiku yang kembali seperti dulu.

Sebenarnya sebulan ni perangai aku berubah 360°.
Aku dah x marah-marah.
Aku x bunuh sorang pon dalam bulan ni.
Aku jarang tidur ngan mistress aku.

Sebab ape?

Sebab Lisa. And sepanjang sebulan ni aku langsung x bercakap dengan Lisa sebab aku takut aku terkesan lagi dengan ayat-ayat dia.
And aku malu untuk berhadapan ngan Lisa.
Tapi kenapa?
Kenapa tiba-tiba Lisa kembali macam dulu?

***

Zarief memasuki bilikku selepas makan malam.

"Cik Nafiz panggil saya?"

"Ye..aku panggil kau.."

"Bole saya Bantu apa-apa..?"

"Hantar pompuan tu balik..aku dah xnak tengok muka dia..and jangan Kasi di jejakkan lagi kaki dia Kat rumah aku.."

Wajah Zarief sedikit terkejut dengan arahanku.

"Kenapa tiba-tiba Cik Nafiz..?"

"Dia yang nak keluar sangat and then aku bagila.. aku dah x bole nak buat ape-ape..anggapla ni balasan terima kasih aku Kat dia lepas ceriakan family ni.." aku langsung tidak memandang wajah Zarief.

"Tapi neyli ngan najmie pon memang dah suka Kat dia? Xkanla Cik Nafiz nak pisahkan diorang? Even saya pon xnak Lisa pergi Cik..saya Tau Cik Nafiz pon xnak dia pergi kan.."

Aku? xnak dia pegi?
Dari dulu aku memang xnak dia pergi.
Sebab tu aku kurung dia dalam umah ni. Tapi aku rasa it's time untuk ikot kemahuan dia pulak lepas ape yang dia buat Kat family aku.

"Neyli,Najmie,kau and semua pekerja Kat sini pon memang xnak dia pergi.
Semua Sayang Kat dia.. Tapi dia nak ke tinggal sini? Dia sendiri yang merayu untuk pergi dari sini..kau rasa dia Sayang ke Kat korang semua..?
Dahla Zarief..Makin lama dia Kat sini Makin korang Sayang Kat dia..Makin korang susah nak lepaskan dia.."

DEVIL BOY ✓ [Complete]Where stories live. Discover now