BAB 16

6.3K 221 11
                                    

"kau nak ape lagi?"

Lelaki tersebut mengangkat wajahnya dan memandangku. Dia merenung dalam mataku.

"Apa Nafiz? ape yang kau nak lagi? Bukan kau dah xnak tengok muka aku ke? Bukan kau benci sangat Kat aku ke? pergila dekat girlfriend kau tu!" Aku separa menjerit.

Dia menghulurkan duit padaku.

"duit ape ni? Bukan pompuan tu nak sangat duit ke? Or sebenarnya kau Yang nak duit Ni?" Aku bertanya dalam nada sinis.

Tiada jawapan darinya. Tanganku ditarik dan duit tadi diberikan.

Senyuman terukir di bibirnya sebelum berlalu pergi.
Aku memerhati setiap langkahnya.

"Nafiz? Just like that? Are you serious?" Aku pelik apabila tiada usikan Yang biasa dia lakukan padaku. Yang lagi pelik Bila dia langsung x bersuara Dan hanya menguntum senyuman.

Aku tertunduk sedih. Jujur aku katakan memang aku rindukan usikan Nafiz Yang menyakitkan hati itu.

"Mungkin Nafiz dah terlalu bencikan aku sampai di dah taknak cakap langsung dengan aku." Keluhku sendiri.

Kedengaran bunyi tapak kasut sedang berlari ke arahku. Namun aku biarkan saja.

"Lisa.kau okay x? Ape laki tu buat Kat kau?" Aradhia membeli tubuhku.

"Nothing Dhia..dahla Jom balik." Ujarku seraya membuka pintu kereta dan masuk ke dalam perut kereta.

Sepanjang perjalanan pulang, Aradhia bertanya pelbagai soalan padaku namun aku hanya mendiamkan diri.
Memikirkan perkara Yang berlaku tadi.

***

[Pov Nafiz]

Aku masuk ke dalam perut kereta dengan wajah masam. Perasan bercampur-baur. Gembira,sedih, kecewa, excited.

"Cik Nafiz? Are you okay? Mana Marya?"

Aku langsung tidak mengendahkan pertanyaan Zarief. "Aku jumpa Lisa.."

"Lisa? So how it's going?"

"It's getting worse..huh." keluhku.

"What's going on?"

"I don't know..it just a coincidence.."
Aku tertunduk sedih.

"Ego tu menyakitkan betul tak?" Zarief tersenyum sinis.

Aku mengangkat wajahku Dan memandang Zarief Yang berada di tempat driver.

***

[Pov Lisa]

"Lisa..kau okay x ?" Ujar Aradhia kerisauan.

"Dhia.." aku menarik lengan baju Aradhia supaya duduk di sebelahku.

"Ye Lisa.." Aradhia melabuhkan punggung di sebelahku seraya bermain dengan jari jemariku.

"Dhia..aku harap kau boleh simpan rahsia Ni. Aku taknak kau bagitau sesiapa pon termasuk Farris."

"Okay.."

"Sebenarnya sebulan Yang aku hilang tu,aku pergi rumah Nafiz Ar-ryan CEO Devil Boy.."

"Kenapa kau pergi rumah dia?"

"Ingat Tak malam Yang aku tetiba nak keluar tu..?"

"Ingat..kau pergi rumah Nafiz tu ke?"

"Haah..dia culik Farris and ugut aku. Kalau aku nak Farris selamat,aku kene datang rumah dia dalam Masa 30 minit. Kalau tak,terima Berita kematian dia nanti. tu Yang aku kabut tu."

"Caner kau boleh terlibat dengan dia?"

"Aku pernah terlanggar dia. Masa kite pergi library tu..aku kan Ada pergi beli air pastu aku marah bagai tu."

"Yes..sebab tu ke?tapi tukan salah dia. Apa masalah dia." Aradhia Pula Yang emosi.

"Entahla! Okay sambung Yang tadi. Aku pergi rumah dia and dia campak aku dalam satu gudang ni sebab aku taknak jadi mistress dia. Dalam gudang tulah Ada Farris. Kitorang terpaksalah tidur situ dulu. Pastu esoknya tu aku bangun tengok Farris dah takde. Aku Cari dia bagai nak Gila dalam gudang tu pastu Nafiz cakap Yang Farris dah dilepaskan. And dia Tanya aku lagi,aku nak jadi mistress dia or mati. Aku pilih mati. Gila kau nak jual diri. Pastu aku taktau Lah dia marah ke Apa. Dia turunkan suhu dalam gudang tu jadi paling sejuk. Dia betul-betul nak bunuh aku. 3 Hari weh aku bertahan dalam tu Tampa makan minum. Dan akhirnya aku tewas. Aku pengsan sebab dah Tak boleh bertahan. Sedar dari pengsan aku nampak Nafiz tidur sebelah aku. Habis aku tolak dia jatuh. Masa tu aku Kat hospital."

"Dia memang xtau Malu ke? Psycho gile do.."

"Aku pon x faham ngan dia."

"Okay sambung."

"Tapi sebenarnya Nafiz tu Yang bawa aku pergi hospital."

"Asal dia bawa kau pergi hospital kalau dia nak bunuh kau?"

"Tak Tau. Okay pastu sepanjang Kat hospital tu aku ada kene tampar sebab aku caci dia habis."

"Teruknya dia tampar pompuan !"

"Kan! Ha pastu dia bawa aku balik rumah dia lepas aku dah sihat. Kali Ni aku dikurung lagi tapi dalam rumah istana dia. Aku kenalla Adik beradik dia. Dia Ada sorang Adik laki sorang Adik pompuan. Adik laki dia Ni Jenis Gila sikit. Suka buat lawak. Adik pompuan dia Ni pulak baik Gila. Aku suka Adik pompuan dia. Kitorang rapat. Sampaila satu Hari Ni Adik pompuan dia ajak aku keluar. Kitorang beli barang untuk buat surprise birthday Kat Nafiz Ni. Tapi baliknya tu lain Yang jadi. Adik dia kene tampar and kene marah teruk ngan Nafiz sebab bawa aku keluar. Adik dia Ni luah segala benda and lari Naik bilik. Menangis teruk dowh dia. Tapi dia Ni pemaaf Gila. Sebab haritu Hari jadi Nafiz,so dia maafkan jela Nafiz. Dia kenekan Nafiz ngan buat pengsan pastu buat surprise. Kitorang wat party dalam bilik Neyli. Bilik dia besar gile. Lepas dari tu Nafiz dah jatang marah. And jarang jumpa and kacau aku. Sampai satu Hari Ni aku ternampak dia tidur ngan sorang pompuan dalam bilik dia. Aku Tau tu bende biasa bagi dia. Sebab dia memang ramai mistress. Tapi aku taktau kenapa aku sedih gile. Malam tu jugak aku minta nak balik. And aku taktau pulak Yang dia akan bagi. Malam tu jugakla dia suruh PA dia hantar aku balik." Aku menarik nafas panjang selepas bercerita panjang lebar.

"Pastu ape yang kau sedih sangat?"

"Tadi aku jumpa dia..dengan girlfriend dia."

"Pastu? Bak kata kau biasalah tu dia Ada ramai mistress."

"Tapi mistress dia bukan mistress sangat pon.."

"Maksod kau?"

"Dia hanya tidur dengan mistress dia. Tak lebih dari tu pon. Lagipon sape nak tidur ngan Nafiz or nak jadi mistress Nafiz kene bayar. Manfaatnya dapat Kat Nafiz je sebenarnya. Dia bukannya nak sangat tidur ngan pompuan tu semua. Dia hanya nak duit."

"So now..ape Yang buat kau sedih sangat sebenarnya. Aku x faham. Dia dahla Cuba bunuh kau. Dera kau. Kongkong kau..ape yang buat kau sedih sebenarnya?"

"Sebab aku suka dia."

DEVIL BOY ✓ [Complete]Where stories live. Discover now