[pov Qayyum]
Telefonku berdering ke sekian kalinya. Aku mencapai telefonku Dan melihat nombor yang tertera dia skrin telefon.
"Zarief? Bukan projek dah settle ke?" Aku Mula membuat macam-macam andaian.
Aku menekan slide ke kanan.
"Hello?" Sapaku.
"Hello Encik Qayyum Aeiman. Saya Zarief Aqiel dari company Devil Boy. Di sini saya ingin berjumpa Encik Qayyum untuk membincangkan masalah yang sedang kami hadapi. Ada masalah dari segi kewangan untuk projek gym yang Kita usahakan tu."
"Masalah kewangan? Saya Tak faham. Setahu Saya,tiada masalah kewangan yang dilaporkan. Semua sempurna. Projek siap. Duit pon masuk. Costumer pon suka."
"Saya Tak kisah pasal tu. Kita jumpa Kat King Crab Restaurant. Bincang Kat Sana."
Toot..toot..toot..
"Aik? Dia letak macam tu je. Await pulak ni." Fikiranku bercelaru.
***
"Kenapa company tu nak jumpa Kita balik? Projek dah settlekan boss. Semua okay je." Azzam PA ku bersuara apabipa mengetahui tentang masalah yang dihadapi.
"Itu yang Saya Tak fahamnya. Projek dah siap. Saham pon dah siap dikongsi. Tapi diorang cakap Ada masalah kewangan."
"Takpe boss. Kita jumpa je diorang and bincang." Azzam membuat keputusan.
Aku hanya menggangukkan kepala tanda setuju.
***
[Pov Zarief]
Kelihatan seorang lelaki separuh umur diiringi seorang lelaki 20 an mendekatiku.
"Encik Qayyum. Silakan duduk." Aku mempersila Qayyum Dan pembantunya untuk duduk.
"Terima kasih." Ucapnya. "Jadi boleh saya Tau masalah kewangan dalam bahagian apa? Saya Tak berapa nak faham."
"Selepas memeriksa semula saham yang kami laburkan,terdapat penipuan dari segi perkongsian saham. Company kami rugi teruk."
Kami berbincang Dan berdebat disebabkan penipuan saham.
Qayyum menafikan yang dia Tak Tau langsung tentang penipuan saham tersebut."Jadi konklusinya, company kami mahu ganti rugi. 30 million in this month. That's all" Aku menghentikan perbincangan Dan perdebatan tersebut Dan terus berlalu.
***
[Pov Nafiz]
Aku menunggu Zarief dia dalam kereta.
Tok..Tok..Tok..
Pantas Aku memalingkan wajah Dan melihat cermin di sebelah.
Zarief!
Terus butang lock di sebelahku ditekan.
"So how?"
Jelas kelihatan wajah penat Zarief.
Hahaha! Bahagia pula Aku bila suruh Zarief yang buat segalanya.
YOU ARE READING
DEVIL BOY ✓ [Complete]
RomanceEdited: 26/1/2019- published 25/5/2019-unpubilshed Apabila menyedari Lisa Marina tidak menyedarkan diri,Nafiz Ar-Ryan kelam-kabut lari pergi ke gudang tempat gadis itu diseksa. *Di hospital* "Kalau Ade Pape jadi Kat Lisa,aku takkan maafkan diri aku...