BAB 1

11.4K 335 15
                                    

Lisa Marina binti Qayyum Aeiman. Nama yang sudah siap tertulis di luh mahfuz untuk aku. Aku study Kat University Malaya. UM je mampu, tak mampu ah nak pergi luar negara.

Okay,aku ni anak tunggal. Aku anak kepada Ceo QA company. Aku ni memang anak orang kaya tapi aku tak pernah tunjuk yang aku ni kaya. Aku punya perangai pulak lain macam sikit. Aku ni ganas and degil. Aku ni selalu dipaksa oleh mak dengan ayah aku. diorang paksa aku sambung kerjaya ayah aku. That's mean aku kene jadi CEO kepada QA Company. Bukannya ape,aku tak suka kerja company. Aku minat jadi doctor. So sebab aku dah penat dipaksa aku pon lari rumah time umur 16 and pergi rumah member aku. Mak ngan ayah aku macam Tak peduli,so aku pun tak kesah sangat. Tapi sebenarnya dalam diam,ayah aku masukkan duit dalam akaun bank aku. Tapi aku tetap kerja walaupun aku Ada banyak gile duit dalam bank.
Berjimatla katanya.

Okla tu je kot pasal aku.

[Pov lisa]

Aku menghentak air tin Milo Dan air mineral di atas meja.

"Woi kau Ni dah kenapa..!" Aradhia yang terkejut akibat mendengar hentakan tadi terus memarahiku.

"Takdela kau bayangkanla kau tengah Jalan and tiba-tiba kau terlanggar someone sampai kau jatuh..and then dia marah kau..sedangkan tu salah orang tu sebenarnya sebab main fon time Jalan..kau bengang tak..iiyh..aku sabar je tadi..dahla salah dia lepas tu aku yang jatuh..and yang paling teruk sekali aku yang kene bayar ganti rugi untuk baju dia yang kononnye Kotor tu.!" Bebelku panjang lebar.

Aradhia terus mematikan telefon bimbitnya Dan merapatkan dirinya denganku."lelaki ke perempuan?"

"Lelaki.." jawabku sepatah. malas nak ingat pasal mamat tu.

"Hensem ke?"

"Kau Ni pahal?! Kalau perangai dah hodoh macam tu, jangan harapla muka dia hensem..iiyh! Dahla! Dari ingat pasal mamat bongok tu better aku siapkan assignment aku yang terbengkalai ni.." aku terus menutup cerita yang amat menyakitkan hati itu.

***

[Pov Nafiz]

Aku memasuki pejabatku lalu melabuhkan punggung di atas sofa lembut yang aku beli di Jepun 2 bulan lepas.

Aku menyeluk poket seluarku Dan mengambil iPhone X kepunyaanku. Tiada notification langsung yang Masuk.

"Arhh..bosannye!" Aku menjerit separa kuat. Tiba-tiba aku teringat tentang PA sejatiku."...Zarief!"

" Ye Cik Nafiz.." Zarief Aqiel,PA ku yang sangat berwawasan dan sangat memahamiku sudah bersiri tegak di sebelahku.

Aku Mula teringat tentang gadis pendek yang melanggarku pagi tadi. muncullah idea nakalku."Aku nak kau tolong Cari maklumat pasal seorang pompuan pendek Ni.."

"Perempuan pendek?" Zarief seakan-akan pelik dengan permintaanku Kali Ni.

"Yezza.." aku tersenyum nakal.

***

[Pov Lisa]

Aku terus mendarat di atas katil sebaik sahaja tiba di rumah.

Aku mencapai telefon pintarku yang dari tadinya bising. 'maybe Ade orang mesej' bisik hatiku.

Sebaik sahaja melihat paparan di skrin telefonku. Wajahku terus berubah menjadi merah.

DEVIL BOY ✓ [Complete]Where stories live. Discover now