[pov Nafiz]
Hatiku berbunga-bunga melihat gelak tawa Lisa. Akhirnya, aku berjaya buat Lisa gelak walaupun dalam keadaan aku tak sedar.
"Aku nak dating dengan kau untuk satu hari ni." Aku memandang Lisa dengan penuh harapan.
"Dating? Untuk? Aku dengan kau takde pape." Ujar Lisa mengangkat keningnya.
"takde pape? Kau bakal mistress aku." Ujarku taknak kalah.
"B.A.K.A.L. belum lagi." Gigih Lisa mengeja satu per satu.
"sama jela bagi aku. Alaaa Lisa,please. hari ni je. aku rindu gile kat kau."
"Aku bukan taknak tapi aku masih tak boleh maafkan kau lagi. Kau fikir lepas ape yang kau buat kat aku,senang macam tu je aku nak maafkan kau. Kau seksa aku masa kat rumah kau. Kau bunuh mak aku. Kau buat ayah aku hilang arah. Memang aku gelak tadi tapi bukan maksod yang aku dah selesa dengan kau. And haahla aku lupa. Why not kau ajak girlfriend kau yang haritu langgar aku tu pergi dating. Mesti lagi syok." ujar lisa bernada sindiran.
"Marya? Aku takde pape pon dengan dia. Dia hanya patung mainan aku lisa. Sskarang ni aku hanya nak kau je."
"kau suka aku ke?" soal Lisa mendatar.
Mata lisa ku renung dalam. Bukan suka,lebih dari tu. Aku cintakan dia.
"Perasan gila kau ni. Kau tak kenal ke perangai aku macam mana. Aku nak date dengan kau sebab aku dah lama tak buli kau pendek." Ego masih menguasai diri. Aku akan luahkan perasaan ni bila sampai waktunya.
"weh,aku busy ah. Pape kalau kau dapat maklumat pasal siapa yang rosakkan nama papa tu roger aku." Ujar Lisa sebelum mengatur langkah pergi. Jelas terpampang wajah Lisa yang sedih dengan jawapanku.
Kecewakah dia? Dia nak aku jawab ape? Dia suka aku ke?
Pelbagai persoalan bermain di minda.Aku hanya memerhati setiap langkah Lisa meninggalkanku.
Kepalaku diketuk beberapa kali. Kenapa aku ego sangat! Bodohla kau ni Nafiz!
"At least aku dapat jumpa dia pun dah kira bagus lah ni.." Ujarku memujuk hati.
***
[pov lisa]
Jujur aku katakan aku sedih dan kecewa dengan jawapan Nafiz tadi. Aku cuba sedaya upaya untuk melayab dia dengan baik lepas ape yang dia dah buat. Tapi dia tetap sama dengan perangai dia yang hanya mempergunakan aku.
Air mataku menitis ke pipi tanpa ku sedari. Ya allah sungguh sakit rasanya mencintai seseorang yang takkan pernah mencintaiku kembali.
Wajahku disandarkan pada stereng kereta.
Bunyi telefon menarik perhatianku. Pantas aku menekan slide ke kanan apabila melihat nama yang tertera.
"Hello Dhia. Asal kau call aku tetiba ni"
"Aik? salah ke aku nak call member aku? amboi sombong dah ka jadi CEO la ni." perli Aradhia.
"takdela. Kenapa ni?"
"aku nak tanyalah kau okay tak jaga company tu? Macam mana? Penat tak? Ayah kau okay tak?" Banyak pulak tanya minah ni.
YOU ARE READING
DEVIL BOY ✓ [Complete]
RomanceEdited: 26/1/2019- published 25/5/2019-unpubilshed Apabila menyedari Lisa Marina tidak menyedarkan diri,Nafiz Ar-Ryan kelam-kabut lari pergi ke gudang tempat gadis itu diseksa. *Di hospital* "Kalau Ade Pape jadi Kat Lisa,aku takkan maafkan diri aku...